הבריאה

כי

לכל אדם יש אלוהים משלו. כל אדם מדמיין בראשו את אלוהים אחרת ומייחס לו תכונות מסויימות . כמובן אדם מאמין יכול לייחס תכונות מסויימות לאלוהים שאדם חילוני לא ייחס . יש אנשים שמאמינים בכח כל שהו וקוראים לו בשמות מסוימים וזה האלוהים שלהם, הבריאה שלהם. כמו שאין לכולנו אותו מוח אין לכולנו אותו אלוהים.
 

SchizoFriend

New member
תכונות

בייחוס תכונות לאלוהים, מקבלים תמונת אלוהים, המוגבל לתכונות אלה. לייחס תכונה לאלוהים ,כמוה לקרוא לו בשם. אין האדם המציא את האלוהים. האדם גילה את מושג האלוהים. ומאז גילוי המושג הבנת המושג לא הושגה. לכולנו אותו אלוהים מכיוון שאין לאחד מאתנו את היכולת להבין באופן שלם, את המשמעות של אותו מושג. מכאן.. האדם שבונה לעצמו תמונת אלוהים-בעל-תכונות ממציא הוא, לא-אלוהים, אלה תת-אנוש, תמונה שמעבר לזה, שאינה החלק של השלם , היא גם חלק("אלוהי העם") של החלק (האדם) של השלם (אלוהים) .
 
הבריאה

חשבתי הרבה (כואב ) והגעתי למסקנה שהבריאה היחידה שהאדם יכול ליצור היא במוח שלו. זאת אומרת הדמיון שלו. כושר ההמצאה של דברים כמו אלוהים הוא הבריאה הגדולה של האדם הלא כך ? אנא הגיבו
 

SchizoFriend

New member
כמובן ש...

כמובן שכאשר אני כותבתי "לייחס תכונה לאלוהים ,כמוה לקרוא לו בשם." אני יחסתי לאלוהים את התוכונה "לו" . וכאן נפלתי בעצמי.
 

ליאתי100

New member
לא ניתן ליצור שלם מתוך חלקי!

דקארט דוקא האמין שהאדם נולד עם מושג האלוהים (נברא ע"י האל) מהסיבה הפשוטה שהאדם אינו מושלם, ולכן לא יכול היה להמציא משהו מושגי מושלם ממנו, וכך הוכיח בעצם את קיומו של אלוהים.
 

dilberta

New member
נקודה מעניינת

כשאתה אומר כושר ההמצאה של אלוהים אתה מתכוון שהאדם המציא את האלוהים? או כושר ההמצאה של אלוהים בזה שהוא המציא את האדם???? אם אתה מתכוון לדבר השני אני חושבת שאתה צודק זאת אומרת האדם יכול ליצור זה אחד הדברים שהכי מקרבים אותנו לאלוהים... רוצה עוד נקודה מעניינת למחשבה ? אם קראת בתנך פעם (מה שהכנותי מראש פה לידי) בבראשית א פסוק ג כתוב "ויאמראלוהים יהי אור ויהי........"אתה יודע את ההמשך... מה שאני בעצם מנסה להגיד זה שהשפה המילה היא אחד הכוחות הגדולים ביותר שיש לאלוהים והרי איתה לטענת התנ"ך בכל אופן הוא יצר את העולם כלומר השפה (שאנחנו החיות היחידות שמשתמשות בא) מקרבת אותנו עוד קצת לאלוהים
 
ישנן עוד חיות המשתמשות בשפה...

מלבד בני-אדם... חוץ מזה התפיסה המתנשאת של בני אדם שרק מי שמתקשר כמונו (תקשורת ורבלית) יש לו שפה היא די טפשית... הרי גם לכלבים יש שפה, היא קשורה בכשכושי זנב, העמדת שיערות, חשיפת שיניים ונביחות... מעבר לכך ישנם ממצאים שדולפינים משתמשים בשפה ורבלית לחלוטין (תדרים גבוהים נורא שאוזן אנושית לא שומעת את רובם)... נתקלתי במחקר הזה לפני כמה שנים, הבנתי שמנסים לפענח את השפה שלהם - אין לי שמץ של מושג לאן זה התקדם...
 

Henryf

New member
ישנן עוד חיות המשתמשות בשפה ?

כל החיות, כולל הצמחים, משתמשים בשפה, שפירושה העברת אינפורמציה מפרט לפרט. הבעייה האם יש חיות שאצלהן השפה אינה אינסטינקטיבית גרידה? אלא מהווה כלי לפיתוח תודעה. גם אתה וגם הכלב יודעים, אבל אתה יודע שאתה יודע. הלשונאי נעם חומסקי טען שאי אפשר לפתח אינטיליגנציה ללא שפה, ואי אפשר לפתח שפה ללא אינטלגנציה, וכך פיתח את הפרדוכס המפורסם. כנראה שההתפתחות הזו כן אפשרית, במידה זעומה, משמע, התפתחות קטנה של שפה, שגורמת להתפתחות קטנה של אינטליגנציה, שגורמת להתפחות קטנה נוספת של שפה, וכך הלאה. מנתח המוח, והפילוסוף המפורסם ד"ר אנטוניו דמסיו, טוען שהוכיח את הקשר המוחי בין שפה לאינטליגנציה, וניתק את ההסכמה הרווחת היישנה של דקארט בו הופרדו ההיגיון מהרגשות. הפילוסוף העכשוי דניאל דנט מסתמך על התוצאות המחקריות האלה, והוא פיתח את הפילוסופיה לפיה "מותר האדם" הוא השפה. הנרי
 
נכון וגם

ישנם גורמים נוספים שגורמים להתפתחות אינטלגנציה שממנה יש אפשרות להתפתחות של השפה . כמו שלמשל כשהאדם החל לצוד בקבוצות הוא היה צריך שפה יותר מתוחכמת ומפורטת ובשביל כן היה צריך רמת אינטלגנציה יותר גבוהה.
 
