הבת שלי, בת 4 בעוד 3 חודשים...
מאובחנת כסובלת מדיספרקסיה. היא בטיפול אצל קלינאית תקשורת פרטית כשנה - והשיפור הוא מדהים. כיום היא מדברת מצויין, אוצר המילים שלה ואורך המשפטים והמורכבות שלהם תואם לגילה לחלוטין. אבל... יש עדיין שיבושים מה שגורם למובנות להיות לא מי יודע מה. פה ושם מחליפה אותיות ופה ושם מחליפה סדר מילים אבל לא זה מה שמטריד אותי כי היא ילדה פקחית ומשעשעת שפשוט תענוג לשוחח איתה. מה שמעניין אותי לדעת זה מדוע דווקא אותיות כמו "נ" ו"מ" הן הבעייתיות??? ה"נ" נשמעת כמעט כמו "ג" או יותר נכון "נג" שכזו וה"מ" תמיד נשמעת "מנוזלת". כמו "ב". כשהיא אומרת את שמה, "נועם", הזה נשמע כמו "גואב". יש הרי אותיות שלכאורה הן יותר מסובכות להגייה אצל ילדים בגילה, והיא, אומרת אותן בסדר ("ל" או "ש" שהיא הוגה בלי בעיה). מה דעתך? זה קשור לדיספרקסיה? למה דווקא האותיות הללו? תודה
מאובחנת כסובלת מדיספרקסיה. היא בטיפול אצל קלינאית תקשורת פרטית כשנה - והשיפור הוא מדהים. כיום היא מדברת מצויין, אוצר המילים שלה ואורך המשפטים והמורכבות שלהם תואם לגילה לחלוטין. אבל... יש עדיין שיבושים מה שגורם למובנות להיות לא מי יודע מה. פה ושם מחליפה אותיות ופה ושם מחליפה סדר מילים אבל לא זה מה שמטריד אותי כי היא ילדה פקחית ומשעשעת שפשוט תענוג לשוחח איתה. מה שמעניין אותי לדעת זה מדוע דווקא אותיות כמו "נ" ו"מ" הן הבעייתיות??? ה"נ" נשמעת כמעט כמו "ג" או יותר נכון "נג" שכזו וה"מ" תמיד נשמעת "מנוזלת". כמו "ב". כשהיא אומרת את שמה, "נועם", הזה נשמע כמו "גואב". יש הרי אותיות שלכאורה הן יותר מסובכות להגייה אצל ילדים בגילה, והיא, אומרת אותן בסדר ("ל" או "ש" שהיא הוגה בלי בעיה). מה דעתך? זה קשור לדיספרקסיה? למה דווקא האותיות הללו? תודה