הבלוף של מניעי תמא 38 בסרטון "אלמוג פנקס 7 רמת גן"
הבניין בפנקס 7 נבנה ב-1971. במקום 3 קומות על עמודים, יקום בניין של 10 קומות בתמא 38-2.
במקום 12 יח"ד - 36 יח"ד, כלומר זה כבר יחס זהה לאלו של פינוי בינוי..
עכשיו האם המניעים הם באמת הבניין הרעוע והחלפתו, או מניע נדלני "חלום הדירה החדשה"?
https://www.youtube.com/watch?v=UwnRPOWemks
הדיירת מדברת על "עמודים בלויים ורעועים". לא נראה שיש בעיה עם העמודים, וניתן היה לחזק את העמודים.
הבניין לא נראה רעוע ובודאי לא מתפורר כמו שיכוני רכבת בקרית אליעזר בחיפה המוגדרים כבר מסוכנים עם סדקים ביסודות..
אלא שקרית אליעזר אינה אטרקטיבית לחברות הנדלן. גם נציגת חברת אלמוג כדאי מדברת על אטרקטיביות מרכזי הערים - במרכז הארץ.
כלומר תמא 38 היא נדלנית לחלוטין ולא מחזקת כלום - מערערת רקמות בתוכניות נקודתיות, ומקצינה את הפערים בין מרכז ופריפריה
מבחינת חיזוק ושיקום תשתיות המגורים.
מימדי הרחוב לא ישתנו - נתיב נסיעה אחד וחניות משני צדדיו. בבעלות דיירי הבניין 10 כלי רכב חלקם חונים תחתיו.
הצפי לאור הבניין החדש: תוספת 40 כלי רכב. ומה יקרה כש-20 בניינים ברחוב פנקס, רובם 3 קומות על עמודים
כמו פנקס 7, יבקשו לבצע אף הם תמ"א 38-2? כשרחוב פנקס ברמת גן יהפוך מרחוב של 200 משפחות
לרחוב של 600 משפחות עם 600-500 כלי רכב שינסו להכנס אליו ולצאת ממנו ולחנות לאורכו?
מי בדק מה ההשפעה על השכונה הזו של פרויקטים כאלו? והאם בכלל יש תחבורה ציבורית
מספקת למי שלא ירצה להחזיק רכב?
לדיירים מוכרים 3 חלומות כיתרונות:
1) "הדירה החדשה שלא הייתי יכולה לחלום עליה".
2) בוננזה נדלנית (הגדלת השווי והגודל),
3) חסכון הצורך לשפץ לבד את הבניין הישן, הוספת ממד
מה שלא מספרים לדיירים זה את החסרונות:
1) הגדלת הצפיפות והתמודדות עם רעש בבניין ויציאה-כניסה מחניון של 36 דיירים במקום 12 באותו גודל מגרש
2) כדי לדחוף כמה שיותר דירות - שטחי ציבור כמו רחבות, מחסנים, גינות במגרש, חניות עיליות - יעלמו / יהפכו גינות פרטיות לקומת קרקע
3) בניינים סמוכים שיעברו אותה תוכנית יהפכו את הרחוב לחומתי, צפוף, חשוך.. וכמובן: פקוק עם מאות רכבים נוספים
הבניין בפנקס 7 נבנה ב-1971. במקום 3 קומות על עמודים, יקום בניין של 10 קומות בתמא 38-2.
במקום 12 יח"ד - 36 יח"ד, כלומר זה כבר יחס זהה לאלו של פינוי בינוי..
עכשיו האם המניעים הם באמת הבניין הרעוע והחלפתו, או מניע נדלני "חלום הדירה החדשה"?
https://www.youtube.com/watch?v=UwnRPOWemks
הדיירת מדברת על "עמודים בלויים ורעועים". לא נראה שיש בעיה עם העמודים, וניתן היה לחזק את העמודים.
הבניין לא נראה רעוע ובודאי לא מתפורר כמו שיכוני רכבת בקרית אליעזר בחיפה המוגדרים כבר מסוכנים עם סדקים ביסודות..
אלא שקרית אליעזר אינה אטרקטיבית לחברות הנדלן. גם נציגת חברת אלמוג כדאי מדברת על אטרקטיביות מרכזי הערים - במרכז הארץ.
כלומר תמא 38 היא נדלנית לחלוטין ולא מחזקת כלום - מערערת רקמות בתוכניות נקודתיות, ומקצינה את הפערים בין מרכז ופריפריה
מבחינת חיזוק ושיקום תשתיות המגורים.
מימדי הרחוב לא ישתנו - נתיב נסיעה אחד וחניות משני צדדיו. בבעלות דיירי הבניין 10 כלי רכב חלקם חונים תחתיו.
הצפי לאור הבניין החדש: תוספת 40 כלי רכב. ומה יקרה כש-20 בניינים ברחוב פנקס, רובם 3 קומות על עמודים
כמו פנקס 7, יבקשו לבצע אף הם תמ"א 38-2? כשרחוב פנקס ברמת גן יהפוך מרחוב של 200 משפחות
לרחוב של 600 משפחות עם 600-500 כלי רכב שינסו להכנס אליו ולצאת ממנו ולחנות לאורכו?
מי בדק מה ההשפעה על השכונה הזו של פרויקטים כאלו? והאם בכלל יש תחבורה ציבורית
מספקת למי שלא ירצה להחזיק רכב?
לדיירים מוכרים 3 חלומות כיתרונות:
1) "הדירה החדשה שלא הייתי יכולה לחלום עליה".
2) בוננזה נדלנית (הגדלת השווי והגודל),
3) חסכון הצורך לשפץ לבד את הבניין הישן, הוספת ממד
מה שלא מספרים לדיירים זה את החסרונות:
1) הגדלת הצפיפות והתמודדות עם רעש בבניין ויציאה-כניסה מחניון של 36 דיירים במקום 12 באותו גודל מגרש
2) כדי לדחוף כמה שיותר דירות - שטחי ציבור כמו רחבות, מחסנים, גינות במגרש, חניות עיליות - יעלמו / יהפכו גינות פרטיות לקומת קרקע
3) בניינים סמוכים שיעברו אותה תוכנית יהפכו את הרחוב לחומתי, צפוף, חשוך.. וכמובן: פקוק עם מאות רכבים נוספים