לטעמי מכשירים קודם
לי קורס המכשירים הוסיף הרבה יותר מאשר הקורס הדו-מנועי. במסגרת לימודי מכשירים לומדים נושאים נרחבים וחשובים, כמו תכנון טיסה, קריאת מפות ודפיות ועזרי ניווט. לימוד אופן הטיסה בתנאי מכשירים גם הוא מוסיף המון, ותמיד שימושי, כי לעולם אינך יודע מתי תיתקע לתוך איזה אובך או ערפל לא צפוי. קראתי מאמר, איני זוכר היכן, שהראה כי טייסי VFR לא הצליחו להחזיק טיסה י"א בתנאי IMC למשך יותר מדקה, או משהו כזה. וזה באמת חשוב לדעת איך לעשות. לגבי הקורס הדו מנועי, זה גם נחמד. נחמד להטיס מטוס מסובך וחזק יותר. אך קח נא בחשבון שממש אין מצאי של מטוסים כאלו בהרצליה להשכרה. אז אם בכוונתך לטוס דו-מנועי, קח בחשבון להכנס שותף לאחד כזה. בנוסף, הקורס די מבאס: שוב ספר סגור, ספר פתוח, יט"כ. ורוב הקורס, העיוני והמעשי, עוסק בחירומים (קרי: איך לטוס בדו-מנועי על מנוע אחד). זה מאד מאד חשוב, אבל מאד מאד צר מאידך. לסיכום דעתי, שני ההגדרים מרחיבים דעתו של אדם. אולם, אם יש צורך לבחור באחד מהם, אין שאלה בכלל. בשמחות אבי