הברסלבים עברו את הגבול ללבנון

DANIAVNI

Well-known member

למה הם סיכנו את חייהם
הרי עלייה לקבר איננה פיקוח נפש ?

אם כך, אולי העלייה לקבר היא רק מסווה למבריחי סמים?
הייתי בודק .
 

marabo

Well-known member

למה הם סיכנו את חייהם
הרי עלייה לקבר איננה פיקוח נפש ?

אם כך, אולי העלייה לקבר היא רק מסווה למבריחי סמים?
הייתי בודק .
ואולי הם פשוט רצו להתפלל שם.
עלה על דעתך?
 

DANIAVNI

Well-known member
ואולי הם פשוט רצו להתפלל שם.
עלה על דעתך?
בוודאי שעלה בדעתי
אלא שאין ביהדות ציווי לקיים מצווה במקרה של פיקוח נפש
אלא במקרים מסויימים שזה איננו אחד מהם .

בהנחה שיהודים לא היו נכנסים לפיקוח נפש שלא לצורך
מתעורר בי החשד שהיה כאן משהו אחר ....

אגב, יש מי שגורס שעצם העלייה לקבר היא עבודה זרה כשלעצמה

 

Harrington

Well-known member
מנהל
בוודאי שעלה בדעתי
אלא שאין ביהדות ציווי לקיים מצווה במקרה של פיקוח נפש
אלא במקרים מסויימים שזה איננו אחד מהם .

בהנחה שיהודים לא היו נכנסים לפיקוח נפש שלא לצורך
מתעורר בי החשד שהיה כאן משהו אחר ....

אגב, יש מי שגורס שעצם העלייה לקבר היא עבודה זרה כשלעצמה

אלא שכמובן תיתכן האפשרות שבעיני החסידים הללו לא היה כל פיקוח נפש במעשיהם. למעשה, אם הדיווחים על פעילות צה"ל בדרום לבנון נכונים ומדויקים, סברה זאת גם אמורה להיות נכונה, שהרי במקרה כזה צה"ל שולט בשטח ואין בו, לפי שעה, מחבלים כלשהם.

אך מתבקש שחסיד שרואה חשיבות בהשתטחות על קברי צדיקים ימהר לעשות זאת כשנקרית בפניו הזדמנות וזו אינה כרוכה בפיקוח נפש (שאגב כלל לא בטוח שגם אם כן הייתה כרוכה, היה בזה איסור, אבל זה כבר דיון אחר).
 

DANIAVNI

Well-known member
לא כל דעה אחרת היא טמטום. למעשה אפשר לומר שהשקפה כזאת, לפיה כל דעה אחרת היא טמטום, היא טמטום בפני עצמה.
לא טענתי שכל השקפה אחרת משלי היא טימטום
ומבחינה זו, מי שמבין מתוך האמירה שהברסלבים הללו אולי מטומטמים
שכוונת הכותב, שזה אני, היא שכל דיעה אחרת משלו היא טימטום
מי שמבין כך הוא, אם לאמר בעדינות דיפלומטית, לא העיפרון הכי מחודד בקלמר .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא טענתי שכל השקפה אחרת משלי היא טימטום
ומבחינה זו, מי שמבין מתוך האמירה שהברסלבים הללו אולי מטומטמים
שכוונת הכותב, שזה אני, היא שכל דיעה אחרת משלו היא טימטום
מי שמבין כך הוא, אם לאמר בעדינות דיפלומטית, לא העיפרון הכי מחודד בקלמר .
לא אמרתי ש"כל השקפה אחרת", אולם בהחלט משתמע מדבריך שכאן, להשקפתך, מדובר בטמטום וזאת מאחר והשקפת עולמם למשל בשאלת פיקוח הנפש, שונה מהשקפתך שלך. מה לעשות, הדברים הם שלך, לא שלי.

