../images/Emo51.gif + ../images/Emo207.gif
תודה על ההסבר, אך אני עדין צריכה להבין אם לאחר שסימנתי BATCH ומולטי פרוסס האם הרנדר הרגיל (לא BATCH גם משתמש בשני המעבדים ?) אמנם יש לי שני מעבדים אבל משום מה ב-BATCH OPTION-BOX מאיה מזהה כברירת מחדל 4 מעבדים.... כנראה בגלל שזה XEON 64 עם ליבה כפולה לכל מעבד, אני לא יודעת זה מוזר אבל WHO CARES ^_^ אז אחרי שסימנתי את ה BATCH OPTION-BOX השאלה היא: האם אני חייבת לרנדר במצב BATCH בכדי שיהיה שימוש בכל המעבדים הזמינים, או יכולה לרנדר רגיל בפקודת רנדר רגילה ועדין MAYA תשמש במעבדים שסימנתי ב- BATCH OPTIONS (שזה בכלל תפריט שונה מהרנדר הרגיל) אני עדין מעט מבולבלת.
ועכשיו נושא על-הדרך לנצל את השירשור (אם-כבר אז-כבר) אני שוקלת לנסות משהו קצת "חריג" ממה שאני רגילה. עד היום עבדתי יותר עם דו-מימד ועדין ממשיכה. אני רוצה לנסות שימוש בדמויות דו-מימד ע"ג סביבה תלת מימדית וכמובן לקמפז (מילה שאני אוהבת לומר... מהמילה קומפוזיטינג) יחדיו ב COMBUSTION אבל כמה דברים שאני טועה לגביהם בנושא: 1 - איך מתחילים להפיק סצנה כזו בכלל ? נניח שיש סקייטבורד לצורך הדוגמא שנעשה בתלת מימד, הסקייטבורד נוסע בסביבה התלת מימדית (אני משתמשת ב-MAYA כמובן) ועל הסקייטבורד אני רוצה להנפיש בדו-מימד דמות ולתאם מן סינכרוניזציה בין השניים, כלומר שיהיה מעקב צמוד ומדוייק. איך מתחילים דבר כזה ? קודם את התלת ? את הדו ? רוטוסקופ ? או שיש שיטות שונות... מישהו ניסה זאת ויוכל להסביר את התהליך בלי לחסוך בפרטים ? ...אשמח לקרוא מנסיון של אנשים. 2 - רינדור ושילוב בין הטכנולוגיות כאחד ? בדרך כלל אם יש משהו שאני שונאת... זה סדרות שמערבבות בין דו-מימד ותלת מימד. לרוב הרושם שאני מקבלת הוא: " היינו עצלנים מדי אז עשינו את הרובוטים בתלת-מימד " או משהו כזה, ויכול להיות שאני טועה. אז אוקיי אני לא מדברת בהכרח על השילוב של הקומפוזיציה, אני מדברת על הרנדר... איך אפשר לעשות שה- LOOK של התלת שמרונדר ב-MAYA וה- LOOK הספצפי של הדו-מימד יהיה משולבים ותפורים יפה כאחד ושלא יקרה מצב כגון: התלת מימד ריאליסטי מדי והדו-מימד CARTOON מדי... יש איזו שיטה לעשות את האיחוד מבחינת ה-LOOK ? * שוב אני לא מדברת על התהליך COMPOSITING של ה- COLOR CORRECTION... זה רק נגיעות לפוסט-פרודקשן שלא לגביהן אני שואלת (עדין). דוגמאות קלאסיות מרשימות בתחום הם: נסיך מצריים - הסצנה בהתחלה עם העגלות-מירוץ (העגלות בתלת, הדמויות בדו, השילוב כל-כך טוב שאי-אפשר להבדיל בין נקודות התפר, כמובן קומפוזיט מעולה). דוגמא ישנה יותר, אלאדין של דיסני, השטיח המעופף בכל הסרט בתלת, ויש את הסצנת בריחה מהמערה שכל המערה והלבה למעשה הם מחשב, ורק אלאדין והקוף בדו, שוב.... נקודות התפר עשויות היטב. השאלות לסיכום הן: ה- MATCH בין הדו-לתלת, וה-LOOK הסופי של התלת שלא יהיה ריאליסטי מדי, ולא קרטון-מדי אלא בדיוק לפי הצורך (תלוי בסגנון הרצוי כמובן) יותר מעניין אותי הנושא של ה-MATCH קודם... (ראה שאלה מס' 1) השאר זה משהו שכרגע פחות נוגע ל- "ניסוי" שאני רוצה לעשות ואשמח להראות אותו כאן במידה ואחליט להשתתף בניסוי. סליחה על ההפצצה הלא-קשורה לנושא, אבל אם מישהו יוכל לתת עיצות, לפרט, דוגמאות או לספר על תהליך שעשיתם בעצמכם, עבד טוב ? לא עבד טוב ? אשמח לקרוא מהנסיון שלכם ואולי אפילו לראות דברים שכבר עשיתם עם שימוש בטכנולוגיה הזו. תודה ענקית על זמנכם היקר, והמשך יום טוב !