הביטוח החדש ל"טייסי" האגודה הספורטיבית.

בלוץ

New member
הביטוח החדש ל"טייסי" האגודה הספורטיבית.

להבדיל משנים קודמות,הפעם קראתי בעיון את החלופות.ראש וראשון והיקר ביותר:ביטוח צד שלישי.אחריו ביטוח נוסע.כל מיני הרחבות שאותי אישית לא מענינות,כגון טיסה לאירופה ואפשרות לבטח את המטום.(חשוב).בנוסף האפשרות לבטח הדרכה על המטוס הפרטי.(גם חשוב). אני מדגיש: הצעת ביטוח לאז"מים בלבד.איפה אני הטייס המפקד בסיפור הזה.שאלה שניה.האם אפשר לבטח את החלופות האחרות ללא הביטוח צד שלישי.ב10 שנות טיסה,(אני יודע שאני צוציק עליד רובכם)ניתקלתי בשני מיקרים בלבד שאולי דרשו כיסוי ביטוחי צד שלישי.הקויק סילבר שהתרסק לתוך חצר בנס ציונה והטקסאן שניכנס לתוך חדר הקירור של מואה.בשני המקרים אישת צ.א..שאלתי את הגברת שירי משהו מסוכנות מארש את שתי השאלות.תשובתה לראשונה:כי אתה יכול לבטח את עצמך תאונות אישיות בחברה אחרת.לשאלה השניה אין לה תשובה.היא צריכה לברר. תחשבו על זה.
 

רן 2007

New member
ביטוח כלי טייס 2016 - איגוד לתעופה ספורטיבית

בלוץ שלום ,
אתה מפספס את החלק החשוב ביותר בביטוח המוצע לטייסי האיגוד לתעופה ספורטיבית
והוא ביטוח הנוסע !!! זהו הביטוח החשוב ביותר שאתה צריך לרכוש והוא אמור להגן עליך מתביעת פיצוי כספי כתוצאה מתאונת טיסה חלילה שבה ייפגע הנוסע שתטיס במטוס שלך.
תביעות כאלו הן בדרך כלל תביעות במיליוני ש"ח ובמיוחד אם הנוסע צעיר,נפצע קשה ואיבד את כושר העבודה שלו וחלילה נהפך לסיעודי (לא נהרג -במקרה של מוות הפיצוי הוא נמוך יותר ...) לכן לדעתי עליך לרכוש את פוליסת הביטוח בעלת הכיסוי הגבוה ביותר האפשרי ובמקרה שלנו בתעופה הספורטיבית אתה יכול לרכוש פוליסה עם כיסוי של 750,000$ כ-3,000,000 ש"ח בעלות 1,120$ ובכך להקטין את החשיפה שלך לפיצוי הנוסע.
לגבי ביטוח צד ג' : ביטוח זה נדרש על ידי כל מפעילי המנחתים ושדות התעופה בישראל כתנאי לפעילות במנחת/שדה וגם על ידי האיגוד לתעופה ספורטיבית כתנאי להשתתפות באירועים של האגודה ובנוסף אתה מחויב לבטח את המטוס בצד ג' בגלל חוק הספורט.
לגבי דוגמאות לאירועים פוטנציאלים : נחיתה במנחת/שדה ופגיעה במטוסים אחרים או בתשתיות (זה קרה לא מזמן למטוס בחיפה שפגע במסוק וגרם נזק במיליונים !!)
שריפה שתיגרם בהאנגר כתוצאה מהמטוס שלך ותגרום לנזק למטוסים אחרים או למשל פגיעה בקווי חשמל ופיצוי לחברת חשמל (גם זה קרה ...) לתיקון קו החשמל בעלות כספית הגבוהה מ-100,000 ש"ח ויש עוד הרבה דוגמאות .
אתה יכול לרכוש ביטוח צד ג' לכיסוי 1,000,000$ בעלות 542$ בלבד.
לגבי שאלתך השנייה, לא ניתן לרכוש ביטוח לנוסע ללא ביטוח צד ג' למטוס.
לגבי שאלתך לגביך כטייס מפקד ,אני מציע לך לרכוש את הרחבת הביטוח לאיש צוות לפי נספח AVN73 על מנת לכסות תביעה של טייס כנגד בעלי הפוליסה האחרים (במידה ויש לך שותפים למטוס) גם כאן אתה צריך הגנה נוספת.
דרך אגב הביטוח היקר ביותר באופן יחסי הוא ביטוח נוסע ולא ביטוח צד ג' כפי שכתבת בטעות.
הסבר מפורט על פוליסת הביטוח המוצעת והאפשרויות בה יינתן על ידי טל אנגל סוכן הביטוח מחברת "מארש ישראל" בכנס הקרוב שייערך בתאריך 19/1/2016.
שבוע טוב וטיסות בטוחות
רן פוני
 
