האם תוסף מגנזיום טאורט/גליקונט

RebelRex

New member
האם תוסף מגנזיום טאורט/גליקונט

עדיף משמעותית על מגנזיום סיטראט?
 
אני

הייתי מנסה להבין ממך קודם כל, למה אתה זקוק לתוספת של מגנזיום (בצורה כלשהי), אם זו לא המלצה של רופא, ונעשה מבחירה אישית שלך הייתי ממליצה לך לוותר. אם רופא המליץ, אני מניחה שהוא ידע להבהיר לך את ההבדלים בין שני המוצרים ולהציע לך את זה שלדעתו יתאים לך יותר (אם יש הבדלים משמעותים). בדרך כלל, המלצות של יועצי תזונה ללא הסמכה מספקת, נשענות על אינטרסים מסחריים של חברות שדרכן הן עובדים או שהיו קשורות בצורה כשלהי להכשרה שלהן. רוב האנשים לא זקוקים לתוספי מזון משום צורה שהיא, אלא רק לתזונה מאוזנת!!!!. חבל על הכסף בדרך כלל כשמדובר בתוספות מזון. אשמח לקבל הבהרות ממך לגבי הסיבות בגינן אתה מעוניין לצרוך תוסף מזון זה.
 

RebelRex

New member
(שלום..) ממתי רופאים

באמת בקיאים בתזונה וברזיי התוספים? זה תחום פרוץ, ואין באמת גורם מוסמך אמין שאפשר לפנות אליו. סתם בשביל השקט הנפשי , אני נוטל את התוספים בידיעה ובמעקב של רופא מומחה, אם כי לא כהמלצה. רשמתי פה למה אני נוטל מגנזיום ( לא ציינתי שם , אבל אני נוטל ריטלין כי יש לי ADHD). עקרונית מחקר (1) שמצוטט בויקי הראה על שיפור בתסימינים של דכאון (לי היה דכדוך וחרדה קלה), ואילו (2) הראה שמחסור נפוץ בילדים עם ADHDים , ו(3) הראה שיפור בתסימינים לאחר נטילה של מגנזיום ו(4) העלה בי חשש לגבי מחסור מאחר ואני נוטל ריטלין כבר מספר שנים . אני מעוניין להקטין את כמות המגנזיום שאני מתסף, כדי שתהיה קרובה יותר לנורמה ובגלל זה חשבתי שאם מגנזיום גליקונט/טאורט יותר אפקטייבים , יהיה אפשר לקחת מינון קטן יותר (יש לי חרא של תזונה, אני בקושי אוכל עם הריטלין..) 1) http://tinyurl.com/2amocm 2) http://tinyurl.com/yuxrt5 3) http://tinyurl.com/2c95ze 4) http://tinyurl.com/yuhnz3
 
אני אתן לך תשובה אישית

שמייצגת רק אותי. לא צריך להיות בקיא בכל סוגי התוספים הרבים והתמוהים יש לציין, שקימים בשוק. רופא מבין היטב במצבי מחלה שצריך לרפא ובצורך בתוספי מזון, גם דיאטנית יכולה ליעץ לך בנושא, אבל המגמה הכי בריאה לכל אדם היא לצרוך את הדברים מהמזון ולא לקבל תוספות. אני לא יודעת ממה מורכבת התזונה שלך, או כמה פעמים ביום או בשבוע אתה נוטל ריטלין, באיזה מינון ובאילו נסיבות. מההיכרות שלי, רק עם ילדים, הנוטלים רטלין, הוא משפיע למספר שעות מוגבל, ואחר כך, אם המינון לא גדול מדי, הם בהחלט אוכלים ופעילים. מה גם, שלא צריך לקחת רטליןו יום יום אם אתה לא נמצא במסגרת שדורשת ריכוז יומיומי ללא מנוחה במהלך השבוע. אבל פה אני לא רוצה להוסיף. התוספים - רובם ככולם לא הכרחיים לאנשים בריאים ואין בהם שום תועלת, רובם נפלטים מהגוף בכמות בה נצרכו (אם מהסיבה כי הם עודפים ואם כי הם לא יכולים להספג בגלל הצורה בה נלקחו בצורה מלאה). אל תזלזל ברופא, מחקרים הם משרתם של בעלי הממון, גם אם הם סותרים, קשה לקיים מחקר עצמאי, בשום מקום בעולם, וככל שהמחקר גדול ומקיף יותר, כך קרוב לוודאי גדולה מימון שלו, ובעל אינטרסים ברורים. אני אישית, ואני דווקא מתעניינת בנושא האפשרויות להקלה על הסובלים מ ADHD לא שמעתי על תועלת של מגנזיום להקלה על תסמינים הקשורים אליה או לדכאון, אם ישנם מחקרים כאלה, אני הייתי מחקה לעוד כמה שנים ומחקרים שיבואו מגופים אחרים כדי לוודא. אם הרופא שלך, (במה הוא ממוחה אפ אפשר לשאול?) לא חושב שהתוספת מזיקה, קרוב לוודאי שהיא לא, רק שנאי בספק אם היא מועילה למישהו יותר מלייצרן. כל נושא תוספי התזונה, במיוחד ההתרבות שלו והנישה שתפסו כל יועצי התזונה הטבעיים למיניהם, הוא נושא כלכלי יותר משהוא בריאותי. אנשים בריאים לא זקוקים לתוספים. אנשים חולים הם בעלי סמנים ביוכימים ברורים שמראים על חסר (שלא תמיד הוא קבוע). כל נושא הפרעות הקשב לא הוכח חד משמעית כניתן לפתרון גורף לכל הסובלים ממנו בין אם רפואי פורמלי או אלטרנטיבי, יש שם המון גזל מהסובלים ממנו או מבני משפחתם והרבה פחות עזרה ממשית. אם אתה מרגיש זה עוזר לך, כנראה שזה עוזר, אבל המון פעמים זה אפקט הפלצבו או האמונה שלך שמשהו צריך לעבוד. אני לא אכנס איתך עכשיו לדיון על אפקט הפלצבו והאמונה בשיפור הבריאות וההרגשה, אבל אם זה לא יקר לך מדי, תמשיך עם זה כל עוד אתה מלווה ברופא שמגביל את הצריכה שלך.
 

