הגדרות במאיה ? עזרה

הגדרות במאיה ? עזרה ../images/Emo92.gif

שלום לכולם, מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך אני מגדירה את MAYA (גרסאה 7) שתפעל עם התחנת-עבודה ? (שני מעבדים של XEON 64 ביט) ב- COMBUSTION למשל זה היה פשוט בהגדרות לסמן MULTI PROCESSORS אבל ב-MAYA לא נתקלתי במשהו דומה, אשמח לעזרה בנושא. תודה מראש.
 

nirchen

New member
אין פשרות כזו

ככל הידוע לי בזמן עבודה מאיה עובדת בצורה כזו שאם יש לך שני מעבדים אז זה מתחלק ל90אחוז מעבד אחד 10 אחוז השני כך שבזמן עבודה זה לא כל כך משנה אבל ברינדור זה אחרת שם כן אפשר להשתמש בכל המעבדים render-batch render (optin box)
 
סליחה על ההסבר הלא ממש ברור שלי...

אני מודעת לעבודה ב-REAL-TIME שאינה משתמשת בשני המעבדים כמעט בכל אפליקציה נכון להיום (אין ממש צורך עם למעשה זמן אמיתי מאמץ את כרטיס המסך אני עובדת עם QUADRO FX ככה שהכל פועל חלק ביותר) אני אכן מתכוונת לרינדור :) לא יצא לי להשתמשת ב RENDER BATCH - אני יחסית חדשה בתחום התלת, אז האם אפשרות הרנדור מולטי היא רק ב- BATCH (כמו שראיתי הודות להסבר שלך). ומה ההבדל בן פרוצידורת הרנדר הרגיל (נניח במנטל-ריי או מאיה) ל-BATCH RENDER ? אני קצת מבולבלת בנושא... אשמח להסבר שיסדר את הבלאגן אצלי בראש מעט. תודה
 

nirchen

New member
כן

בoption box של הbatch renderיש וי סמני אותו ליד ה וי רשום use all procesors avilable mental ray זהו מנוע לרינדור ריאליסטי אבל לא בהכרח הוא מחשב השתקפויות וקרני אור שפוגעות וחוזרות כמו בעולם האמיתי מן הסתם זמן הרינדור ארוך בהרבה מאיה זהו רנדור יותר יבש יותר
 

nirchen

New member
המשך

לא בדיוק "יבש" אבל קרני אור שפוגעות וחוזרות זה לא ירנדר למרות שזהו מנוע מצוין זה הכל על רגל אחת אני לא כזה פיסיקאי כפי ששמת לב דרך אגב סחתין על המחשב
 
