האני כמנסרת האור

האני כמנסרת האור

שלום , משל ונמשל לי אליכם , השבת האחרונה הוקרא בא פרשת פרה אדומה , זו הפרה המועלה לעולה לכפר על כל המעשים , כאשר היבט המעשים בתוך הבריאה נקרא "אום" המנטרה הידועה שמשמעותה הפעילות כקיום במרחבים היחסיים או בתוך הבריאה. בע"ב שמות היא נמצאת בין "ריי"(הירידה כיחסייות יחסית) ל- "לכב" (בעולם המעוצב ככוונת הנברא) או האני כמנסרת אור . המנטרות הנ"ל מופיעות בשורה תחת הגדרת החשמלים , דהיינו החוש בכלי-גוף ויחסו למקיף אותו לעומת עיצוב עולמו היחסי בבריאה . קרי היבט מוגבל של אור הבורא בכלי ויחסו לעולמו האפשרי כחוויה מעשית . וכאן ההבדל הדק בין גילוי האמת וההסתר , היבט החוש בגוף (החשמלים) מוגבל לפנימיות עולם הנברא , ופעילותו הכללית מכונה בשם אחשוראש (המלך ממגילת פורים) כאשר ההיבט המוגבל של החוויה החיצונית לכלי נקרא המן(הרשע) וההיבט הפנימי של אור הבורא שהוא כאמור מוגבל לכלי נקרא אסתר המלכה . וזה כמובן כיצד הגילוי אור הבורא בא בהסתרה . ולתיאור פרקטי של המעשה כמנסרה , אני מזיז את גופי את מחשבותי וכו´ , אני מזיז את המנסרה השוברת את האור הפנימי של הבריאה , המוצגת בתוך הכלי שלי כחושים מחשבות ורגשות וכו´ , כאשר אני מודט אני מתעלם מההיבט החושים החיצוני לאור , ורואה את מידת האור בכלי שלי , אולם אין בכך הוספת אור רק שינוי התנהלותי האינטראקטיבית אם עולמי החיצוני האפשרי , אם אפשרות לראיית דפוסים קיומים קרי הארות . אולם יש באפשרות המעשה לעלות מעל רמת החשמלים , קרי להפעיל רמות של אראלים אופנים וחיות הקדש ,(נשמה חיה ויחידה) שהם בהסתר ולהורידם כגילויי אלוקים מלאכים וכרובים . שזו צורת גילוי האור הפנימי שבהסתר , או בקיצור היהדות . דהיינו כיצד במעשי אני מפעיל את את גילויי האור האלוקי , שלא נמצא באניטראקטיביות הנחווית כחושים מחשבות רגשות (ודפוסי ההארות)וכו´, ומה שגורם להתעלות מעל לעולם האנושי שלנו או הפעלת הטבע במודעות הבורא . דהיינו גם הבריאה המחשבות והתפישה מישרות קו לצו האור האלוקי תוך כדי עשייה. מה שרבי נחמן הגדיר כהיבט גילוי האור האלוקי כ- פצפציה בין היבטי נ נח נחמ נחמן מאומן ,בפתק הגאולה . דהיינו לא רק ראיית מידת האור בכלי תוך כדי מדיטה והתבוננות , אלא משיכת אור והפעלתו כלפי הבריאה , היבט שביום יום קוראים תהליך תשובה שרק מתייחסים לסממניו החיצונים , אנו כעת נמצאים בשלב התיקון הכללי הסופי , וזה אומר שההיבטים של ה- ריי וה- לכב , מתגלים בחוזקה , הן בהיבט המבלבל של גילוי האור האלוקי הפנימי כ- ריי ,(רייקי) והן בהיבט המעשי הפרקטי שלנו בעולמינו החיצוני -לכב קרי להיות אדם מעשי. כאשר שיא הבילבול הוא בהיבט האום עצמו , קרי המודעות הפנימית המוגבלת בכלי קרי המקסימום של מודעות החשמלים בכלי בגוף . קרי בילבול בין מה לעשות כעשיה מה לחוות ומה תודעתי אומרת בעצם , ומכאן מתחייב המעשה של התחברות לגילוי האור האלוקי . מה שנאמר כל רועיהם הטעום . בקיצור חברים הנמשל הוא לצאת מדרך הטעות , שבא יש רק סבל . ולהתעורר להוויתכם האמתית ולהתחבר לאור הבורא ולא להיות מסוממים מהיבטי החוויה והאינטראקטיביות שבדרך המעשה שלכם שאינו מחובר לאור הבורא . מה שמכונה חושך או סיטרא אחרא . ובקיצור דרך זו , זה השער שצדיקים יבואו בו לגאולה , דוד היחיד
 

איתן.ג

New member
צדיק באמונתו יחיה ואתה כנראה

לא מאותם צדיקים. ראיתי שאת הקישקושים שלך פרסמת בכל הפורומים הקשורים לרוחניות . מה אתה מצפה להחזיר בתשובה?
 

רפוי

New member
בתור יוגי (וגם לא ככזה) התגובה שלך

מיותרת. אין בה אלא להעיד על בורות ושיטחיות בהבנת הדברים. מעניין שדווקא מי שמעיד על עצמו כקרוב רוחנית (לכל דבר שלא יהיה) פוסל על הסף רוחניות מזרמים אחרים (זה נכון גם לאיתן.ג וגם לאמירה בדבר הסיטרא אחרה). בכל מקרה, אמירות כמו: "קישקושים", "ואתה כנראה לא מאותם צדיקים" ודברי בלה דומים, אינם מקרבים את האור... וזוהי הרי מטרת הרוחנים - הלוא כן?!
 

יוגי בר

New member
תגובה לא רפוייה לרפוי

תתישב שוב וקרא כל מלה בקפידה. ואז תרד לעומקה. אחר כך צרף מלה למלה והבן את המשפט ורד לאשורו. נהפוך הוא, לא רק שאיני פוסל רוחניות מכל זרם כלשהו, אלא אני נכון תמיד לעודד אותה. ולמה? האמת היא תמיד אחת- הדרכים אליה רבות. שבוע טוב. בברכה ואהבה יוגי בר
 

יוגי בר

New member
לכל אחד יש מספיק אור לכולם...

ואני מקווה שאתה מסכים איתי דוד היחיד. ועוד מלה בקשר להארה. כולנו כבר מוארים ואני מקווה בכל ליבי שאתה כבר יודע את זה. הארה זה משהו מוחלט. רק אנחנו כבורים מתעלמים מזה. לכן, ברור לך לחלוטין שאם אתה רוצה ומחפש להשיג הארה- אתה מחפש משהו שלא קיים כבר אצלך. משהו שלא היה אבסולוטי או מוחלט מאז ומתמיד. ואז אם הוא לא כזה- אז מה הטעם בזה? מה הטעם להשיגו בכלל? מקווה שירדת לסוף דעתי. בברכה ואהבה יוגי בר
 
בדיוק ההבדל בין...

צדיק נסתר לגלוי , אחד המוציא אור לעולם דרך המעשה של המוחלט שהוא עשיית מצוות ושמירת שבת. נקרא לו לצורך הדיון מקיים את המוחלט . לבין אחד המעדיף לא להוציא את אורו לשמור אותו לעצמו , ולהישאר בתחפושת הפורים (הגורל)שלו כאיש בעל אישיות ועבודה וככו´ ולא לתת אור לעולם , רק להינות מחסד החינם ולהיות מנומס . דוד
 
למעלה