הארץ: ילדה סוף

  • פותח הנושא menl
  • פורסם בתאריך

menl

New member
הארץ: ילדה סוף

ילדה סוף מאת אמיר זוהר ובן גרובנר דורון אסף, ילידת קיבוץ מעגן מיכאל ובת לקצין בסיירת מטכ"ל, היתה נערה רגישה שכתבה בסתר שירים דיכאוניים, העריצה את להקת אלג'יר והזדהתה עם סבלם של הפלסטינים, אבל בגיל 18 החליטה להתגייס, ועוד ליחידה קרבית. כעבור חודשיים התאבדה בקפיצה מהקומה השביעית בעזריאלי. בראיון ראשון מאז מותה נמנעים הוריה ירון ודפנה מהטחת האשמות בצה"ל אבל מזדעזעים מהקמפיין נגד ההשתמטות == סיפור עצוב. כמה חבל שהיא לא הלכה בעקבות מצפונה.
 

oneofus

New member
אין מדברים אחרי המת

ואין כאן שום קשר להשתמטות! יש כאן ילדה עם בעייה פסיכולוגית שלא אובחנה. אין כאן עניין מצפוני אלא להפך! ויתכבדו בבקשה הכותבים לא להשתמש באנשים חולים לקידום מטרותיהם.
 

menl

New member
חשוב למנוע הישנות מקרים כאלו

אני מניח שאם היה מדובר בעמדות קרובות לשלך, לא היית מצטט אימרות שפר.
 

oneofus

New member
הפוסל: במומו פוסל

לא קראת מה שכתבתי, יתר על כן, התגובה שלי הייתה מאוד ענינית. זה אתה שגייסת ילדה מסכנה והשמצת אותה כדי להרגיש טוב יותר. - הפוסל - במומו פוסל! אגב: היא התגייסה כדי למלא את חובתה, אסור היה לגייס אותה כי היא לא התאימה. היא לא בקשה להשתחרר!
 
דוגמאות פרטניות לא משפיעות על הכלל

תרשו לי לפתוח בכך שכולנו אבלים וכואבים על הבחורה המסכנה. עם זאת, אני לא רואה שום קשר בין מקרה פרטני- וממש לא משנה כרגע אם יש קשר לצבא (או להשתמטות) או לא- לבין אידיאולוגיה שלמה. על כל דוגמה אחת אפשר לתת עשרות בכיוון ההפוך- אין לכך שום השפעה. מעבר לכך, עם דוגמה שכזו אני יכול לפעול כנגד כל דבר שהוא בעולם כולו. יש לי בחור שהתאבד לא מזמן בגלל העבודה שבה עבדנו יחד. אז...? זה אומר שריך לסגור את נתב"ג ולהעיף אותו קיבינימט? אני גם מכיר מישהי שהתאבדה כי חבר שלה לא רצה אותה. אז אולי זה אומר שצריך לשרוף את כל הגברים- כי הנה: מישהי התאבדה בגללם. סוף פסוק: דוגמאות בודדות לא משרתות שום מטרה, ויטיב לעשות מי שתומך באידיאולוגיה מסוימת אם הוא לא יסתמך על דוגמאות אלו אלא על שכלו הישר ודעותיו שלו. על אחת כמה וכמה נכון הדבר כשמדובר בדוגמה שניתנת כה בפשטנות ללא כל קישור למקור, וללא שניתנה אפשרות סבירה להעלות טיעונים בכיוונים אחרים (משום שאין עוד פרטים רלוונטיים נוספים).
 
דוגמאות בודדות אולי לא משרתות מטרה

אבל אם לא מדובר במקרים בודדים, אלא במגמה כלשהי, ויש אנשים שמתאבדים בצבא... אז אפשר לנסות ללמוד מזה משהו על התפקוד החברתי שלנו, על המערכות שלנו. כדאי לבדוק את הסיבות למה בחורה התאבדה דווקא בזמן שהייתה בצבא, הבחורה שבכתבה, ובכלל לבחון עוד מקרים כאלו, לראות האם לאנשים בחברה שלנו באמת טוב או שלא טוב להם. האם אנשים בחברה שלנו בכלליות מדוכאים או לא. לבחון תרבויות אחרות שבהן יש יותר שמחה לאנשים, ולראות מה דפוק אצלנו כחברה
 
לא נראנ לי שמיהו מאיתנו מבין בזה

לא אני ולא אתה (אני חושב) פסיכולוגים. יש 1001 סיבות שמישהו יכול להתאבד בגללן. לעשות מזה מגמה על סמך תחושה אישית שלך כי בדיוק היום זה מסתדר עם מה שאתה חושב- זה קצת קיצוני וממש לא נכון. אין לי מושג על סמך מה החלטת שזה הפך לעניין מגמתי להתאבד בצבא, ועוד מהסיבות שלך בלבד (באופן מפתיע). קודם כל תחקור קצת ותביא עובדות על סמך מומחים. אחר כך תעשה מזה עניין כוללני ותקבע לגבי זה מוסמכות חברתיות. מה שעשה כאן מי שהביא את הכתבה זה סתם פרובוקציה- הוא לקח כתבה והשתמש בה למטרתו שלו בלי לחשוב יותר מדי, בלי לנתח, בלי להוציא מזה עובדות קונרקטיות נכונות. אני בכלל לא בטוח שהחברה שלנו דפוקה- אולי האנשים דפוקים והמערכת לא: אין לי מושג. וגם לך אין. אז בוא לא נניח הנחות שאין להן בסיס בבקשה. די כבר להקצין כל פרט ופרט שמזכיר את השוש צ.ב.א. לצד כל המקרים (התיאורטיים בחלקם) שאתם בוחרים להביא יש מיליון מקרים אחרים בכיוון ההפוך. באמת שאין צורך להקצין כל דבר. אפשר גם לקחת דברים בפרופורציה. לא יזיק.
 
למעלה