הגדרות לחומרת באגים ועדיפותם ../images/Emo39.gif
(מצורף קובץ וורד עם כל סדרת המסרים הנוכחית) מבוא: מרכיב מרכזי בעבודת אנשי האיכות היא הגדרה נכונה של חומרת הבאגים שמתגלים, ורמת העדיפות שיש לתת לפתרונם. אנסה להציע כאן את הקריטריונים שגיבשתי ואשר אני עובד לפיהם, כפתח לדיון. בפרק הראשון אדון בחומרת באגים, בשני ברמת העדיפות שלהם, ובשלישי אדון בקצרה באמות המידה לאישור (Qualifying) של התוכנה. אמות המידה לחומרת הבאגים גובשו בהנחה שייעשה שימוש גם בדירוג העדיפות שלהם. למרבה הצער, יש חברות (אולי הרוב) שבהן ההתייחסות לשני קריטריונים עוברת את סף היכולת או הרצון של האחראים, ובפועל מתייחסים רק לחומרה. במקרה כזה יש המורידים את דירוג חומרת הבאגים שהינם בעדיפות נמוכה. אני אישית נמנע מכך, ומעדיף להשאיר את חומרת הבאגים כפי שהיא. בדירוגים מסוג זה היעילות המירבית היא בסולם בין 3 ל-5 דרגות. בשני המקרים אני מעדיף סולם של 5 דרגות, אבל בפועל אצלנו הסולמות הם בני 4 דרגות (פירוט בהמשך).
(מצורף קובץ וורד עם כל סדרת המסרים הנוכחית) מבוא: מרכיב מרכזי בעבודת אנשי האיכות היא הגדרה נכונה של חומרת הבאגים שמתגלים, ורמת העדיפות שיש לתת לפתרונם. אנסה להציע כאן את הקריטריונים שגיבשתי ואשר אני עובד לפיהם, כפתח לדיון. בפרק הראשון אדון בחומרת באגים, בשני ברמת העדיפות שלהם, ובשלישי אדון בקצרה באמות המידה לאישור (Qualifying) של התוכנה. אמות המידה לחומרת הבאגים גובשו בהנחה שייעשה שימוש גם בדירוג העדיפות שלהם. למרבה הצער, יש חברות (אולי הרוב) שבהן ההתייחסות לשני קריטריונים עוברת את סף היכולת או הרצון של האחראים, ובפועל מתייחסים רק לחומרה. במקרה כזה יש המורידים את דירוג חומרת הבאגים שהינם בעדיפות נמוכה. אני אישית נמנע מכך, ומעדיף להשאיר את חומרת הבאגים כפי שהיא. בדירוגים מסוג זה היעילות המירבית היא בסולם בין 3 ל-5 דרגות. בשני המקרים אני מעדיף סולם של 5 דרגות, אבל בפועל אצלנו הסולמות הם בני 4 דרגות (פירוט בהמשך).