הגדלה ל 32 אמפר

zaq111

New member
הגדלה ל 32 אמפר

שלום לכולם ! היום ביקשה ממני לקוחה להגדיל לה את הזרם מ-25 אמפר , ל32 אמפר . ההזנה ללוח מהמונה היתה אם חוט של 10 מ"מ. לא ביצעתי את העבודה מאחר ואני יודע שזה לא חוקי. יש לי כעט נקיפות מצפון מאחר והכבלים מהמונה ללוח היו בעובי 10 מ"מ והפיוז של ח"ח ל 35A.כך שבפועל לא היתה צריכה להיות בעיה לבצע את העבודה ,פרט לחוק . מה אתם היתם עושים במצב כזה?
 

NimrodKAdim

New member
אני לא חושב שאתה צריך להתלבט

חוק זה חוק. המדינה הסמיכה אותך בכדי שתהיה זה שידאג שחיבורי החשמל יהיו במסגרת החוק. אם אתה לא עושה את זה, צריך לקחת לך את הרישיון
 
לפי מה שאני יודע

יש לחברת חשמל בעיה עם החיבור 32A אין בחוק גודל חיבור כזה ואתה לא פועל נגד החוק כשאתה שם ח"א 32A כשהנתיך של חח"י 35A וחח"י לא יכולים לתבוע אותך. אך שים לב! אים הנתיך הוא מהדגם הישן והוא 25A אתה לא יכול לשים ח"א 32A ואל תנסה להחליף את החוט שבנתיך.
 

NimrodKAdim

New member
על מי אתה מנסה לעבוד?

למה שלא תתקשר לחברת חשמל ותשאל אם יש להם בעייה עם זה? אהה, זו שאלת קיטבג. אני חושב שהתשובה ברורה. אם אתה רוצה להחליף את האוטומט הראשי, אתה חייב לעשות את זה לאחר שביקשת מח"ח לנתק את המתח (אני יודע שאתה יכול תחת מתח, אבל בכל זאת זה מסוכן ובהחלט לא כוונת המחוקק). אם תגיד להם שאתה רוצה להגדיל את הראשי ל-32 הם יתנגדו. ח"ח דורשים להחליף פאזה 25 בפאזה מוגברת או בתלת משיקולים שלהם, והחוק דורש ממך החשמלאי שתאכוף את העניין (בשביל זה המדינה נתנה לך רישיון, ובשביל זה מאפשרים לך לגבות כסף על כל חתימה שלך). אם כל המדינה הייתה מגבירה את הפאזה מבלי לרכוש פאזה מוגברת או תלת, ח"ח היו מתקשים לפזר את העומס ברשת החשמל בצורה נבונה, חוסר האיזור בשלושת הפאזות ברשת הגבוהה היה גורם להגדלת הזרם בקו ה-0 ובכלל הייתה להם בעייה לקזז גורם הספק.
 
לנימרוד

בדיבורים ובלהתפלצף על המקלדת אתה חזק. אחרי שתצבור מאות חישמולים וביקורות של מפעלים ובתים תבוא להציג את התיאוריות שלך. רואים שאין לך שום ניסיון מעשי בעבודה אלה רק בתיאוריות.
 

NimrodKAdim

New member
צדקת, אין לי ניסיון בהתקנות

ויש לי המון ניסיון בהקלדה על מקלדת. אני חושב שניסיון הרב שיש לך, שאני מאוד מאריך אותו, לא קשור לעובדה שאתה חושב שאפשר לקצר חוקים פה ושם ולוותר על התיאורה. כאשר אזרח שהוא לא חשמלאי מעוניין להחליף בעצמו נקודת חשמל או משהו פשוט דומה, אז זה מסוכן, אסור על פי חוק ולא בסדר וחס מלהמליץ את על זה בפורום. אבל כאשר חשמלאי מעוניין להכניס עוד כמה ג'ובות על עבודה חשמל פשוטה תוך התעלמות מחוק מהתיאוריה ומנוהלי חברת חשמל, זה בסדר לא? אצ מערכות חשמל, אם היה לך ניסיון בתשלומים מופקעים לחשמלאים עבור כל שטות שצריך לעשות בבית הייתה לך עמדה אחרת. העיצה שלך לחשמלאי להחליף את הנתיך לאותו לקוח היא לא מקצועית, חסרת אחריות, ובהחלט נובעת ממניעים סוביקטיביים של חשמלאי. אם היו שוללים רישיון לכל חשמלאי שפועל במודע בניגוד לחוק ובניגוד לנוהלי ח"ח, כשם שנוהגים עם בעלי מקצוע אחרים שהמדינה מסמיכה (רואי חשבון ועורכי דין). המקצוע הזה היה נראה הרבה יותר טוב
 

moco10

New member
אני מסכים עם כל דבריך בנוגע

למה מותר או אסור לחשמלאי לעשות ועל אחריותו כבעל רישיון. אני חושב אבל שיש בעיה קשה עם המחירים המופקעים שחברת חשמל (מונופול) גובה עבור הגדלת חיבורים. כשהמחיר הוא כ"כ בלתי סביר ומצד שני כל כך קל טכנית להגדיל את החיבור (בהרבה מקומות זה רק עניין של החלפת נתיך ח"ח, החיבור לבניין כבר הוגדל מזמן) אז מה שקורה זה חשמלאות שחורה. כמו שאי אפשר היה להפסיק את השוק השחור בדולרים בזמן הפיקוח על מט"ח. זה גם גורם לשחיתות. אני הייתי עד לעובד ח"ח שבא להחליף נתיך ח"ח . כשבעל הדירה התעניין בהגדלת החיבור, העובד אמר לו שזה יעלה כך וכך דרך ח"ח אבל הוא יכול לעשות את זה אחרי שעות העבודה במאות בודדות.
 

