הסתיימה ספירת הקולות (כולל הימאים), והתוצאות ...
.
אני מי שאמור לשפוט, ולזכרוני (החלש) קראתי שהשיפוט צריך להיעשות ביום ראשון.
(האמת, התכוונתי להעביר את המטלה לבא אחרי, אח"כ הסכמתי להקדיש הזמן הדרוש).
הנושא: בחירה.
כבר כתבתי, שאני חושב שזה נושא קשה יחסית - ולא רק לתחרות הקטנטונת הזאת, אלא גם בתחרויות הרבה יותר גדולות, ובאיכויות הרבה יותר גבוהות.
אני מבקש להרחיב, ולומר שלדעתי חלק מהקושי - ואולי הגדול יותר - אינו צילומי (במובן של ללכוד את הבחירה בצילום), אלא מחשבתי (שִכלי):
א. לפרש נכון את הנושא, ו...
ב1. לבחור צילומים בהתאם (כשמדובר בצילומים קיימים),
ב2. להבין כי מדובר בבחירה (כשמדובר בהזדמנות שנקרית),
ו-ב3. להגות סיטואציות טובות של בחירה (במקרה של צילומים יזומים ... לדעתי הסוג הקשה ביותר מהבחינה המחשבתית).
* * *
התשובה שלי ל-"א. לפרש נכון את הנושא".
אני רואה שתי פרשנויות עקרוניות שונות לנושא הזה:
1.
הפרשנות שלדעתי היא הפרשנות הנכונה (ולפחות - המאתגרת באמת) היא:
הצילום צריך להַראות את תהליך-הבחירה (או את "רגע" הבחירה).
הבחירה - היא זו שצריכה להופיע בצילום.
2.
הפרשנות השניה: להביא צילומים עם נשואי הבחירה (אם כפוטנציאל לבחירה, ואם כתוצאה של בחירה).
בעיני זו פרשנות זולה (או: "זולה"):
* ראשית: מהבחינה העקרונית ... כי לא מדובר בפרשנות ה-"ישירה" של הנושא (פרשנות מספר 1).
* שנית: כי אז כמעט "כל"-דבר יכול להיחשב לגיטימי - מה שמשאיר אותנו עם אתגר קטן מצד אחד, ומהצד השני לא מאפשר להצביע על צילומים שמתאימים יותר לנושא מאחרים (ובמלים אחרות: מבחינת הנושא - להבדיל מהבחינה הצילומית פרופר - לא מאפשר לדרג).
2א.
תת-פרשנות מספר 2: דילמה.
אמנם הצגת דילמה גם היא "להביא צילומים עם נשואי הבחירה" - אבל כאשר מדובר בהצגת דילמה "אמיתית" [להבדיל מדוכן בשוק, שאז יש "מועמדים" רבים מאד (וכולם "שווים")], ניתן לראות זאת כהצגת תהליך בחירה ("משמעותית"), שבו הבוחר הוא הצופה בצילום.
* * *
ברוח הדעות הנ"ל עשיתי את הבחירה.
* * *
רק בשני צילומים מצאתי בחירה (ולא נשואי בחירה) - והם מוקמו במקום הראשון והשני. בצילום שלישי מצאתי דילמה (לכאורה!!), ומיקמתי אותו במקום השלישי.
.