לא חושב שהקו לבית שמש בכלל בתכניות.
לגבי לוד - רהט: יש ניצנים באיזור רמלה, כבר יותר משנה...
הבשורה הגדולה - זה כולל את להבים-רהט.
אמנם חסרה באתר תוכנית לחישמול לוד-רהט (להבנתי יתכן ויש חישמול עד לוד ומוסכים הרכבת שם), אבל אם מחשמלים מצפון לפיצול קו הנגב המערבי וגם את קו כרמיאל - חישמול הקו הראשי מנהריה לבאר שבע מתקרב.
נקווה שתוכנת חישמול הקו הראשי תכלול את חישמול הקו לבית שמש כך שאיילון יעבור ל 100% הפעלה חשמלית, מה שיאפשר תוספת סלוטים ורכבות במסילות 1-2 על בסיס חיסכון של 2 דקות האצה לכל רכבת חשמלית. במקום 10 רכבות בשעה, אחת כל 6 דקות, אפשר יהיה להגיע ל 15, אחת כל 4.
אני מקווה שהחיסכון הניכר לרכבת יביא לכך שכל ניסיון לשמור על משרות ותשלומי "מתדלקים" ילך בדרכם של ממלאי הפחם.
אזכיר שבאירופה מעבירים במערכות רבות 24 רכבות חשמליות לכיוון בשעה על זוג מסילות מחושמלת. יתכן שיהיה צורך בשדרוג מערכת האיתות.
לגבי לוד להבים, התחילו כבר עבודות בקו, יש כלונסאות באזור אחוזם ובאזור נען