מאגר

New member
לאצ מערכות חשמל כניראה שאתה צעיר

מאוד וכי למה אני אומר יען כי: א. בחיבור 25A אמפר הנתיך של חח"י הוא 35A. ב. בעבר היה חיבור 32A שהוסב ל40A לפני מספר שנים. ועדיןם יש בתים בהם יש חיבור 32A שלא הוחלף ל40A . ג. ישנם נתיכים 35A אמפר בגודל של נתיך 25A אורגינלים גם נזרד וגם בריטיש. מכאן אני מסיק מסקנות שאו שאתה צעיר מאוד במקצוע או שאינך יודע.
 

wil

New member
אז קיימים חיבורי 32A חוקיים?

איך אני יודע אם בדירה שלי ה-32A הוא חוקי (הגדלה שבוצעה לפני שנים) או לא? ואם יש לי 32A חוקי - האם אני זכאי להגדלה ל40A במחיר זול יותר מאשר לו היה לי 25A?
 

zaq111

New member
לסיכום:מה אתם עושים במצב כזה?

שבו אתם מתבקשים להגדיל את הזרם ל32A.
 

moco10

New member
אתה מתקשר 103 לח"ח

ושואל איזה חיבור רשום וכמה עולה להגדיל.
 

NimrodKAdim

New member
אני לא מבין, מה קורה פה?

יש פה מישהו שממליץ לפעול בניגוד לחוק? האם מישהו ממליץ לפעול בניגוד להוראות חברת חשמל? האם הפורום הזה משמש לנותני עיצות כיצד לרמות את חברת חשמל?
 

moco10

New member
ממש לא, יש לך על מה לבסס

את הטענה? אני דווקא ביררתי וענו לי ובזה זה נגמר. אם אתה בכל זאת חושש, אז תמיד אפשר להשיג את האינפורמציה בצורה עקיפה. אגב, המידע ציבורי לחלוטין, בין אם זה בגלל שכך הוחלט ובין אם זה פשוט שח"ח לא רגישים לפרטיות. אם אין לך מספר צרכן, אז מספיק לתת כתובת ושם שעליו רשום החשבון.
 

NimrodKAdim

New member
אלייך טין לי טענה, זה בסדר להתקשר

לח"ח. הבעייה שלי שחשמלאי תמים שואל לגבי בקשת לקוח להגדיל את הפיוז שלו, והוא מקבל עיצה שמסבירה לו איך לעשות את זה מבלי שחברת חשמל לא ישימו לב, בצורה לא חוקית ובאופן חסר אחריות. כל עיצה לעבודה שלא עוברת מבחן חברת חשמל (נניח בפנייה מסודרת או בביקורת שלהם) היא עיצה שאין לה מקום בפורום. אם זה מקובל לתת עיצות כאלה, אני חושב שגם יאה להסביר לאזרח איך לעשות את זה בעצמו ולחסוך בעלות שהחשמלאי דורש.
 

moco10

New member
שים לב שלא הגבתי אליך

אלא הייתי התגובה השנייה (אחריך) ל'wil'
 

wil

New member
סתם פרנויות בסיסיות.

שיהיה ברור: המצב שלי הוא שקניתי דירה בה החצי-אוטומט הראשי 32A. עד עכשיו חשבתי שזו הגדלה פיראטית, כי לא ידעתי שבתקופה מסויימת גם ח"ח עשתה הגדלות כאלו באופן חוקי. (חשבתי שיש או 25 או 40, לפי החוק) אין לי צורך בהגדלה (עוד לא קרה שקפץ לי הראשי) - אני סתם סקרן לדעת אם החיבור שלי נעשה כחוק או לא. מצד שני אין לי עניין לעורר דובים מרבצם כמובן - אני לא רוצה לשלם קנסות ולא רוצה לשלם על הגדלה ל-40A שאני לא צריך כרגע.
 
למאגר

לא הצלחתי להבין מה הקשר בין מה שכתבת לבין מה שהסברתי. אני מתכוון שמבחינה חוקית לחח"י יש בעיה עם לקוח ששם ח"א ראשי 32A כשהנתיך שלהם הוא 35A. אז לפני שאתה מסיק מסקנות צעיר או לא צעיר תתמקד בכתוב ולא במה שנראה לך.
 
למאגר

לא הצלחתי להבין מה הקשר בין מה שכתבת לבין מה שהסברתי. אני מתכוון שמבחינה חוקית לחח"י יש בעיה עם לקוח ששם ח"א ראשי 32A כשהנתיך שלהם הוא 35A. אז לפני שאתה מסיק מסקנות צעיר או לא צעיר תתמקד בכתוב ולא במה שנראה לך.
 
למעלה