הבדלי "גישה" ?

sagiari

New member
הבדלי "גישה" ?

בהמשך לדיון שמתנהל בנושא גישה לנחיתה בארץ מלמדים ( כך לימדו אותי) שבצלע בסיס לקראת הפיינל סוגרים מנוע לסרק (אויר חם וכו´) עם ירידת מהירות מדפים 10 ומכאן שמירה על מהירות 70 קשר (צסנה 172) והורדת מדפים בהתאם לצורך עד 40 בארה"ב בה טסתי לאחרונה נהוג בצלע בסיס הורדת סל"ד ל1500 הורדת מדפים ל10 ומכאן ועד להצפה מנוע 1500 סלד מהירות גלישה 65 קשר קצב הנמכה כ500 רגל לדקה כאשר השליטה בנתונים ע"י הגה גובה ומדפים לפי הצורך מקסימום עד 30 רק לפני ההצפה מנוע לסרק מה דעת הפורום?
 

eli eagle

New member
לא זוכר שלימדו אותי להוריד..../images/Emo91.gif

מנוע לסרק. כעיקרון, הדבר שלול מכל וכל מבחינה טכנית! הורדת מנוע לסרק מביאה רק להגברת הסיכוי לצרות, החל מ cut מנוע וכלה בהשתבשות מערכת היניקה של האוויוניקה. תמיד רצוי ל´סגור´ מנוע מעל הזברה. (ככה לימדו אותי בארה"ב ובארץ ע"י מיטב המדריכים)
 
בדיוק הבדלי גישה

זה נראה לי פשוט הבדלי גישה בין מדריכים. אין שום סיבה לא ללמוד גישה עם מנוע ובמיוחד שכדאי לדעת את זה כשעוברים למטוסים יותר גדולים. 172 עוד יכולה לדאות אבל צ´רוקי או זלין נופלים כמו אבן ולכן חייבים לבוא עם מנוע. מצד שני אין פסול לדעת את הגישה השנייה (להוריד לסרק) יש כאלה שטוענים שיותר קל ללמד בגישה הזו ולדעתי יש בזה מן האמת. אני לא מקבל את הטענה שאתה פותח פה פתח לצרות כיוון שאם המנוע נכבה אז אתה במילא תיכננת להגיע למסלול וכמובן שזו גישת VFR ולכן מערכת הוואקום לא מעניינת אותך בכלל. אני גם לא חושב שזה גורם נזק של ממש למנוע, אבל קשה מאוד לבדוק את זה. לדעתי החסרון הגדול בשיטה הזו היא שבעצם מלמדים אותך להציב SETTING מסויים ולהישאר בו כאשר אין שום סיבה לכך! כבר טסתי עם טייס שהוריד לסרק באמצע בסיס וסירב לפתוח אותו אפילו שהנמכנו והאטנו מאוד. אני חושב שיש לך 5 מנגנוני שליטה (הגה גובה, הגה כיוון, מאזנות, מצערת ומדפים) ואין שום סיבה להתעלם מאחד כאשר התירוץ הוא שיותר קל ללמוד ככה. כמובן זו דעתי והיא לאו דווקא נכונה לכולם, אני מניח שבגלל זה יש "הבדל בגישה"
 
גישה עם מנוע בסרק

הסטוריית הרצליה כוללת לימוד גישה בסרק לצורך אימון נושא גישה ללא מנוע. אין שום סיבה לגשת בטיסה רגילה ללא מנוע ואפילו מסוכן לעיתים. ראה את גישתך בסרק כשיטת אימון בלבד מנסיון,תשתדל לאמץ גישה עם מנוע :רוחות,משבי צד,משקל כבד לנחיתה,מז"א חם,אפשרות לכביית מנוע בסרק וכיו"ב
 
למעלה