הרשימה כמעט מדוייקת
הרשימה שקראתי הופיעה במסגרת כתבה של ידיעות נדל"ן (מוסף של ידיעות אחרונות שיוצא כמדומני אחת לרבעון). ההבדל היחידי שברשימה לא כתבו על תחנה ברעננה אלא באזור התעשייה ספיר בנתניה. אגב בחישוב גס של העלויות שהוזכרו בכתבה פתיחת התחנות ופיתוח המסילות עובר את ה10 מיליארד שקל.
כמובן שגם אחרי 5 שנים יש לרכבת מספיק תוכניות פיתוח עד 2023 לפחות (מועד צפוי לפתיחת קו הרכבת לאילת) במסגרת התוכנית הכוללת להגיע גם לקריית שמונה ובכלל לכל יישוב מעל 50,000 תושבים (או לפחות למושב ליד היישוב כמו שרואים למשל בפתיחת תחנה בכפר מנחם ולא בקריית מלאכי). תוכנית אחרת היא חשמול הרכבת (הקו הראשון המחושמל יהיה הרכבת מעכו לכרמיאל והשני כנראה הקו המהיר לירושלים).
לרכבת גם מיזמים נוספים כמו שיקוע המסילה בחיפה שהוזכר כאן כמה פעמים. גם מיגון (ליתר דיוק הסוואת)המקטע של קו הרכבת לשדרות בחלק שסמוך לגבול הרצועה (ליד קיבוץ ארז) ונשקף מתוכה באמצעות הקמת סוללת עפר של כ10 מטרים ושתילת מאות עצים לאורך קטע של כ2 ק"מ. עוד פרוייקט הוא הקמת שטחי מסחר בגדלים שונים ברוב התחנות שנמצא בתכנון (הגדולים ביותר כנראה בתחנת לב המפרץ שמתוכננת בחיפה ובתחנת האומה התת קרקעית שמתוכננת בירושלים).
בינתיים פורסם מיזם צנוע לשנה הקרובה של שיפוץ 6 תחנות ותיקות ב70 מיליון שקל. התחנות שישופצו: חוף הכרמל ובת גלים בחיפה, קריית מוצקין, בנימינה, חדרה מערב ונתניה (ואם יצאו מכרזים קודמים לשיפוץ תחנות נוספות בשנה הקרובה אני לא מודע להם).