הבהרה חד משמעית לגבי הביטוחים

הרצל ע

New member
הבהרה חד משמעית לגבי הביטוחים

חברים יקרים למען הסר ספק, מי שיציג ביטוח צד ג המכסה גם את הנוסע שלו, רשאי שלא לשלם דמי ביטוח לאגודה!!!! כבר לפני שנה החלטנו להפריד את הביטוח מהרשיון. האגודה מנפיקה לחברים רק רשיון, ואם תבדקו את רשיונכם, תראו שהביטוח כבר אינו מצויין עליו - דבר שהיה מקובל בשנים עברו. מי שמוציא לכם אישור על הביטוח הוא סוכן הביטוח. מחובתינו רק לוודא שיש ביטוח. הנסיון מראה כי בכל פעם שמישהו מנסה לארגן חלופה אחרת- הוא לא מצליח. אנחנו לא כלה שהחתנים עומדים בתור לכבוש את ליבה. למעשה יש רק סוכן ביטוח אחד שמוכן לבטח אותנו, וגם כאן בכל שנה נפתח הדיון מחדש על הנושא. ראו גם את תגובתו של עמיחי קוזניץ שמטפל בנושא ליוסי מיליס, וגם את תגובתו של יוסי לנושא. עוד שאלה שעלתה היא, מדוע בביטוח רכב הביטוח חובה הוא לרכב עצמו ולא לנהג, ואילו אצלנו הביטוח הוא לטייס ולא לממ"ג. התשובה היא שהכלים שלנו אינם מרושיינים (ואנחנו כידוע מתעקשים מול רשות התעופה שלא להכיל עלינו חובת רשיון ובדיקות חובה במכון בדק לכלים), ולכן הביטוח הוא לטייס.
 
הרצל, אתה ממש צודק !

"אנחנו לא כלה שהחתנים עומדים בתור לכבוש את ליבה". אכן יש קושי למצוא חיסוי הולם ובהיקף הולם (לדעתי הכיסוי הקיים אינו עונה להגדרה "הולם" בגלל סכומי הביטוח הנמוכים) לצד ג' נוסע. אגב, זה לא אומר שלא ניתן להשיג גם את הכיסוי הקיים שלא במסגרת "אגודת ספורט". יחד עם זאת, למרות שהדאגה לקיום ביטוח צד ג' נוסע היא במקומה, בואו לא נשכח את מי שתמיד על הכלי. את הטייס. כאן אין שום תירוץ. יש כיסויים זולים וזמינים שהורחבו במיוחד לטיס: ביטוח חיים, ביטוח חיים לתאונה בלבד (וורסיה יותר זולה לביטוח חיים רגיל), ביטוח נכויות, ביטוח רפואי - מאוד חשוב !!! בגלל בעיית קופ"ח כפי שהוסברה בשרשורים קודמים (יש גם אפשרות להוסיף לפוליסה כיסוי רפואי מלא לנוסע בעלות של כ- 27 ש"ח לחודש), ביטוח אבדן כושר עבודה מקצועי וביטוח אבדן כושר עבודה תפקודי (הגדרות סיעודי מורחב). בקיצור, גם אם תמשיכו לרכוש צד ג' נוסע כמו היום (עד שיגיע גם לזה פתרון), חייב כל טייס לדאוג לעצמו ולבני ביתו הטסים איתו להיות מוגן (ניתן גם להוסיף את בני המשפחה לביטוח) באופן ראוי עם סכומי ביטוח מתאימים. רק לידיעה (ונדמה לי שכבר ציינתי זאת בעבר) חלק גדול מוותיקי ומייסדי ענף הממ"ג מבוטחים דרכי בביטוחים אלו. בבירכת טיסה בטוחה ומהנה, יוסי מיליס
 
הגלגל מתחיל להסתובב

מאחר והנושא לא היה מתוכנן ועל כן לא על סדר היום (הוא הוכנס ברגע האחרון) אז לא ניתן היה לפתח ממש דיון. היתה הרצאה מרתקת על תולדות ח"א + חלוקת פרסים לתחרות נווט (אני מקום שני, קיפק היי) + הרצאה מתוכננת על חוק הטייס החדש LSA. הנושא הוצג בקצרה ללא ממש זמן לשאלות ותשובות. נקבע כי בישיבת הוועד הבאה אוזמן לפרט בנושא. בכל אופן, הנושא עלה למודעות. יוסי
 
למעלה