הארי היקר
אין לך שום חוש לדראמה. השארת את כל הויכוח ביני ובין אינקה ודווקא את השיא ורגעי הפיוס החלטת למחוק. עכשיו בקשר לביקורת על בפרט מ"ט ועל טכניקות אחרות בכלל. אם אתה נשוי עם אשה שבעינך היא מדהימה וחיי הנישואים שלכם הם גן של שושנים, אבל באים אנשים ואומרים לך " לאשתך יש אף ארוך". אם אתה אוהב אותה מספיק, אין לאף הארוך הרבה משמעות ובטח שחלקו במכלול הגדול של חיי שיתוף עם אשה הוא אפסי אם בכלל. לכן לביקורת אין כאן משמעות לגביך. זאת סתם תרעלה. לעיתים , כדי לתת לגיטימציה לתרעלה, אפשר לפתח את ביקורת האף הארוך. זה לא סתם פגם אסתטי. אפשר לעשות מזה סיכון לאחרים ולהגיד שבגלל האף הארוך, היא צורכת יותר אוויר ומי שעומד לידה עלול לקבל כאב ראש מחוסר חמצן. פשוט עושים תרגיל בפסיכולוגיה של ההמונים ולוקחים שתי עובדות נכונות , זה גורם לאמינות (אף ארוך וחוסר חמצן שגורם לכאבי ראש) ואז מחברים את העובדות למסקנה שאין לה קשר עם המציאות. לעיתים מתוך אינטרס ולעיתים סתם מתוך בורות. מה מוסר ההשכל? תתיחס לעצמי שלך ולא יותר מידי לסביבה. התיחסות לעצמי הולכת בכמה רמות. קודם כל, לא להשוות את עצמך לאחרים אלא את עצמך לעצמך כך גם עם הטכניקה שאתה משתמש. מ"ט לא מושוות לטכניקות אחרות אלא לעצמה בלבד. ודבר שני "העצמי" במובן Self ההוויה הטהורה. שההחלטות והחשיבה והעשיה יצאו בהתיחסות להוויה הטהורה, לעצמי, להאטמן. ג´י גורו דב
אין לך שום חוש לדראמה. השארת את כל הויכוח ביני ובין אינקה ודווקא את השיא ורגעי הפיוס החלטת למחוק. עכשיו בקשר לביקורת על בפרט מ"ט ועל טכניקות אחרות בכלל. אם אתה נשוי עם אשה שבעינך היא מדהימה וחיי הנישואים שלכם הם גן של שושנים, אבל באים אנשים ואומרים לך " לאשתך יש אף ארוך". אם אתה אוהב אותה מספיק, אין לאף הארוך הרבה משמעות ובטח שחלקו במכלול הגדול של חיי שיתוף עם אשה הוא אפסי אם בכלל. לכן לביקורת אין כאן משמעות לגביך. זאת סתם תרעלה. לעיתים , כדי לתת לגיטימציה לתרעלה, אפשר לפתח את ביקורת האף הארוך. זה לא סתם פגם אסתטי. אפשר לעשות מזה סיכון לאחרים ולהגיד שבגלל האף הארוך, היא צורכת יותר אוויר ומי שעומד לידה עלול לקבל כאב ראש מחוסר חמצן. פשוט עושים תרגיל בפסיכולוגיה של ההמונים ולוקחים שתי עובדות נכונות , זה גורם לאמינות (אף ארוך וחוסר חמצן שגורם לכאבי ראש) ואז מחברים את העובדות למסקנה שאין לה קשר עם המציאות. לעיתים מתוך אינטרס ולעיתים סתם מתוך בורות. מה מוסר ההשכל? תתיחס לעצמי שלך ולא יותר מידי לסביבה. התיחסות לעצמי הולכת בכמה רמות. קודם כל, לא להשוות את עצמך לאחרים אלא את עצמך לעצמך כך גם עם הטכניקה שאתה משתמש. מ"ט לא מושוות לטכניקות אחרות אלא לעצמה בלבד. ודבר שני "העצמי" במובן Self ההוויה הטהורה. שההחלטות והחשיבה והעשיה יצאו בהתיחסות להוויה הטהורה, לעצמי, להאטמן. ג´י גורו דב