הבנת פסקה

אביבה106

New member
הבנת פסקה

הייי שלום לכם ,אני כרגע קוראת מאמר לשיפור הקריאה שלי וההבנה במילולי
אני אשלח לעזרה בפסקה הזו , לא כך הבנתי אותה ניסיתי לסכם אותה אבל לא מצליחה אשמח לעזרה תודה .
"אריקסון סבר שבכל שלב בחיים נדרש האדם להכריע בין הקוטב של שמירת ריבונות ואוטונומיה אישית במקביל לשמירה על קשר וקירבה לאחר ,לבין הקוטב של ויתור על מוקד היוזמה והשליטה הפנימי ואובדן הסקרנות והיוזמה לקשר ."

ממש ממש אשמח לעזרה .
(כי כשקראתי את זה הרגשתי שאני קוראת מילה מילה ולא מצליחה לקשר בינהם וכלל למצוא את המשפט המרכזי)

((עוד דבר יש מקור ממנו אני יכולה לקרוא מאמר בעברית כמו האונברסיטה המשודרת חוץ מאתר גלילאו? ...))

תוודה וסליחה על החפירה ...
 

bion7

New member
לפי דעתי הוא אומר את הדבר הבא :

הוא חושב שבל מצב בחיים , אדם צריך להחליט בין שני מקרים שכביכול לא מסתדרים
זה עם זה ( תקראי לזה מצבים נגדיים , הפוכים ) .
מצב א -שאדם ישמור על שלטון ועצמאות ששניהם השייכים לו באופן אישי , אבל במקביל
שיישאר בקשר עם אנשים אחרים בסביבתו .
מצב ב - עכשיו צריך להבין מה הכוונה במילים : ויתור מוקד היוזמה והשלטון הפנימי - איך זה מתקשר למה שנאמר מקודם בהקשר של השלטון והאוטונומיה ( עצמאות ) שזה מנוגד ? שכנראה במצב זה לאדם המתואר בפסקה אין כל כך חופש ושלטון מעצמו - אולי כי אנשים בסביבתו שולטים בו , ולכן בא החלק השני של המשפט ואומר : אובדן הסקרנות והיוזמה לקשר - כלומר בגלל שהאנשים האלה שולטים באדם המתואר בפסקה אז נמאס לו , והוא לא מעוניין בקשר איתם ( הרי אף אחד לא רוצה שיישלטו בו ) .מה גם שזה מתקשר לחלק הראשון של המשפט שאומר שאדם צריך לשמור על קשר עם אנשים בסביבתו .
אפשר לשאול מאיפה לקוח המאמר הזה ?
 

אביבה106

New member
מקור המאמר

תודה רבה לך
אני עכשיו קוראת את משכתבת אני מבינה לאט איך מתקשר .
לקוח מאתר הנקרא אלכסון מאמר ששמו "המשרד לטיפול בבדידות" יש בו מאמרים בכל מיני נושאים -חשבתי שזה מתאים לקורא לשפר את ההנבה שלי במילולי מקווה שזה יועיל .
 

bion7

New member
אני מקווה

שלא הסתבכת עם ההסבר שלי שיצא די ארוך .
דרך אגב אשמח לדעת אם את מכירה אתרים באינטרנט שמספקים תרגול חינמי של
שאלות פסקה ( לא משנה לי מאיפה - העיקר לתרגל ) .
 

אביבה106

New member
תרגול נוסף לפסקה

אתרים שאני מכירה :יש את האתר GOOL שיש להם ספר חינמי להדפסה ..תרשום ספר בחינות גול
תבחר באתר חשיבה מילולית ושם יש
בנוסףיש את האתר פסיכו psycho.co.il יש שאלות היגיון קצת מחזק מחליש אבל פסקה לא בטוחה שיש.
זיו כספי יש לו כמה קבצים של הבנת פסקה בחינם באתר.
בהצלחה לנו :)
 

bion7

New member
קודם כל תודה

ידוע לי על Gool וזיו כספי . אבל יש עוד אתרים שמציעים שאלות פסקה בחינם ?.
(את מדברת על כמה שאלות פסקה שמצאת בזיו כספי ? (אני למשל מצאתי בסביבות ה-30 שאלות )) , ועל פסיכו הבנתי מחוות דעת ברחבי האינטרנט שמילולי זה לא התחום החזק שלהם .
 
תרגול הבנת פסקה

הי חברים,
שתי הערות חשובות בנוגע לדיון שלכם כאן:

1. תמיד טוב לקרוא מאמרים שונים, ולשפר באופן כללי את יכולות ההבנה שלנו. אבל כדאי לשים לב שלתרגול פסיכומטרי אנחנו צריכים להתרכז ולהתמקד בטקסטים שנכתבו לשם כך - לשם תרגול פסיכומטרי. המשמעות היא שגם אם החלטתם לקרוא "סתם" טקסטים שאין להם זיקה לפסיכומטרי - התועלת יכולה להתברר כגבולית וכחלקית, וכמובן שאם נתקעתם והסתבכתם בהבנה של טקסט כזה - הייתי מציע לא להתפלפל בו, משום שייתכן שהטקסט עצמו לא בנוי נכון, וכו'. (בלי להתייחס ספציפית למאמר שאותו הבאתם כאן).

