האם רכב נכה יכול לנסוע בנתיב נת"צ החדש עם נוסע אחד נהג?

דורדור13

New member
האם רכב נכה יכול לנסוע בנתיב נת"צ החדש עם נוסע אחד נהג?

נכון שכתוב על הכביש נהג+2 אבל זה עדיין נתיב תחבורה ציבורית שקבעו לגביו שאפשר גם לנסוע בו רכבי נכים של כסא גלגלים. אז מה לגבי הנתיבים החדשים? מישהו שמע או ראה כתוב איפה שהוא?
 

יוסיב4

New member
לכאורה מדובר בנתיב תחבורה ציבורי

ולכן נכים עם תוו נכה כחול כלומר בכיסא גלגלים אמורים לנסוע בו ללא המגבלה של מספר הנוסעים אולם לפי מה שכתוב בהוראות משרד התחבורה לגבי נתיב פלוס אפשר להבין שההוראה של נהג פלוס שני נוסעים חלה על כלל הרכבים כולל רכבים של נכים עם תוו נכה כחול ומשום כך על פניו אין פטור לנכים בנתיב זה. .
 

יוסיב4

New member
על פי נוסח החוק מ 2008

" מי שניתן לו תג נכה כמפורט בתוספת התשיעית ראשי לנהוג ברכב שלגביו ניתן התג נאמור בנתיב שיועד לתחבורה ציבורית , למעט בנתיב שיועד , על פי תמרור , לרכב להסעת המונים שאינו אוטובוס". היות ונתיב פלוס נועד להסעת המונים הגם שאוטובוס ראשי גם לנסוע , נכה עם תו עגלה אינו ראשי לנסוע בנתיב פלוס אלא עם שני אנשים נוספים כמו כל רכב רגיל .
 

יוסיב4

New member
אם אכן כך אמרו לך אני מאוד שמח

כדאי רק שמשרד התחבורה יציין זאת . אנסה לדבר איתם .
 

יוסיב4

New member
התקשרתי למשרד התחבורה

והפנו אותי למשטרה . פניתי למשטרה והם אכן אישרו לי שנכה עם תו נכה כיסא גלגלים ראשי לנסוע בכל נתיב תחבורה ציבורית כולל נתיב פלוס אלא אם מצויין במפורש אחרת . אי לכך נכים עם תו עגלה ראשיים לנסוע בנתיב פלוס ללא מגבלה של מספר הנוסעים ברכב .
 
למעלה