הבדלי גישות באימון ובטכניקה

הבדלי גישות באימון ובטכניקה

כידוע, בהתעמלות יש יותר מדרך אחת לבצע אלמנט וכמובן דרכים רבות לביצוע אותו אלמנט. איך מתמודדים עם מאמנות/מדריכות באותה קבוצה עם גישות שונות? איך מתמודדים עם מתעמלת שלמדה אלמנט בגישה שונה? האם נשנה טכניקה של מתעמלת, כדי שתתאים לגישה שלנו? האם נגרום למאמנת/מדריכה לשנות את שיטת האימון כדי שתתאים לגישה שלנו? אני כמובן לא מדברת על טעויות. לא משהו שהוא טעות טכנית, ולא גישת אימון שמסכנת את המתעמלת או מלמדת טעויות. אלא פשוט על גישות שונות שמביאות לאותה תוצאה נכונה
 

אמא לה3

New member
הבדלי גישות

התמודדות עם מאמנות/מדריכות עם גישות שונות - לגבי זה יש כמה דברים, האחד, לדעתי גישות שונות זה דבר נהדר ברב המקרים, אני אישית תמיד שמחה ללמוד דרכים חדשות ולקבל רעיונות חדשים. יוצא שלפעמים אני נתקלת בגישה שונה ואני מאמצת אותה, וכמובן, שיטה שעבדה מעולה אצלי ו"הביאה הוכחות" אני מבקשת ליישם מצד הצוות שלי. אין לי כללים מתי כן ומתי לא, הכל תלוי במה האלמנט או הרעיון. איך להתמודד עם מתעמלת שלמדה אלמנט בצורה שונה - שוב, זה תלוי באיזה אלמנט. הגיעה אלי מתעמלת מהתחרותי (מכשירים), פשוט תענוג לראות את העבודה שלה (ששונה באופן מהותי מאלמנטים שנלמדו אצלי בעממי), תענוג! אני לא מנסה לשנות כלום באלמנטים שלה, ההפך, אני תומכת בהשגים שלה ומנסה לשמר עד כמה שניתן את האלמנטים שהיא הפנימה שם. במידה ומגיעה אלי מתעמלת מקב' אחרת שאני רואה שהאלמנטים מבטצעים בצורה לא נכונה לדעתי ומוניעם ממנה להתקדם, אני משנה בעדינות את הדרך והטכניקה שהיא למדה. ואני חושבת שזה עונה גם על השאלה השלישית, נועה. האם נגרום למאמנת לשנות את גישת האימון כדי שתתאים לגישה שלנו? שוב, זה תלוי באיזה סיטואציה. אם הגישה שלה היא גישה שיכולה לקדם את המתעמלות שלי, אז לא. אבל אם אני רואה שהיא מלמדת בשיטה שלדעתי ולפי ניסיוני לא תצליח להמשך הדרך של המתעמלת, אני אבקש מהמאמנת/מדריכה לשנות. הארה: בסופו של דבר כל מתעמלת היא שונה, כמו שיש היום מגוון שיטות ללימוד קריאה וכל מורה יכולה להתאים לתלמיד את השיטה שמתאימה לו, כך לכל מתעמלת יש את השיטה ש"עובדת " אצלה. משפט המפתח אצלי הוא "אם זה (השיטה) עובד, למה לא? מקסימום אני אלמד משהו חדש.
 
מספר דוגמאות

מה היית עושה בכל אחד מהמקרים הנ"ל: 1) קיבלתי מתעמלת שלמדה פליק-פלק מהמקום, כאשר מתחילים עם ידיים מלמטה. כלומר, אין את הקטע של תנופה מהורדת ידיים חזקה מלמעלה למטה. לפי דעתי אם אשנה לה את הטכניקה, תהיה לה יותר תנופה והפליק-פלק שלה יהיה יותר עוצמתי וטוב. בנוסף יהיה לה יותר קל ללמוד סלטה אחורה מהמקום. הילדה לא רגילה להתחיל פ"פ עם ידיים מלמעלה, זה מבלבל אותה וגורם לה לטעויות כמו הוצאת אגן. 2) ילדה שלמדה פליק-פלק מהמקום שבמקום להתחיל מעמידה ישרה וכיפוף ברכיים, היא לוקחת ישבן ואגן לאחור ומשם יוצאת לפליק-פלק. אחרת היא לא מצליחה, או מצליחה גרוע. בעיניי זה מכוער. 3) מאמן שכאשר הוא מלמד גלגול לפנים, הוא מדגיש למתעמלים, כדגש ראשון ועיקרי, לא להכניס את הראש מוקדם מידיי. קודם להסתכל על הידיים, לכופף אותן, ורק ברגע האחרון להכניס את ראש פנימה. על אף שאין לי בעיה עם הטכניקה הזו, לפי דעתי זה מבלבל ומיותר לחזור ולהדגיש את זה לילדים כדגש הכי חשוב בגלגול. 4) מדריכה שמלמדת פירואט שמסתובבים בו לכיוון הצד הפתוח (לאחור) במקום לצד הסגור.
 

אמא לה3

New member
על כל שאלה-תשובה

1. את מוכיחה בדיוק את מה שאמרתי קודם. אם לדעתי ללמד אותה טכניקה שונה ממה שהיא למדה ישפר לה את התרגילים אז אני כן אשנה לה את הטכניקה ואלמד אותה כמו שאני חושבת. נכון שיהיו בהתחלה טעויות כמו שציינת אבל בסופו של דבר היא תפנים את האלמנט כמו שאני רוצה. 2. בעינייך מכוער - בעיניי יפה, מה עוד שממש תיארת אותי כילדה, זה הדבר היחיד שמצאתי לפתרון של הרגליים הכפופות אצלי בפליק פלקים. בלי קשר, אלמנט שסתם נראה בעיניי מכוער אבל מבחינה טכנית הוא מצויין אין לי עם זה שום בעייה. 3. מסכימה איתך..גם לדעתי זה מיותר התוספת הזאת ובהזדמנות הראשונה שתהיה לי אציין את זה בפני המאמן ואשאל אותו מדוע הוא רואה את ההדגשה הספציפית הזאת חשובה, אני מניחה שיש רציונל מאחורי הדגשה כזאת. 4. עד כמה שאני יודעת זה טעות ללמד פירואט הפוך ולכן זו טעות שיש לתקן ולא להמשיך איתה.
 
למעלה