2. תרגול חינמי ברשת קיים, אך בצורה מוגבלת - במיוחד בתחום המילולי. משיטוט באתרים השונים, לא תמצאו יותר מכמה עשרות תרגילים.

בהצלחה!
 

bion7

New member
יש לך מושג

מאיפה ניתן לתרגל עוד שאלות כאלה ? .
חבל לי לתרגל כרגע את הסימולציות של המרכז הארצי ( אני רוצה לשמור אותם לקראת
בחינת מועד יולי ) .
האם הדרך היעילה ביותר לתרגול שאלות שכאלה ,זה רכישת החומרים של החברות המוכרות ביותר (יואל גבע , מכון 800 , וניב רווח ) ? .
תודה מראש !.
&nbsp
 

bion7

New member
למדתי

אבל , אני משפר את הציון שלי באופן עצמאי .
&nbsp
 
שיפור הציון

א. אם זה "רק" שיפור ציון, כדאי לך לתרגל בעיקר את הנושאים שבהם איבדת הרבה נקודות במבחן הקודם.
ב. אם בכל זאת חשוב לך לתרגל תרגול טוב וממוקד, כדאי להשיג ספרי לימוד ולא להסתפק בתרגול חינמי באינטרנט. אבל לפני שאתה משיג או רוכש ספרים, תבדוק עם עצמך באופן כללי כמה ספרים אתה צריך, באילו נושאים אתה זקוק לספרים, ואז תוכל לקבל החלטה מה בדיוק לעשות.
 

bion7

New member
איך אני יכול לדעת

באיזה נושאים אני חלש ? הרי הציון בא בתור מקשה אחת,בכל אחת מתחומי
הבחינה , ואין פירוט לגבי הצלחתי בתת הנושאים שבבחינה (הבנת פסקה, צירופים , אחוזים, ניסוח מחדש באנגלית , וכולי ) .
עוד דבר אחד ששמתי לב והוא שתמיד שאני מתייעץ עם אנשים או מדריכים מה לעשות עם החלק המילולי , הם לא תמיד עונים בצורה ברורה , אבל לעומת זאת , בכמותי כן .
 
תשובה

א. ודאי שאין פירוט בציון. אך אם ניגשת לבחינה והתכוננת אליה, אתה אמור לדעת פחות או יותר מהם הנושאים החזקים שלך ומהם הנושאים הפחות טובים. ניתן לדעת זאת על פי ההיכרות שלך עם עצמך, על פי ציוני הסימולציות שלך, וכו'.
למשל, יש מי שיודע שבאופן כללי בגיאומטריה הולך לו טוב ומהר, ולעומת זאת באלגברה הוא מסתבך, וכדומה.

ב. כשניגשים להיבחן פעם שנייה או שלישית לשפר את הציון, כדאי להיות ממוקדים ולדעת כמה נקודות עליי לשפר, ולהחליט באילו נושאים להתמקד. אין טעם ללמוד מהתחלה את כל הנושאים במידה שווה.
למשל, אם אני יודע שעליי להשתפר ב30 נקודות, ואני יודע שלא השקעתי מספיק זמן וכוח בבחינה הראשונה בכתיבת המאמר ובתרגול של תרשימים - אז מן הסתם אחד הדברים המרכזיים (לא רק, כמובן) שאעשה הוא ללמוד ולתרגל כתיבת מאמר ותרשימים. וכך בכל מקרה ומקרה.

ג. לגבי ההרגשה שלך שלא עונים לך בצורה ברורה על החלק המילולי. באופן מהותי, הנושאים הכמותיים הם מוגדרים יותר וממוסגרים יותר - ברור לכולם מה זו שאלה במעגלים ומה זו שאלה בבעיות אחוזים. יש נוסחאות ויש כללים בכל תת-נושא שכזה. אפשר להקיף את הנושא בצורה מאד ברורה, וגם להתאמן עליו בצורה ממוקדת.
לעומת זאת, הפרק המילולי מעצם הגדרתו כבודק יכולות הבנה ותפיסה כלליות - הוא הרבה פחות מוגדר וממוסגר. תחת הכותרת הכללית "שאלות הבנה והסקה" ניתן לשלב כל כך הרבה סגנונות של שאלות. ולכן, גם תרגול של הנושאים האלה לפעמים מרגיש לנו קצת מנותק, קצת "באוויר". אולי זו ההרגשה שאתה מנסה לתאר?
 
למעלה