אז אין לי שום בעיה להיחשב עפרון לא חד ושאר מרעין בישין, אבל דבריך ומשמעותם לא משתנה בעקבות כך. לכל היותר זה מוריד עוד קצת את רמת הדיון, אבל מעבר לכך חסר כל משמעות או קשר לעניין.
 

DANIAVNI

Well-known member
לא אמרתי ש"כל השקפה אחרת", אולם בהחלט משתמע מדבריך שכאן, להשקפתך, מדובר בטמטום וזאת מאחר והשקפת עולמם למשל בשאלת פיקוח הנפש, שונה מהשקפתך שלך. מה לעשות, הדברים הם שלך, לא שלי.

אז אין לי שום בעיה להיחשב עפרון לא חד ושאר מרעין בישין, אבל דבריך ומשמעותם לא משתנה בעקבות כך. לכל היותר זה מוריד עוד קצת את רמת הדיון, אבל מעבר לכך חסר כל משמעות או קשר לעניין.
עכשיו אתה סותר את עצמך:
כאן אתה כותב "משתמע מדבריך שכאן"
וקודם לכן כתבת
"לא כל דעה אחרת היא טמטום.."

יש הבדל .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
עכשיו אתה סותר את עצמך:
כאן אתה כותב "משתמע מדבריך שכאן"
וקודם לכן כתבת
"לא כל דעה אחרת היא טמטום.."

יש הבדל .
שני הציטוטים שלך מתייחסים לשתי אמירות שונות אם תשים לב.

בכל מקרה, שנחזור לדיון ענייני או נמשיך להסתובב סחור סחור להעברת הזמן?
 

DANIAVNI

Well-known member
שני הציטוטים שלך מתייחסים לשתי אמירות שונות אם תשים לב.
זאת כל הבעייה שבשני פוסטים אמרת דבר והיפוכו
בכל מקרה, שנחזור לדיון ענייני או נמשיך להסתובב סחור סחור להעברת הזמן?
השאלה צריכה להיות מופנית אליך .

*כמחווה של רצון טוב אני משאיר לך את הזכות לחתום את הדיון ב"מיצינו" כדרכך בקודש.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זאת כל הבעייה שבשני פוסטים אמרת דבר והיפוכו
לא חושב, אבל בכל מקרה, הגיעה העת לטעמי לחזור לדיון ענייני כאמור.
השאלה צריכה להיות מופנית אליך .
היא מופנית אל שנינו.
*כמחווה של רצון טוב אני משאיר לך את הזכות לחתום את הדיון ב"מיצינו" כדרכך בקודש.
מודה לך על כך, אך הצעתי הפוכה כפי שקראת אותה ואף הגבת עליה (בתגובה לא תגובה) והיא דווקא לחזור או לקיים דיון ענייני בסוגיה. כמובן שאם אינך חפץ בכך, לא יהיה מנוס מאכן להכריז על מיצוי תת-השרשור הזה. אולם ההחלטה בידיך יקירי.
 

DANIAVNI

Well-known member
מודה לך על כך, אך הצעתי הפוכה כפי שקראת אותה ואף הגבת עליה (בתגובה לא תגובה) והיא דווקא לחזור או לקיים דיון ענייני בסוגיה. כמובן שאם אינך חפץ בכך, לא יהיה מנוס מאכן להכריז על מיצוי תת-השרשור הזה. אולם ההחלטה בידיך יקירי.
ברגע שתוכיח לי שחזרה בינתך שנסתתרה , אהיה יותר משמח לחדש את הדיון .
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ברגע שתוכיח לי שחזרה בינתך שנסתתרה , אהיה יותר משמח לחדש את הדיון .
אוקיי, אז ההחלטה הייתה בידך, קיבלת אותה והבהרת אותה היטב.

כנראה שנורא רצית להגיע למצב בו אכריז שמיצינו. מסתבר שזה אכן המצב, בהתאם לשיקול דעתך והחלטתך דלעיל.

(אל נא תטרח להגיב. לא אקרא עוד את הגיגיך בתת-השרשור הזה ובל"נ לא אגיב עליהם).
 

