הביריון של גן שעשועים

הביריון של גן שעשועים

יש ילד בן ארבע וחצי שכל הזמן נתפל לילד שלי בגן שעשועים. הוא לא ילד רע אבל הבן שלי רואה אותו ונכנס למתח. הוא גם מספר לי בבית. איך לתת לו כלים להתמודד עם זה? בהתחלה ניסיתי לתת לו להתמודד לבד תוך כדי שאני צופה בלי ששניהם רואים במה שקורה. אבל עכשיו אני מרגישה שזה כבר התעללות רגשית (הוא לא מרביץ לבן שלי אלא רק מציק לו מילולית) ולא מוכנה לתת לזה לקרות מה גם שהם ממש לא באותו גיל וזה לא "כוחות שווים". אז מצד אחד - בא לי לצרוח על הילד הזה אבל מצד שני לא רוצה שהבן שלי יהפוך לתלותי באמא שלו שתמיד תבוא להציל אותו. מה נכון?
 
גן שעשועים...

שלום רב, גן שעשועים הוא מקום שנועד להנות, לכייף, לבלות, לשחק ולהשתעשע. חשוב שלבנך תהיה חווייה טובה מבילוי של אחה"צ. נסי לחשוב איך את יוצרת את המצב? עינת גבע, מכון אדלר.
 
עדיין התלבטות..

בהתחלה כשהוא היה קצת מציק לו הייתי בוחנת מרחוק את המצב אבל לא מתערבת. לאט לאט הילד הגדול התחיל להגזים וקלט שהבן שלי מפחד ממנו והוא מנצל את זה. עד כדי כך שבשבת האחרונה הם זרקו עליו חול על הראש במסווה של משחק והבן שלי מרוב פחד צחק. אני לא הייתי שם אלא רק בעלי שעמד מהצד ומאוד התלבט מה לעשות ובסוף לא התערב. אם אני הייתי שם הילד הזה היה חוטף צעקות. בכל מקרה, החלטתי שמעכשיו אני עוקבת בעיניים שלי על כל צעד ושעל שהבן שלי עושה בגן שעשועים ואם משהו אחד קטן לא נראה לי אני מתערבת. לדוג' אם מפחד להתקרב לאיזה מקום בגלל אותו ילד אני מתערבת ואומרת בקול בטוח שאני מרשה לו ללכת לשחק שם ואם עדיין מפחד אני באה ופיזית מעלה אותו על המתקן/משחק. כי כמו שאת אומרת זה מקום שנועד לכיף והנאה. רק אני מתלבטת אם זה לגמרי נכון כי אולי זה מחסל לו את העצמאות...
 
ילד זקוק להגנה מותאמת לגילו ליכולתו להתמודד..

שלום רב יקירתי, אני סומכת עלייך. יש לך הגיון בריא. יש הבדל בין הגנת יתר לבין הגנה. ילדים זקוקים למרחב מוגן המותאם לגיל שלהם, ליכולת ההתמודדות שלהם וכיו"ב. תפקידנו להגן עליהם במקום ובזמן שהם אינם יכולים לעשות זאת בעצמם. אנו ההורים צריכים להיות ערניים, מודעים ומעודכנים לשלב התפתחות הילד ולגבולות היכולת שלו להתמודד לבד ולהגיב בהתאם. האם דבריי עושים לך סדר במחשבה? עינת גבע, מכון אדלר
 
האמת שכן

האמת שממש כן. הערת את תשומת ליבי לדבר חשוב - הגיל שלו וההתאמה לגיל שלו. בעיקר שיש לי ילד עדין ורגיש. יש איזשהם כלים להתמודדות שאני בכ"ז יכולה להעניק לו? או שלתת לו "גב" זה מספיק?
 
את יכולה לתת עוד המון.

שלום רב יקירתי, את יכולה לתת עוד המון. תפקידנו לעזור לילדים לפתח כישורים חברתיים ורגשיים. איך? דרך עבודות באומנות, סיפורים, הצגות, משחק עם בובות כגון: " נגיד ש..." או בוא נשחק ב"כאילו" ואז לספר סיטואציה חברתית ולבדוק איך מתנהגים? איך מרגישים ? מה חושבים? איך אפשר אחרת? עינת גבע, מכון אדלר.
 
אהבתי את הרעיונות

שוב תודה
 
למעלה