האני כמנסרת האור
שלום , משל ונמשל לי אליכם , השבת האחרונה הוקרא בא פרשת פרה אדומה , זו הפרה המועלה לעולה לכפר על כל המעשים , כאשר היבט המעשים בתוך הבריאה נקרא "אום" המנטרה הידועה שמשמעותה הפעילות כקיום במרחבים היחסיים או בתוך הבריאה. בע"ב שמות היא נמצאת בין "ריי"(הירידה כיחסייות יחסית) ל- "לכב" (בעולם המעוצב ככוונת הנברא) או האני כמנסרת אור . המנטרות הנ"ל מופיעות בשורה תחת הגדרת החשמלים , דהיינו החוש בכלי-גוף ויחסו למקיף אותו לעומת עיצוב עולמו היחסי בבריאה . קרי היבט מוגבל של אור הבורא בכלי ויחסו לעולמו האפשרי כחוויה מעשית . וכאן ההבדל הדק בין גילוי האמת וההסתר , היבט החוש בגוף (החשמלים) מוגבל לפנימיות עולם הנברא , ופעילותו הכללית מכונה בשם אחשוראש (המלך ממגילת פורים) כאשר ההיבט המוגבל של החוויה החיצונית לכלי נקרא המן(הרשע) וההיבט הפנימי של אור הבורא שהוא כאמור מוגבל לכלי נקרא אסתר המלכה . וזה כמובן כיצד הגילוי אור הבורא בא בהסתרה . ולתיאור פרקטי של המעשה כמנסרה , אני מזיז את גופי את מחשבותי וכו´ , אני מזיז את המנסרה השוברת את האור הפנימי של הבריאה , המוצגת בתוך הכלי שלי כחושים מחשבות ורגשות וכו´ , כאשר אני מודט אני מתעלם מההיבט החושים החיצוני לאור , ורואה את מידת האור בכלי שלי , אולם אין בכך הוספת אור רק שינוי התנהלותי האינטראקטיבית אם עולמי החיצוני האפשרי , אם אפשרות לראיית דפוסים קיומים קרי הארות . אולם יש באפשרות המעשה לעלות מעל רמת החשמלים , קרי להפעיל רמות של אראלים אופנים וחיות הקדש ,(נשמה חיה ויחידה) שהם בהסתר ולהורידם כגילויי אלוקים מלאכים וכרובים . שזו צורת גילוי האור הפנימי שבהסתר , או בקיצור היהדות . דהיינו כיצד במעשי אני מפעיל את את גילויי האור האלוקי , שלא נמצא באניטראקטיביות הנחווית כחושים מחשבות רגשות (ודפוסי ההארות)וכו´, ומה שגורם להתעלות מעל לעולם האנושי שלנו או הפעלת הטבע במודעות הבורא . דהיינו גם הבריאה המחשבות והתפישה מישרות קו לצו האור האלוקי תוך כדי עשייה. מה שרבי נחמן הגדיר כהיבט גילוי האור האלוקי כ- פצפציה בין היבטי נ נח נחמ נחמן מאומן ,בפתק הגאולה . דהיינו לא רק ראיית מידת האור בכלי תוך כדי מדיטה והתבוננות , אלא משיכת אור והפעלתו כלפי הבריאה , היבט שביום יום קוראים תהליך תשובה שרק מתייחסים לסממניו החיצונים , אנו כעת נמצאים בשלב התיקון הכללי הסופי , וזה אומר שההיבטים של ה- ריי וה- לכב , מתגלים בחוזקה , הן בהיבט המבלבל של גילוי האור האלוקי הפנימי כ- ריי ,(רייקי) והן בהיבט המעשי הפרקטי שלנו בעולמינו החיצוני -לכב קרי להיות אדם מעשי. כאשר שיא הבילבול הוא בהיבט האום עצמו , קרי המודעות הפנימית המוגבלת בכלי קרי המקסימום של מודעות החשמלים בכלי בגוף . קרי בילבול בין מה לעשות כעשיה מה לחוות ומה תודעתי אומרת בעצם , ומכאן מתחייב המעשה של התחברות לגילוי האור האלוקי . מה שנאמר כל רועיהם הטעום . בקיצור חברים הנמשל הוא לצאת מדרך הטעות , שבא יש רק סבל . ולהתעורר להוויתכם האמתית ולהתחבר לאור הבורא ולא להיות מסוממים מהיבטי החוויה והאינטראקטיביות שבדרך המעשה שלכם שאינו מחובר לאור הבורא . מה שמכונה חושך או סיטרא אחרא . ובקיצור דרך זו , זה השער שצדיקים יבואו בו לגאולה , דוד היחיד
