bitchsayer
New member
הגורם המרכזי להצלחה בלימודים.
תופעה שעליה מדברים לא מעט בשנים האחרונות היא ההצלחה של נשים בלימודים ובאקדמיה. יש יותר נשים מצטיינות מגברים (מדובר במקצועות שבהם אחוז הנשים הלומדות איננו נמוך מאחוז הגברים כמובן), נשים הן יותר שקדניות, חרוצות ומשקיעניות בלימודים. מן הסתם יש גם גברים מצטיינים. השאלה היא מה עומד מאחורי הנתונים, מה יכול להסביר אותם?
ההסבר שלי: המצטיינים הם המזדיינים. וזה מהלך הטיעון: העיסוק האקדמי והלמדני הוא עיסוק שדורש התמודדות עם שעמום -> המרכיב החשוב ביותר להתמודדות כזו הוא שקט נפשי -> שקט נפשי מושג כאשר זיונים הם מובטחים ואין חשש מהיעדר קיומה של האפשרות להשיגם. לנשים האפשרות הזו מובטחת יותר מלגברים, וכמובן שיש גם גברים שמזיינים/יש להם חברות ולכן גם הם מצטרפים לרשימת המצטיינים.
נא חוו דעתכם (וסיקלו באבניכם): האם יש מתאם בין מזדיינים למצטיינים, האם זהו הגורם החשוב ביותר להצלחה בלימודים, ומדוע לעזאזל אף אחד לא חוקר את העניין הזה?
תופעה שעליה מדברים לא מעט בשנים האחרונות היא ההצלחה של נשים בלימודים ובאקדמיה. יש יותר נשים מצטיינות מגברים (מדובר במקצועות שבהם אחוז הנשים הלומדות איננו נמוך מאחוז הגברים כמובן), נשים הן יותר שקדניות, חרוצות ומשקיעניות בלימודים. מן הסתם יש גם גברים מצטיינים. השאלה היא מה עומד מאחורי הנתונים, מה יכול להסביר אותם?
ההסבר שלי: המצטיינים הם המזדיינים. וזה מהלך הטיעון: העיסוק האקדמי והלמדני הוא עיסוק שדורש התמודדות עם שעמום -> המרכיב החשוב ביותר להתמודדות כזו הוא שקט נפשי -> שקט נפשי מושג כאשר זיונים הם מובטחים ואין חשש מהיעדר קיומה של האפשרות להשיגם. לנשים האפשרות הזו מובטחת יותר מלגברים, וכמובן שיש גם גברים שמזיינים/יש להם חברות ולכן גם הם מצטרפים לרשימת המצטיינים.
נא חוו דעתכם (וסיקלו באבניכם): האם יש מתאם בין מזדיינים למצטיינים, האם זהו הגורם החשוב ביותר להצלחה בלימודים, ומדוע לעזאזל אף אחד לא חוקר את העניין הזה?