RebelRex

New member
האמיני לי שההשפעה מורגשת בצורה

משמעותית ... בכל מקרה, לשאלה המקורית - האם את יודעת מה ההבדל בין הסוגים השונים של התוספים?
 

ykliger07

New member
תשתדלי לא להקשיב לרופאים בתזונה

אלא אם יש להם השכלה לכך, וכהוכחה שאלי את האופא שלך מה הסיבות למחסור במגנזיום - כנראה שהוא לא ידע. ובכן זה אחד מנוגדי החומצה החשובים הגוף. לרובו אין מספיק מגנזיום בתזונה. לכן מומלץ לצרוך אותו. אך להתייעץ עם תזונאית. מגהזיום נמצא בדגנים מלאים קטניות אגוזים גרעינים ועלים ירוקים.
 
קשה לי עם הביטול שלך

רופאים בהחלט מבינים מספיק על מנת לאתר חסרים כימיים ולראות את ההשפעות שלהן כשהן קיימות אצל מטופל. אדם בריא!!! יכול לקבל את כל הצרכים התזונתיים שלו במזון, תוספים תזונתיים למרות הפריחה העצומה שלהם בעשור האחרון, נועדו בסך הכלל לתת תשובה במדינות שסבלו ממחסור רב או לאנשים בעלי מחלות שהוגבל בתזונתם. הפריחה של שוק תוספי המזון, ושל נושאי דגל האמת המוחלטת, כמוך, בעשור האחרון טובה אך ורק לכיסם של יצרני התוספים ושל אי אלו סוכנים (כמו למשל התזונאים הטבעיים שבקיאים מאוד בתוספי המזון שכולנו חייבים לצרוך. תחום הידע שלך מצוצמם מאוד, ואם היית אדם בוחן שמטיל ספק בכל (או לפחות ברוב הדברים) הייתי בוחן את טיב התכנים אליהם אתה נחשף והמגמות שמניעות אותם. המון פעמים התוספים הללו עושים רק חור בכיס, אבל לדחוף אנשים לצריכת תוספים ולהשמעות לרופאי אליל או בוגרי קורסים זוטרים זו טעות, שמזיקה להם ומזיקה לך כמישהו שרוצה לייצג את מה שהוא למד בכבוד. אנשים כמוך מכעיסים אותי, לא בגלל הבורות שלהם, כי אולנו אנושיים ולא יכולים להקיף את כל המידה, אלא בגלל היכולת שלהם לבטל איש מקצוע, שלעניות דעתי בקיא יותר ממך בהרבה דברים, בגלל שהדעות הרווחות בקהילת הרופאים בישראל היא שלאנשים עדיף להעזר במזון בצורתו הטבעית במקום לצרוך ויטמנים. אין לי שום חברה מסחרית מאחורי או הון עתק על מנת להוכח מחקרית שאין צורך בכל תוספי המזון הללו והשוק מוצף מסיבות כלכליות גרידא, אבל במקמוך הייתי מתביישת בבוטות הבורה שלי (פעם הייתה בושה בבורות שנשאת בראש גליי, היום, כפי שאתה מעיד, אם אתה צעקני מספיק, אין חשיבות לטיב דבריך).
 
צודק.

עדיף להקשיב לאחד שטוען טענות מופרכות, כמו שצריכת 1 גרם חלבון לק"ג גוף ליום יגרום ל pH של הדם להיות חומצי.
 

m0sh3

New member
איך מגנזיום נוגד חומצה?

אתה יודע מה זה חומצה? נראה שלא ממה שאתה כותב.
 
למעלה