סילביו אם אתה טס לבד תוכל להסתפק בצד ג' בלבד

לגבי עצמך, תוכל לברר עם סוכן הביטוח שלך שמבטח אותך מתאונות אישיות אם אפשר להרחיב את הביטוח לפעילות ספורטיבית כגון: טיסה רכיבה ושייט
אישית אני מבטח צד ג'+נוסע ויש לי מהאופנוע שטח ביטוח תאונות אישיות עם הרחבה לפעילות ספורטיבית שעשיתי אצל אודי דגן
לתחביבים אקסטרימים אסור לעשות חשבון כספי ולחסוך בביטוח או חלילה בחלקים וטיפולים, כשמשהו משתבש זה עולה הון והורס את החיים.
 

בלוץ

New member
ביטוח.

שמעון ,זה לא ענין כספי. כשהיתי בגילך רכבתי על סוסים,היה לי אופנוע כביש וכלי מקצועי ומאוד לא חוקי לשטח,צללתי,היתי בעלים של סירת מירוץ הסוגרת 100 קשר על מים שקטים ונסעתי על לנציה טמה טורבו. על כל זה היו לי הרחבות לביטוח תאונות אישיות עם תוספות כספיות ובדיקות רפואיות מטעם חברת הביטוח.זה היה לפני 30-35 שנה.לפני 10שנים עשיתי רישיון טייס והמטוס החליף את כל השאר. כל ניסיונותי להרחיב את ביטוח תאונות אישיות נתקלו בסירוב מנומס מצד הסוכנים,כולל מיליס ביגלל גילי המתקדם. אני לא רוצה להיות נתע זר באגודה ,לכן אקנה את הביטוחים שרלונטים לי.90% מטיסותי הם לבד ו9 מתוך 10% הנוטרים הנסעת זו אשתי.
 
ביטוח צד ג' - הזיכרון קצר הנזקים גדולים...

ב- 25.7.2015 מטוס טכסן פגע בחוטי חשמל ליד הכנרת וגרם נזק.
הטייס נחת בשטח והמטוס פורק והוחזר לראשון לציון.
יש תביעה מצד חברת חשמל על נזק בגובה של 160,000 ש"ח.
כולה כמה חוטים.....
באוגוסט 2012 נחת מטוס בראשון לציון ובסוף הנחיתה פגעה כנף המטוס במטוס חונה.
נזק צד ג' של כ- 100,000 ש"ח.
ויש עוד.
 

בלוץ

New member
מיקרה הראשון ,הטייס היה צריך לשמור על גובה חוקי במקום לא

מוכר.במיקרה השני , מדוע רת"א מתנה את קבלת רישיון הפעלת מנחת בביטוח? אם המטוס הפוגע לא היה מבוטח, אני מניח שהנפגע היה תובע את מפעיל המנחת.אני היתי תובע את שניהם בכל מיקרה.הרי המפעיל לא עושה זאת חינם. חוץ מזה חלאס,עשיתי כבר את הביטוח.לא אוהב להילחם בתחנות רוח.
 

טל ר

New member
גם אם למפעיל יש ביטוח

המבטח יוכל לתבוע את נזקיו מהמטוס הפוגע...
 
למעלה