../images/Emo51.gif + ../images/Emo207.gif

תודה על ההסבר, אך אני עדין צריכה להבין אם לאחר שסימנתי BATCH ומולטי פרוסס האם הרנדר הרגיל (לא BATCH גם משתמש בשני המעבדים ?) אמנם יש לי שני מעבדים אבל משום מה ב-BATCH OPTION-BOX מאיה מזהה כברירת מחדל 4 מעבדים.... כנראה בגלל שזה XEON 64 עם ליבה כפולה לכל מעבד, אני לא יודעת זה מוזר אבל WHO CARES ^_^ אז אחרי שסימנתי את ה BATCH OPTION-BOX השאלה היא: האם אני חייבת לרנדר במצב BATCH בכדי שיהיה שימוש בכל המעבדים הזמינים, או יכולה לרנדר רגיל בפקודת רנדר רגילה ועדין MAYA תשמש במעבדים שסימנתי ב- BATCH OPTIONS (שזה בכלל תפריט שונה מהרנדר הרגיל) אני עדין מעט מבולבלת.
ועכשיו נושא על-הדרך לנצל את השירשור (אם-כבר אז-כבר) אני שוקלת לנסות משהו קצת "חריג" ממה שאני רגילה. עד היום עבדתי יותר עם דו-מימד ועדין ממשיכה. אני רוצה לנסות שימוש בדמויות דו-מימד ע"ג סביבה תלת מימדית וכמובן לקמפז (מילה שאני אוהבת לומר... מהמילה קומפוזיטינג) יחדיו ב COMBUSTION אבל כמה דברים שאני טועה לגביהם בנושא: 1 - איך מתחילים להפיק סצנה כזו בכלל ? נניח שיש סקייטבורד לצורך הדוגמא שנעשה בתלת מימד, הסקייטבורד נוסע בסביבה התלת מימדית (אני משתמשת ב-MAYA כמובן) ועל הסקייטבורד אני רוצה להנפיש בדו-מימד דמות ולתאם מן סינכרוניזציה בין השניים, כלומר שיהיה מעקב צמוד ומדוייק. איך מתחילים דבר כזה ? קודם את התלת ? את הדו ? רוטוסקופ ? או שיש שיטות שונות... מישהו ניסה זאת ויוכל להסביר את התהליך בלי לחסוך בפרטים ? ...אשמח לקרוא מנסיון של אנשים. 2 - רינדור ושילוב בין הטכנולוגיות כאחד ? בדרך כלל אם יש משהו שאני שונאת... זה סדרות שמערבבות בין דו-מימד ותלת מימד. לרוב הרושם שאני מקבלת הוא: " היינו עצלנים מדי אז עשינו את הרובוטים בתלת-מימד " או משהו כזה, ויכול להיות שאני טועה. אז אוקיי אני לא מדברת בהכרח על השילוב של הקומפוזיציה, אני מדברת על הרנדר... איך אפשר לעשות שה- LOOK של התלת שמרונדר ב-MAYA וה- LOOK הספצפי של הדו-מימד יהיה משולבים ותפורים יפה כאחד ושלא יקרה מצב כגון: התלת מימד ריאליסטי מדי והדו-מימד CARTOON מדי... יש איזו שיטה לעשות את האיחוד מבחינת ה-LOOK ? * שוב אני לא מדברת על התהליך COMPOSITING של ה- COLOR CORRECTION... זה רק נגיעות לפוסט-פרודקשן שלא לגביהן אני שואלת (עדין). דוגמאות קלאסיות מרשימות בתחום הם: נסיך מצריים - הסצנה בהתחלה עם העגלות-מירוץ (העגלות בתלת, הדמויות בדו, השילוב כל-כך טוב שאי-אפשר להבדיל בין נקודות התפר, כמובן קומפוזיט מעולה). דוגמא ישנה יותר, אלאדין של דיסני, השטיח המעופף בכל הסרט בתלת, ויש את הסצנת בריחה מהמערה שכל המערה והלבה למעשה הם מחשב, ורק אלאדין והקוף בדו, שוב.... נקודות התפר עשויות היטב. השאלות לסיכום הן: ה- MATCH בין הדו-לתלת, וה-LOOK הסופי של התלת שלא יהיה ריאליסטי מדי, ולא קרטון-מדי אלא בדיוק לפי הצורך (תלוי בסגנון הרצוי כמובן) יותר מעניין אותי הנושא של ה-MATCH קודם... (ראה שאלה מס' 1) השאר זה משהו שכרגע פחות נוגע ל- "ניסוי" שאני רוצה לעשות ואשמח להראות אותו כאן במידה ואחליט להשתתף בניסוי. סליחה על ההפצצה הלא-קשורה לנושא, אבל אם מישהו יוכל לתת עיצות, לפרט, דוגמאות או לספר על תהליך שעשיתם בעצמכם, עבד טוב ? לא עבד טוב ? אשמח לקרוא מהנסיון שלכם ואולי אפילו לראות דברים שכבר עשיתם עם שימוש בטכנולוגיה הזו. תודה ענקית על זמנכם היקר, והמשך יום טוב !
 

nirchen

New member
כן כן

ברגע שסימנת את ה וי זה תמיד ירנדר עם כל המעבדים גם בחלון הרנדר הרגיל (לא ה batch) בקשר לשאלה השניה זהו סיפור לא פשוט יש כל מיני פונקציות של קמרה טרקינג וכו צריך גם לדעת מתי הדו יראה כמו תלת באיזה זוית הם צריכים לדבר באותה שפה של ארט כדי שזה יראה אותו דבר למען האמת בקטע הזה אני לא כל כך מנוסה
 

eldarinn

New member
לגבי השאלה השנייה

כדאי אולי להתיעץ גם עם פורום הפורום השכן בתחום העריכה.
 
למעלה