האנשים שבאדום

האנשים שבאדום

אני יודעת שכל אחד מיצג גישה שונה, אתם יכולים להסביר כל אחד את הגישה/דעה שלו?
 
השקפתו של הניק שלי:

(אני = הניק שלי) אני לא שולל מראש אף השקפת עולם או דת, וכשמישהו טוען כי ברשותו הוכחות לאמיתות השקפתו, אני בודק את טענתו באובייקטיביות ומציג את כל הממצאים לביקורת ציבורית. אני לא "מאמין" בכלום, כל עוד "אמונה" פירושה קבלת או שלילת הנחה מסויימת על סמך טיעונים שלא הוכחו. במידה ונתגלה כי הנחה מסויימת התבססה על רמאות או על טיעונים שגויים, אני לא שולל את ההנחה עצמה, אלא רואה אותה כהנחה שאולי תוכח בעתיד. גם אנשים דתיים מסכימים שרוב הדתות סותרות האחת את אמיתות רעותה, ולכן נראה שלפחות רוב הדתות שגויות. גם אם דת מסויימת הינה אמת, אני רואה כאפשרות סבירה מאוד שחסידיה מוכרים אותה בטיעונים פסוודו-מדעיים, שקרים, ושגיאות לוגיות שנסתרו גם מעיניהם. במקרה שידועות לי הוכחות לאמיתות השקפת עולם מסויימת, אפרסם אותם אם מתאפשר לי לעשות זאת. זאת בעצם השקפה מדעית חוקרת. פירטתי, למען מרבית האנשים שמגדירים בטעות את המדע כ"אתאיזם" או בצורות מוטעות אחרות.
 
אני לא מסכים

שהדתות השונות סותרות אחת את רעותה כולן בבסיסן נוצרו על ידי שליחים של אותו המקור, והן נושאות (בבסיסן) את אותו המסר אהבה, חמלה, אכפתיות ואי גרימת נזק ההבדלים נובעים משינויים שנערכו בדת לאחר מותו של המבשר והשתלטות של "אנשי דת" תאבי כוח ושררה שעיוותו את המסר המקורי למילוי מאוויהם האנוכיים.. ההבדלים גם נובעים מהעובדה שהתורות השונות ניתנו לעמים שונים בזמנים שונים, לכל אחד היה דגש אחר או תובנה אחרת, בהתאם לתכונות והמאפיינים של אותו עם/אומה ספציפיים, אך הבסיס הוא חופף אצל כולם משום שהגיע ממקור אחד - אלוהים שהוא הכל וגם אנחנו אוהב ינון
 
וכתבי הקודש?

מאחר שאתה יוצא מנקודת הנחה שכל הדתות מגיעות מאלוהים, השאלות הן: *מנין שהפרשנות של אותם אנשי דת לכתבי הקודש אינה הפרשנות האמיתית (אלא נובעת מתאבות לכוח ושררה)? *כיצד אתה מסדר את התיאוריה הזאת עם דתות שבכתבי הקודש שלהן נאמר שלא לקבל תורות אחרות שיבואו אחר כך (יהדות, נצרות...)? *כיצד אתה מסדר את התיאוריה הזאת עם דתות שכתבי הקודש שלהם מגדירות במפורש דתות אחרות כאליליות (יהדות...)? *כיצד המסר של אהבה, חמלה, אכפתיות, וכדומה מתבטאים בציוויים שבכתבי הקודש לבצע טבח (כגון שמות ל"ב, כ"ז: ויאמר להם כה אמר יהוה אלהי ישראל שימו איש חרבו על ירכו עברו ושובו משער לשער במחנה והרגו איש את אחיו ואיש את רעהו ואיש את קרבו. ויעשו בני לוי כדבר משה ויפל מן העם ביום ההוא כשלשת אלפי איש)? *מנין לך שכתבי הקודש הגיעו מאלוהים ואינם מבוססים על מיתולוגיות וכדומה?
 
00000 יקר

שאלות יפות שאלת! לא על כולן יש לי תשובה, מהסיבה הפשוטה שעודני תלמיד ואני כמעט שלא יודע כלום על שום דבר, אבל אעשה כמיטב יכולתי להסביר את עצמי. מנין לי שכתבי הקודש הגיעו מאלוהים ואינם מבוססים על מיתולוגיות? בבסיס השאלה מצוייה ההנחה שישנה אמונה באלוהים. אמונה כאמונה, ובטח באלוהים לא מאפשרת לנו לתת הוכחה - אלוהים שהוא האין סוף ובלתי ניתן להגיה בכלל בחשיבה האינטלקטואלית שלנו. מנין לי? כך אני מאמין. דתות רבות אינן סותרות דתות אחרות. בני האסלאם מקבלים את משה ושלמה ואפילו ישוע כנביאי אלוהים. ישוע עצמו טען שלא בא לשנות את דברי הנביאים והיהדות, אלא רק להבהיר את הכוונה המקורית שנשחקה עם השנים. שלא לדבר על הבודהיזם, שהוא מקבל כל אדם מכל דת.. היהדות שוללת אלילות מהטעם שאין לדעתה לראות את האלוהות בפסלים, או בישויות נפרדות אלא כהוויה אחת שיצרה הכל והיא הווה בכל. מכאן ההתקפות על האלילות, לא על עצם האמונה עצמה אלא על דרך עבודת האלוהות. האנושות מתפתחת עם השנים, ומסר שהיה נכון לבני ישראל במדבר לאו דווקא נכון לישראלים ב2003. משה, שהיה מגדולי המורים שקמו לאנושות גם דגל ב"הקם להרגך השקם להרגו". אלפי שנים אחריו הגיע ישוע ועידכן את המסר - אם סוטרים לך הגש את הלחי השניה - אהוב את אויבך.. עלית הרטטים והתדרים שהאנושות חווה באלפי השנים האחרונות, מחדדת את המסרים ומעדנת אותם, המטרה נותרה אחת א ה ב ה ללא גבולות ללא שפיטה נתינה לשם נתינה חמלה אינסופית שנובעת ממקור אחד שהוא כולנו זרימה אלוהית מקווה שזה עונה על שאלותיך אוהב ינון
 
