הבאת ציוד

הבאת ציוד

יש תלמידים ששוכחים להביא ציוד. פעם הם מסדרים מערכת מלאה רק שלא ליום המתאים, פעם מאבדים משהו הם באמת הכינו שיעורי-בית אבל לך תדע איפה הדף שעליו רשומות התשובות. לתלמידה שלי בכיתה ג' שככל הנראה יש לה בעיות קשב (ההורים לא הסכימו לשלוח לאבחון) המליצו להשאיר את הציוד בבי"ס אך ההורים התנגדו. היא שכחה כמעט כל יום להביא ציוד. וגם כשהביאה הלך לה לאיבוד. המחנכת כעסה עליה הרבה על כך שאין לה ציוד (חוברות לימוד, עיפרון ועוד). דיברתי איתה על נושא הבאת ציוד וסידור מערכת וסוכם על זמן קבוע לסידור המערכת, על חתימת הורים בכל יום שסידרה את המערכת ועל חיזוקים חיוביים על הבאת ציוד. כמובן דיברתי גם עם ההורים. כל הדברים הללו הועילו רק באופן חלקי. אומנם השנה היא כבר לא תלמידה שלי אבל הנושא כואב לי. למישהו יש רעיון איך מטפלים בבעיות דומות?
 

zivadina

New member
אולי לייזום טקס קבוע

שכל תלמיד כזה, עם בעיית סדר וחוסר שיתוף פעולה של ההורים, מקבל הוראה להתייצב בכל בוקר בחדר המנהל/ יועץ לבדיקת מערכת לפני הכניסה לכתה הראשונה? אולי לעשות מזה מפגש כיפי, בו מחלקים איזשהו פרס קטן לכל ילד שהביא את התיק מוכן? אגב, אצלנו בבית באמת יש תמיד בעיות עם זה, אבל יש לילדים אפשרות להשאיר את כל הספרים בבית הספר, (בתיכון-שוכרים לוקר), כך שהם לוקחים בתיק רק את הספרים שדרושים לשעורי הבית. אה, ובבית הספר היסודי שלנו יש "זמן גמיש", שזה שעור בו המורה משגיח על התלמידים שעושים שעורי בית, כל אחד במה שהוא רוצה. בדרך כלל הילדים ה-ADHD שלי גומרים אז את כל שעורי הבית שלהם.
 
כרטיסי ניווט וצבעים

הרעיון של טקס קבוע - הוא מעולה. כך אין ברירה אין מילוט ואולי לא שכחה. ההורים צריכים להיות אחראים על כך, אלא אם הם בעצמם מתקשים בכך... יש אפשרות של מערכת כשכל יום בצבע שונה - וכרטיס תואם לכל יום. בטקס הקבוע - יוציא את הדף של היום שעבר - יקח את הדף החדש (כלומר את המערכת של אותו יום, הגזורה מהמערכת הרגילה) ולפיה יסדר. אני מאמינה שאם ההורים אחראים על כך שיום יום טקס קבוע, ויום יום מוציאים ושמים בתיק את מה שצריך - הבלבול יפחת. ועם הזמן, כשהילד יתרגל לקביעות הזו - יהיה שיפור. הרי אם היה צריך לקחת תרופה אנטיביוטית... נדמה לי שההורים היו שמים לב שייקח כל כמה זמן שצריך, ולא רק סומכים עליו. אותו דבר כאן. לאט לאט.
 
יש לי כמה עצות מניסיון של אמא

1.ציוד עפרונות מחקים צבעים-קנינו טונות והשארנו למורה בארון, חבל לבזבז על זה אנרגיות. 2.לכתוב רק במחברות וחס ושלום לא קלסרים עם דפים זה אסון,לבן שלי באופן אישי עזרו מחברות מעבדה גדולות רב נושאים(אם חוצצים ..) 3.לבחור צבע לכל מקצוע,גם לספר למחברת ולחוברת, לפי זה גם לסמן במערכת וליד כל מקצוע רצוי לציין כמה פריטים נכנסים לתיק למשל םפר חוברת ומחברת זה 3. 4.רצוי שההורים יבדקו אחרי הכנת המערכת שהכל במקום. להשאיר ציוד בבהס זה אסון כי אז תמיד הדברים הדרושים נשארים בתא וההורה לא יכול לעזור לילד בתכנים שנילמדו. 5.שעורי בית ועבודות כבדות יותר נעשו במחשב(מסיבות אחרות ) אבל כך תמיד אפשר לשחזר תודה על תשובתך לגבי שגיאות כתיב וברצוני לציין שהנער כבר בחטיבה וקורא נפלא אבל כותב שמיעתית לחלוטין למרות שיש לו זיכרון חזותי אדיר אינו מצלם מילים ואפילו לא נותן את הדעת על שגיאות. מי יתן ולכל המורים יהיה איכפת כמוך-תודה.
 
למעלה