הביקור ב"מכה"

הביקור ב"מכה"

ז"א באושקוש. מה, נמאס לכם הארוע או שעשרות (או יותר) הישראלים שביקרו שם לא מוזכרים ולו ברמז סתם כי לא מעניין?
למעט סדרן טיסות מסחריות אחד, שדאג לטסים דרך איסטנבול, אין כלום!
כאילו הפורום לא שייך או מנותק חבל. אז בכל אופן, קבלו קישור לארוע אירובטיקה לילית של ערב לפני הסגירה.

 

נתי ניב

New member
הייתי שם...

לא בטוח אם אפשר לקרוא לי עדיין ישראלי אבל פגשתי שם כמה ישראלים חלקם חברים בפורום.
העובדות הן שהיה לכלוך גדול בפורום לפני כשנה, תוסיף לזה שחבר יקר רמי בר איננו איתנו עוד- בעקבות שני דברים אלה הפורום הוא מת מהלך- חבל אבל עובדתית נכון.

נתי
 
אני לא דואג לאושקוש.

אני דואג להתייחסות לאושקוש בפורום. כתוב שלפורום יש למעלה מ-9000 עוקבים, ועדיין אף אחד לא מתייחס.
ראה מה קורה בכמה קבוצות של פייסבוק למשל תעופה קלה וספורטיבית בישראל, דיווחים בזמן אמת. וכאן גם שבוע מתום הארוע, אין ולו מילה אחת.
ודרך אגב, מעניין שהזכרת את רמי בר ז"ל, אאל"ט הוא תכנן על השנה הזו או הקודמת וחבל שלא......
אבל זה לא שייך לעניין הזה.
יאיר
 

ZeevRozenek1

New member
מת מהלך?

תביא מידי פעם תמונות מהאזור שלך, ותראה איך הוא קם לתחיה !
 

שאולי46

New member
יאיר,

תודה עבור השיתוף. מדהים !
מעניין אותי - פרט למד הגובה, אילו אמצעים מסייעים לטייס בחשיכה להימנע ממפגש לא רצוני עם הקרקע ? התראת גובה וכד' / סיוע כלשהוא מגורמים על הקרקע ?
אגב, לי ברור שרמי בר ז"ל היה הרוח החיה בפורום. מה שמחזיק אותי עדיין פה הם רון גפני, אבי הרטמן וכמה ותיקים שמדי פעם (נהיה נדיר) מצליחים להרים דיון מעניין.
 

mike300L

New member
שאולי שאלת שאלה טובה, אבל אני לא חושב שיאיר יכול לענות לך


אוירובטיקה לילית מתבצעת כמו אוירובטיקה באור יום.
אורות המסלול הם האינדיקציה העיקרית לא לפגוע בקרקע, בתוספת מקדם בטחון גבוה מאור יום....שים לב שה טווין בי׳ץ של Matt Younkin (אנחנו מכירים אישית, השתתפנו בכמה מופעים בשנים האחרונות)לא יורד מתחת ל 500-700 רגל בערך, זה מקדם ביטחון שבאור יום הוא לא צריך, ושם הוא כן יורד עד לקרקע כמעט.
עכשיו לגבי מד גובה...משהו שמי שלא מבצע אווירובטיקה קרוב לקרקע כמו במופעים לא ממש יוכל לענות לך: באוירובטיקה קרובה לקרקע מסתכלים על מד הגובה בדרך למעלה לא למטה. בדרך למטה זה מבט לקרקע עם זליגה למד הגובה לאמת. בדרך למעלה חשוב מאוד מד הגובה...אם אתה יודע שלתרגיל הבא אתה חייב 1,200 רגל או שתתרסק, אזי רק מד הגובה יאמת אם אתה בנקודת ההתחלה המתאימה להמשך...
בדרך למטה מד הגובה יכול לשמש כאינדיקציה מישנית, המשיכה בסטיק להימנע מהקרקע מתבצעת בזכות ראיה אל אביזרי הקרקע שהולכים וגדלים. מד הגובה מאוד מאחר במהירויות של 220kts כלפי הקרקע, לפעמים 2-3 שניות.
לעיתים המחט מרצדת בין 500רגל ל 0 רגל כי הגעת ל 0 ממש במהירות...מה גם שהם לא כרלה מדוייקים...לפעמים אני ב 30 רגל מעל המסלול והמד גובה מראה מתחת לאפס 10 רגל...כך שאין ממש מה לסמוך על מד גובה בהפרשים כאלה.
בימים חמים או בשדות גבוהים מעל פני הים קורה לא מעט שאתה צריך 1,500 רגל לתרגיל הבא ולא ממש מצליח להגיע לשם בגלל high density altitude, או בגלל עודף איבוד אנרגיה קינטית בתרגיל הקודם שאינך מצליח לתרגם לאנרגיה פוטנציאלית...במקרה כזה אתה מבטל את התרגיל ומכניס תרגיל פחות יומרני שיעזור לצבור אנרגיה ולטפס הלאה כדי להמשיך משם לפי התוכנית המקורית.
תרגילי הלילה הם מאוד פסיביים...קווים ישרים עם גלגולים עם חצאי לולאות מעלה, שום דבר לא מופנה כלפי הקרקע!
 

