האצת עבודות החשמול בקו הנגב המערבי, ותחילת חשמול בקו לכרמיאל

Ccyclist

Well-known member

הבשורה הגדולה - זה כולל את להבים-רהט.

אמנם חסרה באתר תוכנית לחישמול לוד-רהט (להבנתי יתכן ויש חישמול עד לוד ומוסכים הרכבת שם), אבל אם מחשמלים מצפון לפיצול קו הנגב המערבי וגם את קו כרמיאל - חישמול הקו הראשי מנהריה לבאר שבע מתקרב.

נקווה שתוכנת חישמול הקו הראשי תכלול את חישמול הקו לבית שמש כך שאיילון יעבור ל 100% הפעלה חשמלית, מה שיאפשר תוספת סלוטים ורכבות במסילות 1-2 על בסיס חיסכון של 2 דקות האצה לכל רכבת חשמלית. במקום 10 רכבות בשעה, אחת כל 6 דקות, אפשר יהיה להגיע ל 15, אחת כל 4.

אני מקווה שהחיסכון הניכר לרכבת יביא לכך שכל ניסיון לשמור על משרות ותשלומי "מתדלקים" ילך בדרכם של ממלאי הפחם.

אזכיר שבאירופה מעבירים במערכות רבות 24 רכבות חשמליות לכיוון בשעה על זוג מסילות מחושמלת. יתכן שיהיה צורך בשדרוג מערכת האיתות.
 

scooby5

Member
לא חושב שהקו לבית שמש בכלל בתכניות.
לגבי לוד - רהט: יש ניצנים באיזור רמלה, כבר יותר משנה...
 

Ccyclist

Well-known member
לא חושב שהקו לבית שמש בכלל בתכניות.
לגבי לוד - רהט: יש ניצנים באיזור רמלה, כבר יותר משנה...

למרות שאפשר להעביר רכבות דיזל על מסילה מחושמלת - כל רכבת דיזל באיילון מבזבזת 2 דקות יקרות. המעבר לאיילון חשמלי חייב להיות המטרה מספר 1 של רכבת ישראל כי משמעותו אופציה ל 5 רכבות נוספות לכיוון בשעה. חישמול קו בית שמש חשוב בשביל האיילון והמערכת כולה, לא רק עבור בית שמש כיעד שמקבל רכבת בודדת בשעה.
 
לא חושב שהקו לבית שמש בכלל בתכניות.
לגבי לוד - רהט: יש ניצנים באיזור רמלה, כבר יותר משנה...
הבשורה הגדולה - זה כולל את להבים-רהט.

אמנם חסרה באתר תוכנית לחישמול לוד-רהט (להבנתי יתכן ויש חישמול עד לוד ומוסכים הרכבת שם), אבל אם מחשמלים מצפון לפיצול קו הנגב המערבי וגם את קו כרמיאל - חישמול הקו הראשי מנהריה לבאר שבע מתקרב.

נקווה שתוכנת חישמול הקו הראשי תכלול את חישמול הקו לבית שמש כך שאיילון יעבור ל 100% הפעלה חשמלית, מה שיאפשר תוספת סלוטים ורכבות במסילות 1-2 על בסיס חיסכון של 2 דקות האצה לכל רכבת חשמלית. במקום 10 רכבות בשעה, אחת כל 6 דקות, אפשר יהיה להגיע ל 15, אחת כל 4.

אני מקווה שהחיסכון הניכר לרכבת יביא לכך שכל ניסיון לשמור על משרות ותשלומי "מתדלקים" ילך בדרכם של ממלאי הפחם.

אזכיר שבאירופה מעבירים במערכות רבות 24 רכבות חשמליות לכיוון בשעה על זוג מסילות מחושמלת. יתכן שיהיה צורך בשדרוג מערכת האיתות.
לגבי לוד להבים, התחילו כבר עבודות בקו, יש כלונסאות באזור אחוזם ובאזור נען
 
למעלה