הגה משמיע קול של גריסת חול

aaronc76

New member
הגה משמיע קול של גריסת חול

שלומות ! אחרי רכיבה שסיימתי זה עתה שטפתי את האופניים כרגיל. אך אבוי, ההגה כעת משמיע קולות של גריסת חול. אולי נכנס חול/ אבק למיסבים ?! איך אני יכול לטפל בזה ? האם לפרק את ההגה ? אם כן כיצד? חן חן.
 

oren_hershco

New member
לא אולי: יש שם חול

פירוק, ניקוי והרכבה של מיסבי היגוי זה לא משהו שלטעמי ניתן להסבר באינטרנט, לפחות לא כל עוד יש לך אלטרנטיבה והיא ללכת לחנות.
 

aaronc76

New member
אלטרנטיבה כזו היא יקרה מדי לטעמי

אם יש אפשרות לעשות זאת בבית אשמח להדרכה. אם זה מסובך מידי ו"מסוכן" אז בלית ברירה אלך לחנות. תודה על המענה. דרך אגב, איך מגיע חול למיסבים הללו? דבר מוזר בפני עצמו...
 

josh100

New member
ניסיון לתת תשובה...

איך מגיע חול למיסבים הללו ? אני לא יודע , חכה למומחים שיענו . בקשר לפירוק : יש לך כלים(מפתחות) מתאימים ? יש לך גישה למכניקה וידים טובות ? אם התשובה היא שלילית , מן הראוי שתיגש למכונופן .
 

aaronc76

New member
תשובות

כלים ? יש לי מפתחות אלן. יש לי מפתח שבדי. יש לי מברגים ואפילו פטיש... :) גישה למכניקה ? פירקתי כמה טרנזיזטורים בחיי , לא תמיד הצלחתי לחברם חזרה. אם יש לי פנצ'ר ברכב אני מחליף לבד. אתמול תליתי מדפים בבית ואפילו יצא לי ישר. אני ניח שיש לי קצת גישה למכניקה. ידיים טובות ? אני מקליד יותר טוב מאשר מסובב בורג , אבל אני לא שלומיאל מוחלט. בכל מקרה, אם יש אפשרות לקבל הסבר או אם יש לינק שאתם מכירים באינטרנט שמסביר מה לעשות וכיצד, (אפילו באנגלית ואם יש תמונות מצידי שיהיה במנדרינית) אשמח לקבל את העזרה הזו. במידה ואראה שזה מסובך מידי עבורי אנטוש את הבעיה לטובת מקצוענים אמיתיים. לא יהיו לי רגשות אשם או דימוי עצמי נמוך בעקבות מקרה שכזה.
נ.ב. מדובר באופני TREK 4300
 

josh100

New member
../images/Emo13.gifלא התכוונתי לפגוע בך כמובן...

במילה : כלים , כיוונתי לכלים 'ייעודים' לפתיחת ההברגות למיסבי הראש = Headset יתכן שניתן לעשות את זה עם מפתחות פתוחים. אם אני "קורא" נכון אותך ובעיקר מבין את הנקרא בתגובתך , שמעתי כן אבל קצת מהוסס . המכסימום שאני יכול להציע לך , זה לפנות בפרטי לעדו בר תנא או למנהל הפורום הזה (נינטנס) - אין לי ספק שיש להם חומר כתוב . הם בעלי מקצוע .
 
וואלה?

עידו מסתובב פה ? מה הניק שלו ? ואין לי כלים יעודיים... האמת שלא ידעתי שצריך כאלה, חשבתי על מפתחות רגילים כמו שציינת. ולא נפגעתי , הכל נאמר ברוח טובה. :)
 

bonanai

New member
קח לינק-מקווה שאין בעיה באנגלית../images/Emo8.gif

http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=65 כמובן שהם משתמשים בכלי ייעודי לכל פעולה (כי זה מה שהם עושים בחיים - מוכרים כלי עבודה לאופניים). את הוצאת הכוסיות ניתן (אם צריך) לבצע עם מקל מטאטא ופטיש גומי הכנסתן עם לוח עץ ופטיש גומי. במקרה שלך ספק אם תזקק לכך - נשמע כאילו אתה צריל לפתןח, לנקות, לגרז ולסגור - שזה החלק הטריקי...סגור מספיק כדי שלא יהיה חופש אך מבלי חיכוך מיותר. בהצלחה
 

andnem

New member
2 טיפים על סמך הנסיון הצנוע שלי:

1. כל פעם שאתה מפרק משהו שממנו עלולים ליפול כדורים של מיסב, שים מתחת איזו חתיכת נייר(כמו עיתון) מרוחה עם גריז קשה או ואזלין, כך שאם הכדורים כן נופלים - הם נדבקים אל הגריז. 2. אחרי שפירקת סטם, להוציא סטירר מצינור הראש עדיף בלי שום כלים, בטח בלי פטיש. אם הסטירר לא יוצא, תבדוק אם הוא לא יוצא באלכסון. נדנד אותו קצת, תוך דחיפה כלפי מטה.
 
