הבדל בין מנועים חשמליים.

mitspe

New member
הבדל בין מנועים חשמליים.

רציתי לדעת מה טוב יותר, מנוע חשמלי בציר הגלגל או מנועים חדשים שיושבים אינטגרלית בציר המרכזי ומשולבים בקראנק.
 

Panda01

New member
לדעתי MID MOTOR.

לא יצא לי להתנסות עם שניהם.
בינתיים אני רק חווה את הבעיות של השני.
 

TakeCtrl

New member
לי יצא לעבוד רק mid-drive, אבל רק עם קיטים וברמות כח גדולות

מ250 וואט (דהיינו לא חוקיים), אני לא יודע עד כמה באמת משנה ההבדל ברמות כח כאלה במיוחד ברמת pedelec שאתה חייב לסייע.
קודם כל כדאי לסייג ולומר שאפילו בין מנועי Hub יש הבדלים בסוגי המנועים עצמם, מאיך שהם בנויים להפגת חום ועד איך שהם בנויים למהירות או לכוח.
כלומר יכול להיות מנוע hub direct drive שבנוי יותר למהירות מאשר לכח, ומנוע עם גיל פלנטרי בתוכו שבנוי לכוח ופחות מהירות.
מנועי hub פשוטים יותר להתקנה וגם ותחזוקה , אתה פשוט בא מתקין ויש לך פחות חלקים מסתובבים שצריך לדאוג לגבם, ברמות כח לא חוקיות במיוחד ב400 וואט וצפונה אתה צריך לדאוג לחלקי חיזוק (ישם כאלה כמוצרי מדף מיועדים בדיוק לכזה דבר) שנקראים torque arms בצירי השילדה אחרת המנוע פשוט יתלוש לך את הצירים , במיוחד בשלדות אלומיניום, לכן שלדות פלדה עדיפות כבסיס לאופניים חשמליים.
&nbsp
אבל, מנוע hub נמצא בחלק האחורי של האופניים ומהווה גורם של חוסר שיווי משקל , כמו כן, מכיוון שהוא "תקוע" בהילוך אחד, עלייה ממושכת איתו יכולה לגרום להתחממות יתר של המנוע (שוב תלוי במנוע עצמו עד כמה הוא יכולכ להתחמם), זה במיוחד נכון אם מעורבים משקלים כבדים של הרוכב ועלייה תלולה.
&nbsp
מכיוון שMid-drive נמצא במרכז האופניים ישנו שיווי משקל יותר טוב, ומכיוון שהוא מאפשר להשתמש בהילוכים ניתן לנצל אותו ביתר יעילות כך שלא יחתמם, זוהי הסיבה העיקרית ש"נדבקתי" בו.
ברמה החוקית למיטב ידיעתי לא ראיתי Mid-drive אחד בארץ, וכאלה יכולים להיות רק בנויים ישירות בתוך השילדה ולא כקיט חיצוני , אלו דגמים אירופיים שהמחירים שלהם יכולים להרקיע עד רמות מחירים בלתי סבירות (לפי דעתי) יחסית לביצועים שלהם ולחלקי האופניים. אפילו אם תמצא יבואן אחד, קרוב לוודאי שהוא יהיה רק אחד כזה.
&nbsp
ברמת כח יותר גבוהות, מתחילים להיות לMid-drive מספר בעיות. קודם כל בגלל מגבלות הגודל שלהם (הם צריכים להיות קטנים מספיק להכנס מתחת לציר המרכזי) הם לא יכולים להיות מתוכננים ליותר מ700-600 וואט, זה לא אומר שאי אפשר להריץ אותם ביותר מזה, (ישנם אפילו מקרים שמנועים מסויימים מורצים ברמות פי 4 ויותר לפרצים קצרים), אבל, ברמות כח כאלה , אתה נכנס למערך שידרוגים שלא נראה שנגמר כאשר הראשון שבהם מתמקד בפריילוף שבקראנק, אלו בדרך כלל פריילופים זולים שלא מתוכננים לתנועה והלחץ שמגיעים מכיוון המנוע עד שהמיסב נשחק.ישנו בתכנון פריילוף חדש אשר מכיל 2 מיסיבים כדי לעמוד בלחץ יותר טוב. (כנראה מwhite industries) .
&nbsp
הקורבן הבא הוא הגיר הפלנטרי, בניגוד למנועי Hub שבחלקם אין, למנוע Mid-drive חובה להיות מנגנון שיפחית את רמת הסל"ד שלהם מ3000-5000 וואט לרמת סל"ד של פידול או קצת יותר (כגון 150 סל"ד) מנגנון כזה מורכב משלב ראשוני של גיל פלנטרי שנמצא על המנוע , ושלב משני שעובר מהגלגל שיניים בגיר לגלגל שיניים בקראנק . הבעיה היא שברמות כח גדולות גיר פלנטרי יכול להשחק הרבה יותר מהר. ולהחליף אותו זה בעיה לא קטנה כי אלו לא בדיוק בדרך כלל מוצרי מדף שאתה מוצא בכל מקום.
מובן מאילו שמערכת ההילוכים שלך גם נשחקת במהירות לכן בדרך כלל תמצא את עצמך מחליף שרשראות וקסטות יותר מהיר מהרגיל, (אם כי יש מוסכמה שבערך עד 2200 וואט ניתן עדיין לעבוד עם ההילוכים בצורה מקובלת).
אין הרבה חברות עם קיטים כמו גם שאין הרבה חברות שעושות mid-drive שלם, קרוב לוודאי בגלל הסיבות שתיארתי.
אבל עדיין יש לי שריטה לגבם, הגעתי למצב שהתחלתי לתכנן מתאם פריילוף לחרט לשי כיוון שרציתי להחליף פריילוף זול באחד מacs crossfire רק הבעיה שגם ההברגה וגם הגודל שונה.
&nbsp
 

mitspe

New member
תודה למגיבים

אני מתכוון למנועי הציר המרכזי החדשים. באירופה יש המון חברות שמייצרות אופניים עם המנועים האלה שאחד היצרנים הגדולים של המנוע הוא בוש. בארץ לא ראיתי אף אחד עם מנוע כזה אף שאלה מערכות חוקיות לגמרי.
 

enigo

New member
שמעתי תאוריה שזה בגלל שבוש התעקשו שרק הם יתנו שירות למנועים

הללו, וזה הפך את העלות ללא כדאית. זה מסתדר עם זה שיבואן בוש בארץ, לדיקו, פתח מחלקת אופניים לפני כמה שנים (שנסגרה מאז, למיטב ידיעתי).
אבל הימור לא פחות סביר הוא שהאופניים הללו מגיעים בעיקר מאירופה, ומחירים גבוה בשל כך.
 
למעלה