The Real Big Joe

Well-known member
אלא שכמובן תיתכן האפשרות שבעיני החסידים הללו לא היה כל פיקוח נפש במעשיהם. למעשה, אם הדיווחים על פעילות צה"ל בדרום לבנון נכונים ומדויקים, סברה זאת גם אמורה להיות נכונה, שהרי במקרה כזה צה"ל שולט בשטח ואין בו, לפי שעה, מחבלים כלשהם.

אך מתבקש שחסיד שרואה חשיבות בהשתטחות על קברי צדיקים ימהר לעשות זאת כשנקרית בפניו הזדמנות וזו אינה כרוכה בפיקוח נפש (שאגב כלל לא בטוח שגם אם כן הייתה כרוכה, היה בזה איסור, אבל זה כבר דיון אחר).
ועל חסיד כזה הומצא הביטוי "חסיד שוטה", ועל מי שמצדיק את התנהלותו נאמר אידיוט.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ועל חסיד כזה הומצא הביטוי "חסיד שוטה", ועל מי שמצדיק את התנהלותו נאמר אידיוט.
כל זאת, כשאין לך שמץ של מושג ירוק במה דברים אמורים בכלל :). שוב אומר גם כאן, שאדם שמכריז על אחר כ'חסיד שוטה' (או כל כינוי גנאי -כפי שהוא חווה זאת- כלשהו), אך בשל השקפת עולם שונה או דעה שונה ואף מבלי להכירו כלל או את נסיבות האירוע עליו מדובר, הרי שהוא אולי לא חסיד, אבל הוא לגמרי ראוי לתואר שוטה. בהחלט אפשר לצרף לכך גם את התואר אידיוט אם זה חשוב לך, אבל הוא כבר לא באמת חדש ביחס אליך, כך שלטעמי מיותר להזכירו שוב.

כך או אחרת, מיצינו.
אם וכאשר תחשוק נפשך בדיון ענייני ולא סתם בתחרות השמצות שגרתי של תחילת שבוע, תרגיש חופשי לעדכן. עד אז, שחק עם חבריך לארגז החול, אבל בלעדי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הסיכון שבמעבר הגבול ללבנון איננו עניין שבהשקפה אלא עובדה קיימת .
לא לחינם המלצתי שאנשים יבדקו את נתוני האירוע בטרם יגיבו... אילו היית עושה כן, ודאי היית מגלה שאין כאן שום "מעבר גבול ללבנון" שכן חלקת הקבר שוכנת בשטח ישראל.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אלא שכמובן תיתכן האפשרות שבעיני החסידים הללו לא היה כל פיקוח נפש במעשיהם. למעשה, אם הדיווחים על פעילות צה"ל בדרום לבנון נכונים ומדויקים, סברה זאת גם אמורה להיות נכונה, שהרי במקרה כזה צה"ל שולט בשטח ואין בו, לפי שעה, מחבלים כלשהם.

אך מתבקש שחסיד שרואה חשיבות בהשתטחות על קברי צדיקים ימהר לעשות זאת כשנקרית בפניו הזדמנות וזו אינה כרוכה בפיקוח נפש (שאגב כלל לא בטוח שגם אם כן הייתה כרוכה, היה בזה איסור, אבל זה כבר דיון אחר).
גם הכניסה לשטח צבאי סגור היא בגדר המותר למשתמטי הגיוס. נכון?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
גם הכניסה לשטח צבאי סגור היא בגדר המותר למשתמטי הגיוס. נכון?
אין כמובן כל קשר לשאלת ההשתמטות מגיוס (בוודאי לא ביחס לברסלבים שהינם פעמים רבות חוזרים בתשובה ששירתו גם שירתו, אבל גם אלמלא היה זה המצב).
היכן מצאת שמדובר ב"שטח צבאי סגור" ו/או שהייתה הכרזה מוקדמת על כך?
 
למעלה