שאולי46

New member
תודה מייק


תשובה מושקעת ומעשירת ידע - תודה !
מה שנותר כעת הוא לצפות בסרטון חדש שלך
 

mike300L

New member
נותרו לי 4 מופעים אחרונים לעונה, Matoon IL ב 27 לאוגוסט,

Pontiac MI ב 28 לאוגוסט, Waukegan IL ב 10 לספטמבר. ו Coshocton, OH מה 16 עד ה 18 לספטמבר.
מי שרוצה להגיע שיצור קשר בפרטי...אני יכול לארגן מקום באוהל ה VIP לחברים... אוהל מוצל עם כסאות, אוכל ומשקה חינם לאורך כל המופע. אם מגיעים בטיסה לשדה לפני תחילת המופע לא משלמים דמי כניסה.��.
יש בין 2-3 go pro על המטוס בכל טיסה, רק לא ממש כיף לערוך, אז זה יש לי עשרות סרטים שיושבים על כונן קשיח ו״צוברים אבק״.
...זה ההבדל בין מי שעושים את זה להנאה בלבד, לבין מי שעושה מזה שאוו ביז...עם חליפות מירוצים של Nomex, כוריאוגרפיה, עדכוני Social media יום יומיים, עריכה והעלאת סרטים לרשת כל שבוע ועוד כל מיני Bells and Whistles.
בשבילי זו הזדמנות לשטוף את המטוס יום לפני המופע שיראה נקי, ויומיים שלושה של ״נופש״ במלון 3 כוכבים פשוט, בעיר מיד ווסטית קטנה שכמעט ואין מה לעשות בה אחרי 6 בערב
ו walmart זה האטרקציה העיקרית בעיר.
בד״כ להמריא הביתה מהשדה ולהגיע לגובה שיוט זה החלק שאתה הכי מצפה לו לאורך כל הסוף שבוע... מלבד 12 דקות המופע כמובן.
אני אגב צמחוני, והאוכל שמגישים לנו בד״כ מאוד על בסיס בשרי ואותי אישית מאוד דוחה, אז גם אוכל אני צריך ללכת למצוא בעיירה באופן עצמאי...
מזל שיש איפה לדפוק כמה בירות בערב לפני שהולכים לישון.
חייו של טייס מופע לא תמיד ורודים כמו שזה נראה...אבל הריגוש של 12 דקות, והילדים שעומדים אח״כ בתור לקבל חתימה על תמונה שלך, ומבטי ההערצה שלהם, והסיכוי שגרמת לאחד מהם להפוך למשוגע תעופה כמונו עושה את כל החוויה לשווה משהו.
 
וזוהי התעופה האמיתית במיטבה!

"אבל הריגוש של 12 דקות, והילדים שעומדים אח״כ בתור לקבל חתימה על תמונה שלך, ומבטי ההערצה שלהם, והסיכוי שגרמת לאחד מהם להפוך למשוגע תעופה כמונו עושה את כל החוויה לשווה משהו".

היטיב לתאר זאת, ריצ'ארד באך בספריו.
חיי הנדודים ללא מפות, אלא, לאן שישאהו מטוסו.
נחיתה בעיר נידחת, כמה סבבי הטסות בחצי דולר לטיסה וקניית דלק בשני דולר....
חבל שפחות ופחות אנשים נחשפים לתעופה האמיתית והשורשית. גדרות המקיפים את שדות התעופה, טכנולוגיה עתידנית ומערכות מסובכות, חוקים המגבילים את חופש הבחירה ובכלל עולם הולך ונעלם.
ואצלנו גם התשתיות הולכות ונעלמות.
אריאל אריאלי
 

mike300L

New member
לשמחתי, עדיין קיימים מאות שדות קטנים כמו שהיו פעם, ללא גדרות

מוקפים שדות ירוקים של תירס או סויה מסביב לשדה קטן נידח, עם FBO ישן ורהיטים מלפני 40-50 שנה ��
כיף לבקר בהם, כשאתה לא בדרך ליעד כלשהו...אבל כשאני טס XC אני משתדל לא לנחות בהם...אם יש תקלה במטוס על הקרקע זה הופך לסוף שבוע ארוך באמצע שום מקום

גם פה יש נסיגה של תעופה...חברה גדולה בשם Signature Flight Support למשל, רשת שנמצאת בהמון שדות מהמיד ווסט מזרחה ודרומה...מגיעה, רוכשת זכויות בשדות בינוניים, בונה FBO יוקרתי במילונים, מפעילה טיסות שכר בסילוניים, והופכת לספק הדלק הבלעדי בשדה...באים לשדות שהדלק היה $5 לגאלון...אחרי שהם כברשם בשליטה,הדלק קופץ ל8-9$ לגאלון, ומכירי השכירות להאנגרים קופצים 50% ויותר...
 

שאולי46

New member
מייק,

תודה עבור השיתוף וההצצות המעניינות לעולם טייס מופעים.
מקנא במי שיוכל להיענות להזמנתך. מקווה שגם אני בעתיד הלא- רחוק...
 

נתי ניב

New member
שיט......

Matoon IL ......
15 דקות טיסה ממני
30 דקות נסיעה ממני
יש לי גינת ירק משלי והייתי מכין לך את הכי צמחוני בעולם....
שיט- באותו סוף שבוע אני בניו יורק מיום שישי עד יום שני
אנחנו בהחלט קרובים אולי נעשה פעם משהו יזום?
Airport id=6IS0 שבע מיילים צפון מזרח ל KCMI
נתי
 

mike300L

New member
אהלן נתי, רק עכשיו שמתי לב לתגובה שלך מאתמול..בד״כ באייפון

לא שם לב לפעמים שיש יותר מתגובה אחת בשרשור.
תודה על ההצעה לסלט, בעיירות נכנסים ל walmart וקונים לכל הסוף שבוע...שקדים ובוטנים חייב ��
אם יוצא לך תגיע...אתה 15 דקות מ Matoon באיזה כוון?
 

נתי ניב

New member
רדיאל 009 38 מייל מ VOR MTO ׁ(צפונית למתון)

וכמו שאמרתי, לצערי בסוף השבוע המדובר אני מחוץ לעיר, חבל
 
למעלה