לא מקבלת את עליונות של המקצוענים!
שנים שתפו את המוח שלנו, על בסיס מה צריכים לתכנן...רק דבר אחד שכחו לקחת בחשבון: שאנחנו לא אלוהים, יכולים לטעות, עם כוונות הכי טובות! עיין הבוחנת, מחוץ לעבודה, יכול לתת ביקורת בונה, אם מקשיבים, מה אומרים אחרים. לא אמרתי, שהאזרחים צריכים לתת את הנחת היסוד לתכנון,רק, שהדיון ציבורי יכול לשפר את העבודה מקצועית, להרחיב את המחשבה... נמאס לי לשמוע את הביטחון, ביטחון, ביטחון, כתירוץ, שמכסה כל דבר מעיניי האזרחים! פשוט יותר קל לא להתייחס לסתם אנשים... אבל, כאשר בג"צ קובעה טעויות, אז, יש להתייחס, אפשר להרוס גדר, אפשר לבנות אחרת... יש גבול לדמוקרטיה מתגוננת, בהחלט, אבל הגבולות הרבה יותר רחבות, מאשר לוקחים אותם היום, בדיוק, כמו בגדר... הסכנה לא שבונים והורסים גדרות, אלא התייחסות המתנסה של פוליטיקאים ומשרתיהם, לאנשים מחוץ לצלחת.. פחות פוליטי, אולי, אבל לא פחות מעצבן מערכת הכבישים, שבונים בלי שכל בכל המרכז. אבסורד, אך שכבישים מקבילים תופסים את השטח, בלגן אחד גדול! בימים האלה חייבת לנסוע הרבה, למקומות לא מוכרים לי, וסיוט אחד גדול המערכת המבולגנת הזאת! למשל, לאלעד אפשר לנסוע מינימום ב: 4 דרכים, מתל-אביב, מה שמשותף, שכולם עושים עיכובים לא קטנים... כמובן, השילוט גורם לבלבולי מוח נוסף – לא פלא, שיש כל-כך הרבה תאונות. בכל מדינות המתוקנות יש מערכת שילוט, שעוזר לנהג בזמן לשנות נתיב, כדי להגיע למקום, שרוצה...בארץ שואלים...יש מיליון שלטים, בלי הגיון, בלי בדיקת גובה הנכון שלהם... למה לא לומדים, אך עושים את זה, איפה שעובד טוב? מערכת כבישים, כמו מערכת כלי הדם שלנו, צריכים להוביל לכל מקום, בהירארכיה ברורה לכל נפש, כי את בכביש משתמשים כולם. פעם אחד עשו ניסיון כזה, שנהג רגיל יושב באוטו, והוא צריך להגיע למקום מסוים...את כל הדרך מצלמים, ומנתחים את התנהגות הנהג. למה היסס לפנות ימינה, שמולה, כמה טעויות עשה בדרך, וממה זה נובאה... אילו, היו עושים פעם אחד את זה, היו מגלים את ליקוים בתכנון... אבל, מתכנן, שחושב, שהוא יודעה את הכול, ואחרים לא מבינים בזה, המסוכן ביותר לכולנו, גם בדמוקרטיה עם גבולות.