שלום , משל ונמשל לי אליכם , השבת האחרונה הוקרא בא פרשת פרה אדומה , זו הפרה המועלה לעולה לכפר על כל המעשים , כאשר היבט המעשים בתוך הבריאה נקרא "אום" המנטרה הידועה שמשמעותה הפעילות כקיום במרחבים היחסיים או בתוך הבריאה. בע"ב שמות היא נמצאת בין "ריי"(הירידה כיחסייות יחסית) ל- "לכב" (בעולם המעוצב ככוונת הנברא) או האני כמנסרת אור . המנטרות הנ"ל מופיעות בשורה תחת הגדרת החשמלים , דהיינו החוש בכלי-גוף ויחסו למקיף אותו לעומת עיצוב עולמו היחסי בבריאה . קרי היבט מוגבל של אור הבורא בכלי ויחסו לעולמו האפשרי כחוויה מעשית . וכאן ההבדל הדק בין גילוי האמת וההסתר , היבט החוש בגוף (החשמלים) מוגבל לפנימיות עולם הנברא , ופעילותו הכללית מכונה בשם אחשוראש (המלך ממגילת פורים) כאשר ההיבט המוגבל של החוויה החיצונית לכלי נקרא המן(הרשע) וההיבט הפנימי של אור הבורא שהוא כאמור מוגבל לכלי נקרא אסתר המלכה . וזה כמובן כיצד הגילוי אור הבורא בא בהסתרה . ולתיאור פרקטי של המעשה כמנסרה , אני מזיז את גופי את מחשבותי וכו´ , אני מזיז את המנסרה השוברת את האור הפנימי של הבריאה , המוצגת בתוך הכלי שלי כחושים מחשבות ורגשות וכו´ , כאשר אני מודט אני מתעלם מההיבט החושים החיצוני לאור , ורואה את מידת האור בכלי שלי , אולם אין בכך הוספת אור רק שינוי התנהלותי האינטראקטיבית אם עולמי החיצוני האפשרי , אם אפשרות לראיית דפוסים קיומים קרי הארות . אולם יש באפשרות המעשה לעלות מעל רמת החשמלים , קרי להפעיל רמות של אראלים אופנים וחיות הקדש ,(נשמה חיה ויחידה) שהם בהסתר ולהורידם כגילויי אלוקים מלאכים וכרובים . שזו צורת גילוי האור הפנימי שבהסתר , או בקיצור היהדות . דהיינו כיצד במעשי אני מפעיל את את גילויי האור האלוקי , שלא נמצא באניטראקטיביות הנחווית כחושים מחשבות רגשות (ודפוסי ההארות)וכו´, ומה שגורם להתעלות מעל לעולם האנושי שלנו או הפעלת הטבע במודעות הבורא . דהיינו גם הבריאה המחשבות והתפישה מישרות קו לצו האור האלוקי תוך כדי עשייה. מה שרבי נחמן הגדיר כהיבט גילוי האור האלוקי כ- פצפציה בין היבטי נ נח נחמ נחמן מאומן ,בפתק הגאולה . דהיינו לא רק ראיית מידת האור בכלי תוך כדי מדיטה והתבוננות , אלא משיכת אור והפעלתו כלפי הבריאה , היבט שביום יום קוראים תהליך תשובה שרק מתייחסים לסממניו החיצונים , אנו כעת נמצאים בשלב התיקון הכללי הסופי , וזה אומר שההיבטים של ה- ריי וה- לכב , מתגלים בחוזקה , הן בהיבט המבלבל של גילוי האור האלוקי הפנימי כ- ריי ,(רייקי) והן בהיבט המעשי הפרקטי שלנו בעולמינו החיצוני -לכב קרי להיות אדם מעשי. כאשר שיא הבילבול הוא בהיבט האום עצמו , קרי המודעות הפנימית המוגבלת בכלי קרי המקסימום של מודעות החשמלים בכלי בגוף . קרי בילבול בין מה לעשות כעשיה מה לחוות ומה תודעתי אומרת בעצם , ומכאן מתחייב המעשה של התחברות לגילוי האור האלוקי . מה שנאמר כל רועיהם הטעום . בקיצור חברים הנמשל הוא לצאת מדרך הטעות , שבא יש רק סבל . ולהתעורר להוויתכם האמתית ולהתחבר לאור הבורא ולא להיות מסוממים מהיבטי החוויה והאינטראקטיביות שבדרך המעשה שלכם שאינו מחובר לאור הבורא . מה שמכונה חושך או סיטרא אחרא . ובקיצור דרך זו , זה השער שצדיקים יבואו בו לגאולה , דוד היחיד