האם שמיעה אבסולוטית זה דבר מולד?

yoka333

New member
שאלה מצויינת

דנתי בה עם חבר שלי לפני יומיים. האם אינטיליגנציה\יצירתיות\ושאר תכונות "פננימיות" מולדות? להערכתי(ולהערכת פסיכולוגים),התשובה היא גם. משמע-כל מה שציינתי-ושמיעה מוזיקלית(אבסולוטית ככל שתהיה) נרכשות ומולדות. להערכתי-העניין פחות מולד מנרכש,אגב. אתמול,למשל,פגשתי אדם עם שמיעה אבסולוטית-וכששאלתי לדעתו לגבי מניין יש לו אותה-טען שכשהיה קטן-אחיו היה מנגן בפסנתר ללא הרף. גם כשמתייחסים למוצרט-מתייגים לו תווית של "גאון מוזיקלי מלידה"-אך נוטים להתעלם מהעובדה שבביתו כולם ניגנו-ובמיוחד אביו-לאופלד-שהיה מלחין מוערך. בין אם זה טוב או לא-כמעט תמיד זה רק יכול לעזור.למי שרוצה ללמוד לימודים גבוהים-אדרבא.
 
שמיעה אבסולוטית... שוב?

ידידי היקרים. הפסיקו להתעסק עם עניין השמיעה האבסולוטית, זה כל כך לא רלוונטי עבור ההצלחה והכישרון המוזיקליים שלכם. באותה מידה שצבע השיער אינו שייך למידת הצלחתו של שחקן כדורסל. ואם אתם עדיין מתעקשים, דפדפו מספר עמודים אחורה... יש שם סאגה ארוכה בעניין. בברכה - רז יצחקי
 

SHEX

New member
דעתי בעניין../images/Emo95.gif

נתחיל מזה ששמיה אבסולוטית יכולה להיות דבר מולד, אבל אצל חלק מהאנשים היא דבר שמתפתח עם הזמן, ואפילו אפשר לעבוד עליו. האם זה טוב? זו כבר שאלה שונה לגמרי. מצד אחד, זה מאוד טוב, כי אתה תמיד יודע אם אתה מנגן נכון, תמיד תצליח בהכתבות מלודיות והרמוניות ויהיה לך קל. מצד שני, אני יודע שחלק מההתקדמות שלי במוסיקה גם מבחינת רמת הנגינה וגם מבחינת המוטיבציה לנגן הלכה בד בבד עם התפתחות השמיעה. נאי חושב שכשאין שמיעה אבסולוטית זה עוזר לפתח את ההתמצאות הטונלית, את הזיהוי "שטנצים" ונותן המון מרץ ומוטיבציה להתקדם.
 
למעלה