רעש חול ממע' ההיגוי

נשמה מוזר, אבל אחד הטריקים שקיבלתי ממכונאופן שלי שהרעש מגיע דווקא מחיבור הסטם עם הכידון, פשוט תפרק את שני הברגים בחזית הסטם, בצע ניקוי החול שנצבר שם, סגור הכל חזרה, זהו. תן דיווח אם עזר.
 

nintense

New member
לא להבהל... זה ממש פשוט.

הכלי היעודי שממש עוזר בטיפול כזה הוא דווקא סטנד עבודה לאופניים, ללא סטנד התהליך טיפה פחות נח, אך בהחלט אפשרי. כלים דרושים: הלן 4 ו 5 מ"מ, פטיש גומי (אם אין אז פטיש רגיל ופיסת עץ\ פלסטיק \ קרטון עבה), סבון כלים חזק \ דגריזר, גריז למיסבים (אם אין אפשר להסתדר עם רגיל), ומברג שטוח. 1. פותחים עם אלן מתאים את ברגי השושנה. 2. פותחים עם אלן מתאים את ברגי הסטם. 3. מוציאים את הסטם והספייסרים. 4. דופקים עם הפטיש על הסטירר (עדיף מעל גיגית נקיה למקרה שכדורי המיסבים יפלו). 5. מוציאים את המזלג ומנקים את הסטירר והקראון רייס. (אם המיסבים התחתוניים יצאו איתו יש להוציאם מהסטירר לניקוי יסודי. 6. מוציאים את המייסבים התחתוניים (אם טרם יצאו) והעיליים (יתכן שימוש עדין במברג). 7. אם אתה רואה את כדורי המייסבים, יש לנקותם בדגריזר \ סבון ביסודיות ולהניח לייבוש, אם אלו מיסבים סגורים, יש לנקות במטלית יבשה ללא חומרי ניקוי. 8. יש לנקות היטב את בתי המיסבים (בקצות צינור הראש). 9. למרוח גריז נקי בכל המקומות שניקית ולהרכיב הכל מחדש. (אם אילו מיסבים פתוחים יש למרוח עליהם גריז בנדיבות) 10. את בורג השושנה יש לסגור בעדינות עד לביטול החופש, אך מבלי לפגוע בחופש הצידוד, ורק לאחר מכן להדק את ברגי הסטם. כל התהליך עשוי לקחת בפעם הראשונה לא יותר משעה. בהצלחה.
 

septAA

New member
אהרון קבל

אני די עונה לאותה הגדרה שהיגדרת את עצמך (תליית מדפים, מקלדת, וכו'). לטעמי עדיף ללמוד לעשות כמה שיותר וככל הניתן בעצמך - ולכך 4 סיבות: 1) חסכון בעלויות 2) בטיול עומק במדבר קשה למצוא מכנאופן זמין. 3) זה כיף. 4) אתה תמיד זמין לעצמך. רכשתי את הספר הכחול של PARK TOOL. עברתי על המון מאמרים באינטרנט - בעברית ובאנגלית. ומאז, מדי פעם אני מרחיב את מעטפת הטיפולים ונכנס למשימות יותר ויותר מורכבות. השבוע כבר עשיתי טיובלס ביתי לבד. בשלב הבא הייתי רוצה ללמוד כיצד מכוונים הילוכים. אבל עדיין - שים לב - מדובר בעבודה מורכבת, שלעיתים דורשת יותר מכישורים טכניים, כלים מתאימים, ונסיון - לעיתים היא דורשת ידע ספציפי שלא בטוח שנמצא ברשותך, וזה עלול לגרום לטעויות אשר יסכנו אותך. במקרה של הרכבת הד-סט, אתה עלול להרכיב אותו שלא כראוי, וכתוצאה מכך לחוות התרסקות, אשר תעלה לך גם בכסף וח"וח גם בפציעה. אז לדעתי, לאט לאט, כדאי לרכוש עוד ועוד מיומנות, אבל יש מקרים שעדיף לפנות למכנאופן.
 
למעלה