הגדלת מכירות בחורף

daniili

New member
הגדלת מכירות בחורף

שלום אבי, יש לאבי עסק ותיק - גלידריה משפחתית ועתיקת יומין. כנראה שזה בגלל הקור, אבל בחורף הוא תמיד חווה ירידה משמעותית במכירות.

השנה החלטתי שאולי כדאי להערך לכך מראש - להקדים תרופה למכה, ואני מנסה לחשוב על דרכים שיובילו להגדלת המכירות דווקא בתקופה זו של השנה.
הירידה במכירות גורמת לירידת מצב הרוח של אבי - מדבור באדם מבוגר ולא הכי בריא.
הימים בחורף קצרים יותר, מחשיך מוקדם, וכשקר, אנשים פחות מתחברים לגלידה.
איך תוכל לעזור לי?
 
איך מתמודדים עם עונתיות במכירות

אין ספק שנדרשת יצירתיות, אבל בטח אסור להרים ידיים
צריך חשיבה מחוץ לקופסא (או הגביע) ולכן כדאי למשל להתייעץ עם אנשים לאו דווקא מהתחום, להשתמש בחכמת ההמונים שייתנו לך הצעות ורעיונות.
אפשר לעשות שאלון בין הלקוחות הטובים שלכם ולערוך הגרלה בין אלו שייתנו לכם הצעות רעיונות ודרכים מה להציע בחורף
תן ללקוחות לומר לך מה הם רוצים...
אני אצרף לך פה למשל המלצות של בעלי גלידריות שמתמודדים עם החורף בדרכים שונות:
מרקוס קצת יותר אופטימי ביחס להשפעת עונות השנה. "אין ספק שיש ירידה במכירות בחורף, אבל אצלנו רוב השנה קיץ וזה משפר את המצב. מי שנמצא במקום כמו חוף הים או לונה פארק – מקומות שמושכים קהל בעיקר בקיץ – ייפגע הרבה יותר. אבל הגלידריות הטובות יודעות להביא אמירה קולינארית שתגרום ללקוח לבוא גם בחורף".
"במדינות עם מזג אוויר כמו שלנו אוכלים גלידה כמעט כל השנה", מסכים מזרחי. "יש רק שלושה חודשים שבהם יש ירידה משמעותית. אם תשווה את חודש ינואר לחודש יולי, תמצא ירידה של כ-40 אחוז בהכנסות".
רוגוזינסקי מסכים: "בשלוש השנים הראשונות הבאנו כסף מהבית כל חורף. מי שיש לו אורך רוח, שורד. מצד שני, החורף זה זמן שלי ללמוד, להיות קשוב, לבנות את הקיץ, לבנות קליינטורה קבועה, להתארגן לקיץ, להתפתח וגם לנוח קצת”.

גם אבישר מצהיר שאינו חושש מהחורף, להיפך. "דווקא נראה לי שהישראלים פתוחים יותר לניסיונות בחורף, אף על פי שבסוף הם תמיד חוזרים לשוקולד, לווניל ולתות", הוא אומר. בינתיים אפשר למצוא ב"ארקובלנו" טעמי וניל מעודנים, שוקולד מריר, תות "עם שניים וחצי קילו תות למכל", וניל-תמרים ועוד.
"הישראלים הצעירים כבר לא מתרגשים מהמוסכמה שגלידות לא אוכלים בחורף", אומר מני שקד מגלידריית "שקד", שנפתחה לפני שנתיים בנמל תל אביב. "החורף הישראלי הולך ונעשה מצוין לגלידריות. אנחנו מכינים טעמים כבדים ו'חמים' יותר, למשל שוקולד עם רום וצימוקים במרקם מוס או שוקולד עם פיסטוק. יש גם קינוח שנקרא 'שער שכם', ובו כדור גלידת חלבה, שערות חלבה, טחינה גולמית וצנוברים".
גם האחים ניצן ואיתי רוגוזינסקי מכינים טעמי חורף, ובהם ערמונים, צ'אי הודי וטעמים אלכוהוליים. לפני שש שנים הם פתחו את הסניף הראשון של גלידריית הבוטיק "וניליה" במתחם בזל בתל אביב, שכבר קנתה לה מעריצים רבים בזכות הטעמים המגוונים. לפני כמה חודשים פתחו סניף נוסף ברחוב אבן גבירול בעיר. "אנחנו פשוט מכניסים הכל לגלידה, לכן אנחנו לא קוראים לזה קינוחים", אומר איתי, שמכין את הגלידה לשתי החנויות. שניהם מסכימים שהחורף הופך את חייהם לנוחים יותר. "כשפתחנו את הגלידרייה באמצע הקיץ עבדנו 24 שעות ביממה בהכנת גלידות", אומר ניצן. "בחורף אנחנו עובדים בסך הכל ב-20% פחות".
 

daniili

New member
תודה רבה


תודה על העידוד. אני באמת צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסא והרעיונות שלך נותנים לי מוטיבציה.
 
קרמבו בגביע

אין ספק שילדים מתים על זה. וגם מבוגרים! אחלה פתרון לחורף, במיוחד אם אתה מוסיף על זה סוכריות צבעוניות
 

Active Director

New member
לחשוב בתוך הקופסא

את המשפט הזה אתה כתבת בשאלה שלך "גלידריה משפחתית ועתיקת יומין. כנראה שזה בגלל הקור..."
יכול להיות שהקור, הגשם והחשכה המוקדמת של החורף מרחיקים אנשים מהגלידריה ולכן אם "מוחמד לא בא אל ההר, ההר יבוא למוחמד"
תפתח שירות משלוחים ותשלח במארזים של חצי קילו\קילו במבחר טעמים. תאפשר לאנשים לבחור באמצעות האתר (תקים לזה אתר ייעודי זה לא יקר) וכך יוכלו לקבל את הגלידה עד הבית וכך לא יפגעו המכירות שלכם.

אם תצרף לזה מוצרים משלימים כגון קרמבו, מכירת וופלים (קונוסים לגלידות) סוכריות, קצפת וכו' תוכל להגדיל את המכירות שלך לכל לקוח מזמין.

שיהיה בהצלחה.
 
למעלה