הגדרת חומר ב 3D MAX

zzebra

New member
הגדרת חומר ב 3D MAX

שלום, בניתי מודל של תיאטרון ויש בו מסכים גדולים לבנים שאמורים להראות עליהם צללים, כלומר, יש לי גופים מצדם האחורי והגדרת תאורת ספוט (TARGET SPOT) מאחורי העצמים. מישהו יודע איך להגדיר את החומר של המסך, כך שיהיה אטום ולבן אבל יראו בו הצללים מאחור? (המסך הוא פשוט משטח). ניסיתי בכל מיני דרכים ולא הצלחתי. אני ממש אשמח אם משהו יוכל לעזור לי עם זה. תודה רבה, קרן.
 

zzebra

New member
היי

אני דיי מתחילה עם התוכנה הזו. שיחקתי עם ההגדרות השונות ב translusancy ושום דבר לא עבד. ואני לא יודעת מה זה SSS. לצורך ההבהרה (כי מי שענה אחריך לא הבין לגמרי מה רציתי לעשות) יש לי דמויות (אנשים) שעומדים מאחורי מסך ומאחוריהם תאורה. אני רוצה שהקהל יראה רק את הצללים כך שלמעשה לא רואים את האנשים בכלל, החומר אטום לחלוטין ומאפשר רק העברת האור והצל. אני ממש אשמח אם תוכלו לענות עם תשובות קצת יותר מפורטות לגבי הגדרת החומר כי כמו שאמרתי אני עוד דיי מתחילה בתוכנה. שוב תודה רבה רבה, קרן.
 

yanivfel

New member
מדוע להסתבך כל כך?

אם לא רואים את הדמויות שנמצאות מאחורי המסך (בגלל שהן מוסתרות מאחוריו) ורואים רק את הצללים שלהם, את יכול/ה לפתור את הסיפור בצורה אלגנטית ומהירה יותר (כולל חסכון באובייקיטים ופוליגונים וכמובן גם שבזמן רינדור): ניתן לבנות סביבה של הדמויות עם ספוטים מאחוריהן ומשטח לבן ולמקם את המצלמה מול המשטח הלבן כך שתמלא את כל הפריים. ליצור את האנימציה ולרנדר בנפרד. אח"כ לחזור לתיאטרון ופשוט לייבא את הוידאו של האנימציה בתור חומר, להצמיד אותו עם הגדרת TIME מתאימה על המסך ו... לחסוך את כל ההתעסקות המיותרת עם שקיפויות וכו'. כך גם תימנעי מהארה של התאטרון בגלל הדמויות, כי אם הספוטים מופעלים על חומר שהוא שקוף למחצה, את עשוייה לקבל צללים ותאורה מיותרת על התאטרון וזה עשוי להיות מוזר מידי... בהצלחה. יניב פלדמן.
 

נוקית4

New member
יותר פשוט

יותר קל לשים ספוט מול המסך עם include רק לו, ובהגדרות הספוט להכניס projector map עם הקרנה של ה"צללים"....
 
כי אתה מרנדר פעמיים במקום ליצור חומר פשוט אחד

ואתה מכביד מאוד על הרינדור השני בגלל הסרט. ובשביל להמנע מלהאיר את שאר התיאטרון אפשר לעשות exclude בתאורה לכל שאר העצמים. שיידר נכון של translusent יפתור את הבעיה בצורה פשוטה ואלגנטית, באחד מהמקסים היה אפילו טוטוריאל שלם שמתעסק בדיוק עם השאלה הזאת של הקרנת הצללה על מסך, שווה להסתכל בטוטוריאלים של התכנה.
 

zzebra

New member
הצלחתי!!!

באמת דרך ה Translucent... תודה רבה על העזרה, שיהיה סופ"ש מצויין, קרן.
 
למעלה