הגדר לילה - חובה/רשות?

yperry

New member
הגדר לילה - חובה/רשות?

ברצוני לברר מדוע ישנה חובה של הגדר לילה ברישיון פרטי בארץ? בקנדה, אין חובה להגדר לילה והוא נעשה רק לאחר שכבר קיבלת את הרישיון הפרטי. תודה, יהודה
 
אין חובה,

החובה היחידה זה 3 שעות הקפות לילה שמקנה לך הזכות לטוס ב- CTR של השדה בלבד. הגדר לילה לטייס שאין לו הגדר מכשירים זה קורס בפני עצמו וצריכים לעבור מבחן עם בוחן מהמנהל
 
קורס הגדר לילה

למיטב הבנתי, הגדר מכשירים כולל מעצם ההגדרה, הגדר לטיסות לילה ולכן כל מי שמתכנן לעשות הגדר מכשירים, מוטב לחכות קצת ולא להיכנס להוצאה מיותרת.
 
לצערי זה לא כך...

הגדר מכשירים - אינו הגדר לילה !!! המנהל מחייב היום לטיסה בלילה הגדר לילה !!! למרות שיש הגדר מכשירים זה לא מספיק.זה דבילי, אידיוטי.
 
לא יאומן!!../images/Emo2.gif

ממש גובל בחוצפה. האם גם בחו"ל קורס מכשירים אינו מאפשר טיסות לילה או שזה עוד פטנט ישראלי מקורי?
 
בחו"ל...

הגדר מכשירים זה רק לטיסות בתנאי IMC. אין כזאת חיה הגדר לילה, ברשיון פרטי ניתן לטוס בכל שעות היום והלילה.
 
האירופים מול האמריקאים

טיסת לילה היא אחד הדברים המבדילים בין הFAA לבין הCAA על כל סוגיו או עכשיו הJAA . טייס פרטי אשר עובר הכשרה לפי הFAA עובר 3 שעות של אימוני לילה הכוללות תרגילים שונים (הזדקרויות וכו´), טיסת ניווט של לפחות 100NM ו10 המראות ונחיתות (עצירה מושלמת). אנחנו שטסים לפי תקנות תעופה שירשנו עוד מהבריטים עושים את הכל מסובך יותר וקשה יותר (אולי טוב יותר?). גם באירופה כמו אצלנו דרוש הגדר לטיסת לילה.
 

גד יצחק

New member
טיסות לילה בחו"ל

תנסו להמריא מקפריסין לישראל בשעה האינה מאפשרת לעבור את VELOX באור יום.ואז יסתבר כי גם שם לא ניתן להמריא ללא הגדר מכשירים.וטיסה מעל היבשה מחיבת גם שם הגדר לילה והם עובדים לפי החוק המנהל האנגלי. אז לא הכל רק בישראל
 

eli eagle

New member
יש צדק בהגדר לילה

אמנם מטוס לא מבדיל בין אור לחושך אבל טייס בהחלט כן. יש מה ללמוד, לדוגמא טכניקת הצפה לפני נגיעה בנחיתה וכו´. בסה"כ ביצוע ההגדר או לא ביג דיל, והלימוד בו מהנה ביותר.
 
למען הדיוק

למען הדיוק : טייס מפקד המסיע נוסעים.. תקנה 103 א) (2): בלילה, אלא אם כן ביצע , תוך ששת החודשים שקדמו לאותה טיסה לפחות 5 המראות ו- 5 נחיתות באוירון בלילה... תקנה 93 (1) : טיסה באיזורי פיקוח..שנקבעו כי ניתן לבצע את האטיסה בהם גם בזמן תאורה.... אין דרישה ל 3 שעות לילה.
 
3 שעות לילה - למען הדיוק

הכוונה, בקורס טיס רשיון-פרטי, 3 שעות CTR בלילה חובה כחלק "תוכנית הלימודים" הנדרש ע"פ החוקה.
 
גם זה לא חובה.

אפשר גם לא לעשות את ההקפות לילה הנ"ל ולקבל השגה ברשיון שאומרת שאסור לבצע טיסות לילה.
 
למעלה