שלום גדעון
הציטוט מתוך הספר "והנה הוא בא" עמודים 127-125, אולי יבהיר נושא טעון זה, מדוע אלהים אומר את המשפט הנ"ל "אלי אלי למה עזבתני". הספר יצא בהוצאת דע"ת. ....וכאשר מכאוב זה מגיע לשיאו, המכאוב המוחלט שאין לבשר ודם דריסת רגל בתחומיו, רואה אלהים לחובה קדושה לעצמו, להשמיע בפני המין האנושי את דברו האחרון, שישלים את שליחותו. מבין השפתים המכחילות, המעוותות, נפלטות המלים: "אֵלִי, אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי!" (תהילים, פרק 22, פסוק 2). והן המלים שזרעו את המבוכה הגדולה, מאז ועד עצם היום הזה, בלבות בני-אדם, שמשום מה, ממאנים לקלטן כפשוטן. ארבע מלים אלו, שאינן בלתי אם ציטוט מדויק של פסוק שניים מפרק עשרים ושניים של ספר תהלים, קובעות חד-משמעית את עתידם של כל מי שנטלו חלק בהמתת גופו של אלהים. הם גירשו את אלהים מעל פניהם ו"נעזבו" על ידו. מאסו בו- ונשארו בלעדיו. "אֵלִי, אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי", פסוק מסכם, מחריד בכנותו החודרת כליות ולב, מטביע חותמת האמת הגלויה בלבות אלה שקלטוהו באותו מעמד ואלה שבאו אחריהם. עד דור אחרון. הם "נעזבו" על ידי אלהים. מעשיהם, דבריהם, מחשבותיהם, שאינם בלתי אם התקוממות לכל שאלהי הוא, גירוש גס של אלהים, הניבו את התוצאה המתבקשת מאליה. אלהים אינו כופה עצמו על מי שאינם חפצים בו. חוק בל יעבור הוא. חוק האהבה הטהורה, המעניקה חרות, אמת וחיי עולם. שלוש שנים קודם לכן, בעלותו לתורה בבית-הכנסת בנצרת, קבע אלוהים את דרכו ומטרת בואו בין בני אדם, בצטטו את הפסוקים הידועים מספרו של ישעיהו הנביא. לא דיבר בשם עצמו. נהג להעביר בשורתו, והתמיד במנהגו זה, באמצעות פסוקים ידועים מכתבי הקודש. מאורח יותר, העלה בפני המונים נסערים, תוהים ובוהים, כצאן שאין להם רועה, את הפסוק, החושף נאמנה בפניהם את המצב שהשקיעו עצמם בו: "אֶבֶן מָאֲסוּ הַבּוֹנִים, הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּינָה". והם קפצו עליו, תחת ללבוש שק, לצום ולשבת על האפר, כאנשי נינווה בזמנו, ולחזור בם בתשובה השלמה. יד קשי-עורפם, "גיד- הברזל" העתיק, היתה על העליונה, והסיכוי האחרון הוחמץ, נמוג והלך, וגווע, ונגוז סופית. ועתה, על הצלב, מלים אחרונות, שאין מפניהן מפלט: "אֵלִי, אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי!" במובאה זו מכתבי הקודש נפרד אלהים מן הבשר, על מנת לשוב ולהיות את שהיה, שהווה ושיהיה לעולמי עולמים ולנצח נצחים: האהבה, החרות, האינסוף – כממשות. שממנו הכל, ובידיו הכל, והכל אליו והכל בו. מחרימיו של אלהים, מעניו, רודפיו, מגרשיו, צולביו – נעזבים על ידו. מתוך אותו עם עצמו, שהתנכר לאלהים, גורש מעל פניו, ו"נעזב" על ידו, קמו שליחיו הקדושים והפיצו את דברו, דבר האלהים החי, בקרב עמם ובין כל העמים, הלשונות, האומות והלאומים. שאול התרסי המהולל, הוא השליח פַּאבֶל, הפרוש-הקנאי לשעבר, שאלהים-אהבה בחר בו והתגלה לו, שאיגרותיו הן היסוד האיתן לבשורת האלהים הגועלת, מטעים באחת מהן: "אִם מְאִיסָתָם רִצּוּי לָעוֹלָם מָה אֵפוֹא תִהְיֶה אֲסֵפָתָם הֲלֹא חַיִּים מִן הַמֵתִּים" (רומיים, פרק 11, פסוק 15). על העולם החפץ להיגאל – לעשות כל אשר לאל ידיו על מנת להביא לְ"אֲסֵפָתָם" של בני עמו של אלהים בבשר, של בני עמם של שנים-עשר שליחיו הקדושים, הנרדפים על צוואר, המוכים בחימה וזדון ומובלים כצאן לטבח, זה יותר מאלף ותשע מאות שנה. "הַיְשוּעָה מִן הַיְהוּדִים הִיא" (יוחנן פרק 8, פסוק 22), פוסק האלהים בכבודו ובעצמו. "אֵלִי, אֵלִי, לָמָה עֲזַבְתָּנִי" – עד בו היום ושבו בנים לגבולם, עד בוא היום והמגרשים את אלהים מעל פניהם, ישובו אליו בשמחה ובלב אוהב. והנה הוא בא.