טוב...

כפי שאמרת, כל הדתות עובדות את האלוהים בצורה זו או אחרת, וכאן באמת אין מחלוקות. המחלוקות הן בשאלות כיצד לעבוד את האל וכיצד להבין את מהותו. למיטב הבנתי, שאלות אלו והדומות להן מהוות את הדתות השונות. ברור שהן סותרות האחת את רעותה.
 

אלי ו.

New member
נדמה לי שניסוח טוב יותר יהיה

שלדתות שונות יש תפיסות שונות, ולאו דוקא בעיקרן סותרות אחת את השניה. (למרות שניתן למצוא סתירות, כמו למשל ההבדלים בגישה הדתית והאזרחית לבני דתות אחרות, דבר שאגב יכול ליצור שרשור מאוד מענין) ה"סתירה" של איסור להאמין בדת האחרת היא לאו דוקא סתירה, אפשר אפילו לראות בה דבר משותף לדתות רבות.
 

אלי ו.

New member
כן, אבל קשה להתוכח עם השילוש

מכיון שהנוצרים עצמם טוענים שהם אינם מבינים אותו. זוכר את הויכוח בין Fred למסורתי? בכונה לא נכנסתי אליו מפני שאי אפשר להתוכח עם אדם שעמדתו ואמונתו לא ממש ברורה לו עצמו. ביהדות יש ויכוח בין הרמב"ם לרמב"ן אם השילוש הוא ריבוי אלים ולכן עבודה זרה (רמב"ם) או לא (רמב"ן). לא מובן לי למה הנצרות בחרה בכיוון המוזר הזה. למה בחרו לשווק את ישו בתור אל ולא בתור משיח בן אנוש. אגב, ביהדות יש גישה שונה למידות הקב"ה (מידת הדין, מידת הרחמים) היה מענין לבדוק אם יש קשר כלשהו. (אני לא יודע עד כמה קדום הפירוש הזה, ובימי הביניים בזכות הויכוחים בין יהודים לנוצרים היו הרבה השפעות הדדיות בין יהדות לנצרות, אפשר לראות למשל איך במקביל התעוררו תנועות מיסטיות באותה תקופה בשתי הדתות)
 

אלי ו.

New member
ההשקפות שלי על קצה המזלג

1) אמונה זה דבר שאי אפשר להוכיח, ברגע שמוכיחים משהו הוא הופך לידיעה. מבחינה אמונית זה הופך את האמונה לחסרת משמעות. לכן כל ויכוח בנושא נכונותה הבסיסית של האמונה הוא חסר משמעות. 2) ניתן לבקר אספקטים מסוימים של דתות אם הם לא עקביים כמו כל דבר. 3) לכל אמונה יש את הפילוסופיה שלה לעתים במוצהר, לעתים בצורה מובלעת. ביהדות למשל, מלבד ההלכה יש ערך חשוב למסורת ולמנהגים. ערכים כמו הבדלות ושמירה על הייחוד כקבוצה דתית נפרדת. 4) תמיד לשמור על הגינות בויכוח ולשאוף להיות "נקי דעת", לא לתת לאגו להשתלט על הויכוח. אני שומר לעצמי את הזכות לתקן לעדכן ולהוסיף
 
וואוו....

התרשמתי ממך וממיסטר זירו (מותר לקרוא לו ככה כל עוד זה בחיבה, נכון?)
 

masorti

New member
אל כבוד מנהל הפורום...

ראיתי שמשום מה מחקת את סיומות השירשורים בצורה ממנה משתמע שברי-הפלוגתא שלי צדקו בטענותיהם, ואני לא יכולתי להשיב להם. תודה רבה על ההתייחסות ה"אובייקטיבית".
 
כפי שהבהרתי בעבר

הודעות פוגעות ואישיות ימחקו עם כל הצער והכאב שבאיבוד ההודעות הכן רלוונטיות ששורשרו אליהן. "000000" ואתה מתייחסים לויכוחים האלה כאל מלחמה אישית ולא בוחלים בשימוש בשמות גנאי. כמו שאמרתי, אני לא אאפשר רמת דיון כזו. שניכם חסומים ל-24 שעות. אני מציע שתירגעו קצת, תפנימו את חוקי הפורום ותחזרו מחר בכוחות מחודשים. כל טוב לכם.
 
למעלה