הכוונה היא

לזה שהאדם המציא את אלוהים. התנ"ך זה ספר חוקים ומשלים מאד מאד חכם. אנשים שכתבו אותו היו גאונים לדעתי. הם ביססו ערכים משום מקום בשביל זה צריך להיות מוכשרים.
 

david 1

New member
האנשים שכתבו אותו גם ניבאו !

אולי תסביר לי גמד קטן ונחמד איך ה"סופרים" שאתה קורא להם נבאו כמה נבואות כמו למשל את המצב כיום ו כמו את נפילתה של בבל תקרא קצת על הנבואות תבין שבן אדם רגיל לא יכול ליצור יצירה כזו איפו שהוא הוא נתקע אם כמה דברים ...עוד דוגמא הסיפור הזה מבטיח לך המון דברים ביניהם שלא יהיו אף פעם בעולם דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפיר ..איך יכל הסופר לקחת את הצאנס שאולי פעם מתוך מיליוני היצורים היימיים אולי יהיה אחד כזה (ובתור ביולוג) אני מזמין אותך לבדוק ולהיבכך שאין .... יש עוד המון הוכחות לכך אם אתה רוצה פשוט תשאל..
 

bubibu

New member
בצלמו

האלוהים ברא את האדם בצלמו ובדמותו. לדעתי כוחה של יצירה פיזית מוחשית אינו נופל מכוחה של המחשבה ואולי הכל גילוי, ואין דבר כזה בכלל המצאה או יצירה, אלא אנחנו מגלים מה עוד אנחנו יכולים לעשות ולא ממציאים דברים חדשים, שיכול להיות קיימים במקום אחר, בעולם אחר? או שאנחנו כל הזמן מוצאים ביטויים שונים לדברים שקיימים אצלנו בתאים האפורים, בתת מודע ופשוט אנחנו חושפים אותם
 

ליאתי100

New member
יצירה עולה המחשבה

בצלמו - מתכוון ליכולת לחשוב ולהיות בעל תודעה=נפש, אבל אני לא מאמינה שבצלמו מרמז לכך שיצירה מוחשית או כוחה של המחשבה שוות בכוחן, נהפוך הוא: כל אחד מאיתנו מאמין שהוא "גאון", מאוד קל לחשוב על דברים ולדמיין המצאות אך ה"גאון" האמיתי הוא מי שגם הוציא את רעיונו לפועל או זה אשר הוכיח את גיליו. כמעט כל שהתרחש בעולמנו הוא פרי המצאה ואינו פרי גילוי. ניתן לומר שגילינו את חוקי הפיזיקה אך לא ניתן לומר שגילינו את הטלפון או את החשמל! גלגל למשל, זהו גילוי מכיוון שבא מן הטבע - מישהו תפס את ההגיון הפנימי של הצורה הנ"ל והפך אותה למשהו מאוד שימושי עבורינו. אני לא חושבת שהכל קיים במוחנו או בתת המודע, אם נסתכל על ההסטוריה נראה אנשים שהאמינו במטמורפוזה ובהאנשת כוחות הטבע ואשר נידו או אף המיתו מי שניסה לומר אחרת. קשה היה מאוד להתקדם ולהגיע להיכן שהגענו אם מבחינת מה שאנחנו חושבים על העולם והגלקסיה ואם בקבלת חידושים טכנולוגיים. תסתכל על סבא שלך, האם הוא מקדם בברכה שינויים טכנולוגיים? מרבים המבוגרים שאני מכירה אינם ששים להעזר בחדש והלא-מוכר, ובייחוד, קשה להם לתפוס ולהבין אותו. אם כל אלו היו קיימים בתאנו האפורים או בתת-המודע, אזי היה הכל צץ החוצה וחושף עצמו במקום הפליאה שלנו למראה דבר בלתי מוכר שאמנם ננסה לחקור, אבל אך ורק מתוך רצון ללמוד לאן יש לשייכו ולסווגו ע"מ שנוכל לנקוט עמדה לגביו. אם משהו היה קיים כבר לפני שהמצאנו אותו, אך בעולם אחר - זה לא משנה את עצם ההמצאה מכיוון שלא הכרנו אותו קודם, ולא גילינו אותו מתוך עולמנו.
 

Henryf

New member
צל מצלמו

ישנו הסבר המבאר את המושג ב"צלמו" מהמושג צל. כלומר האדם אינו אלא צלם האלוהים, זאת אומרת שהוא חסר מהות מצד עצמו. עצם היות האדם נברא בצלם אלוהים שוללת מן האדם כשלעצמו את הערך. האדם אינו אלוהי אלא הוא רק צלם (מקביל לצללים של אפלטון). הנרי
 
למעלה