הבטחה של רכבת ישראל: 12 תחנות חדשות עד 2017

zahipan10

New member
בוא נראה

1. אופקים
2. נתיבות
3. ירושלים? 2018?
4. תחנת לב המפרץ מזרח
5. כפר יהושע
6. כפר ברוך
7. עפולה
8. בית שאן
9. אחיהוד
10. כרמיאל
11. כפר מנחם
12. רעננה
13. רעננה

סתם הבטחה של הרכבת, זה בכלל לא מפתיע בהתחשב בכך שכל הפרוייקטים יסתיימו באיחור של 10 שנים.
 
הרשימה כמעט מדוייקת


הרשימה שקראתי הופיעה במסגרת כתבה של ידיעות נדל"ן (מוסף של ידיעות אחרונות שיוצא כמדומני אחת לרבעון). ההבדל היחידי שברשימה לא כתבו על תחנה ברעננה אלא באזור התעשייה ספיר בנתניה. אגב בחישוב גס של העלויות שהוזכרו בכתבה פתיחת התחנות ופיתוח המסילות עובר את ה10 מיליארד שקל.
כמובן שגם אחרי 5 שנים יש לרכבת מספיק תוכניות פיתוח עד 2023 לפחות (מועד צפוי לפתיחת קו הרכבת לאילת) במסגרת התוכנית הכוללת להגיע גם לקריית שמונה ובכלל לכל יישוב מעל 50,000 תושבים (או לפחות למושב ליד היישוב כמו שרואים למשל בפתיחת תחנה בכפר מנחם ולא בקריית מלאכי). תוכנית אחרת היא חשמול הרכבת (הקו הראשון המחושמל יהיה הרכבת מעכו לכרמיאל והשני כנראה הקו המהיר לירושלים).
לרכבת גם מיזמים נוספים כמו שיקוע המסילה בחיפה שהוזכר כאן כמה פעמים. גם מיגון (ליתר דיוק הסוואת)המקטע של קו הרכבת לשדרות בחלק שסמוך לגבול הרצועה (ליד קיבוץ ארז) ונשקף מתוכה באמצעות הקמת סוללת עפר של כ10 מטרים ושתילת מאות עצים לאורך קטע של כ2 ק"מ. עוד פרוייקט הוא הקמת שטחי מסחר בגדלים שונים ברוב התחנות שנמצא בתכנון (הגדולים ביותר כנראה בתחנת לב המפרץ שמתוכננת בחיפה ובתחנת האומה התת קרקעית שמתוכננת בירושלים).
בינתיים פורסם מיזם צנוע לשנה הקרובה של שיפוץ 6 תחנות ותיקות ב70 מיליון שקל. התחנות שישופצו: חוף הכרמל ובת גלים בחיפה, קריית מוצקין, בנימינה, חדרה מערב ונתניה (ואם יצאו מכרזים קודמים לשיפוץ תחנות נוספות בשנה הקרובה אני לא מודע להם).
&nbsp
 

zivi3232

New member
גם בזכרון, מזכרת בתיה, צומת הנגב, דימונה ובאר שבע

גם שם בונים תחנות חדשות.
 

zivi3232

New member
בתוכנית החומש הבאה

כל התחנות שנמצאות על קו רכבת פעיל יבנו רק כאשר תהיה מסילה חשמלית. תחנה חדשה בדימונה תלויה בקו לאילת. ותחנות חדשות בצומת הנגב ובפארק נחל באר שבע (וגם בנאות חובב) יבנו כאשר ישדרגו את מסילת באר שבע-נאות חובב
 

zahipan10

New member
אם כבר מדברים על באר שבע...

אז גם בשכונת רמות מתכננים לבנות תחנת רכבת נוספת.ושחכת גם את הקו לקריית שמונה שהוא ההמשך של הקו לכרמיאל וגם הוא מתוכנן לחומש הבא, המסילה המזרחית, ואולי גם הקו לערד. (כנראה שיבנו בערד רכבת קלה בתוואי של כביש 31, אבל לדעתי במרחקים האלה עדיף רכבת כבדה).
 

Subi777

New member
לא יקרה

זה אולי בהנחה ותקציבים יעברו באופן שוטף ולא יצטרכו תוספות או אישורים מיוחדים...
ההיסטוריה מלמדת שזה לא יכול לקרות.
 
זה כן יקרה כי מדובר בתחנות שהן חלק מפרויקטים בביצוע

נתיבות ואופקים - חלק מפרויקט מסילת אשקלון - באר שבע שמתוכנן להסתיים במהלך 2015.
לב המפרץ מזרח, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן - חלק מפרויקט מסילת העמק שמתוכנן להסתיים, נדמה לי, בשנת 2016.
אחיהוד וכרמיאל - חלק מפרויקט המסילה לכרמיאל שמתוכנן להסתיים בשנת 2017.
ירושלים האומה - חלק מפרויקט המסילה מהירה לירושלים שמתוכנן להסתיים בשנת 2017.
רעננה מערב ורעננה דרום - חלק מפרויקט מסילת השרון שמתוכנן להסתיים אף הוא בשנת 2017.
המכרז לתחנת ספיר בנתניה כבר יצא והתחנה מתוכננת להיבנות עד 2016.
משרד התחבורה החליט להשלים את התקציב ולסיים את בניית תחנת כפר מנחם.
והנה 14 תחנות חדשות שכבר חצו את נקודת האל-חזור.
 

Subi777

New member
זאת בהנחה ולא יתקעו פתאום עם חריגות

או שימצאו קברים או אלף ואחד סיבות חדשות לעיכוב פרויקטים.
&nbsp
גם את המטרונית עיכבו הרבה אחרי שהפרויקט התחיל. והנה ציר שלם של המטרונית בקו 2 אפילו לא נגמר, שנים אחרי שהיה אמור להגמר ושנים אחרי שתוקצב.
 

Subi777

New member
ובמטרונית עברנו את שלב הסיום לפני שנתיים.

ועדיין, לא התחילו אפילו לסלול אחד אחד מהצירים המרכזיים שלה.
&nbsp
מה שקרה שם, יכול לקרות גם ברכבת.
 

amit1270

New member
לא. הרכבת לא תיסע בלי מסילה

ובכל הקווים שעמוד השדרה הזכיר יש כבר תוואי פנוי ובחלק מהמקומות המסילה כבר מונחת. לא שיש 100% ביטחון שכל הפרויקטים יסתיימו בזמן, אבל יש גבול גם לספקנות.
 
למעלה