הגור הקטן חולה

מחשבות

New member
מי החליט על החינוך שצריך להיות?

בוא ונחליט יחד מה החינוך שבאמת צריך להיות.
 

Master Stav

New member
לשם בדיוק אני מכוון ...

כהורה מעורב כהורה פעיל בהנהגת ההורים המוסדית כחבר בועדת החינוך הישובית כמי שמדריך 2 פרוייקטים בבית הספר בהיתנדבות אני מאלו שמחחליטים ומובילים את איך צריך להראות החינוך אני בוחן כול דבר לגופו בכלים של עלות מול תועלת ואכן אמרתי לך בבית ספר אחד קרן קרב הינה משהו מגונה בעיני מעבר לכביש באותו יישוב קרן קרב עושה עבודת קודש ואולי בגלל המעורבות של הורים כמוני וצוות בית ספר שחש צורך אמיתי להורות/לחנך/להוביל את דור העתיד .
 

מחשבות

New member
לימודי ליבה, לימודי מחשבים במסגרת בית הספר

וע"י מדריכים היודעים ש"שמירה בשם" באופיס זה F12... לא רוצה דרבוקה, רוצה פסנתר וכינור במסגרת שיעורי המוזיקה. כל תוספת תהיה במסגרת תקציב בית הספר וחוגים רק לאחר הלימודים ובמימון הורים. רוצה אקדמיזציה מלאה של המורים, ללא דרבי וכאלה. רוצה סמכויות ענישה נרחבות למורים ושכר הולם שימשוך אנשים מתאימים. רוצה הכבדה נרחבת של מבחני הבגרות ורוצה תוך 20 שנה עשרה זוכי פרס נובל ישראלים. תודה שאני צנוע וריאלי. העשרה? לא בבית ספרנו.
 

Master Stav

New member
ומודע לא לשלב בין העולמות ?

אני דווקא חושב שדרבוקה ראויה לא פחות מכינור ופסנתר .... אני איש מחשבים שחי את נושא המחשבים ובכל זאת לא משתמש בF12 כ'קיצור לשמור בשם ... מורים אקדמים ...יש כאלון שאנים והם ראויים מאד ללמד ולחנך את דור העתיד , לימודים אקדמים אינם ערובה ליכולת ....הובלה סמכויות ענישה ...אשמח לדוגמאות מאחר ואין אני מבין על מה אתה מדבר ותחושת הבטן שלי לא נוחה מהעניין לגבי פרסי נובל ....אני לא היתי בכלל בכיוון אני בניין של איכות לימודים ומיגון נושאים לילדינו . ולןגבי שירשור נוסף ...זה מפסיק טוב .... אבל אם אתה בעניין של להלום ...כאמור ...חביב או לא חביב דיון הינו פורה ששני הצדדים בו מדברים ולא הולמים אחד בשני .
 

מחשבות

New member
טוב, אבהיר את עמדתי לפחות לגבי הענישה:

כיום אין למורים מעמד. הילדים לועגים להם בכל הזדמנות. כבר אמרתי בעבר בכל מקום אפשרי שביום בו מורים יוכלו להרחיק ילדים הביתה ל-3 ימים כשגם מנהלי בתי הספר לא יכולו להפר את העונש והורים לא יותרו להתקשר בימים אלה לבית הספר, ביום זה הכבוד לבית הספר יושב. כאיש מחשבים אתה בודאי צריך לדעת את חשיבות השימוש המתקדם במקלדת. ללכת לקובץ, שמירה בשם וכך הלאה מראה שההבנה לקויה. מורים שאינם אקדמאים אינם מתמצאים בתחומם. זה הוכח לא פעם. אני לא מחפש מנהיגים. אני מחפש אנשים משכילים הלומדים גם כיצד ללמד כהשלמה לתואר שלהם. הסמינרים למורים הן סוג של עלבון לאינטליגנציה. שאיפה לפרסי נובל היא שאיפה של כל עם נאור ובטח צריך להיות שאיפה שלנו.
 

Master Stav

New member
יותר רחוק מזה אי אפשר ללכת ...

לגבי הענישה ... אני מאלו שתומכים בהסבר ואל בענישה אמר לי סבי ז"ל ואני מסכים אמד לדעתו שבשביל כבוד צריך לעבוד אני לא רוצה שילדי יכבדו את מוריהם כי הם מורים אלא כי הם אכן מקנים להם דברים שהם מעריכים וכן ילדים הם עם מספיק חכם בכדי להבדיל ולכבד את הראוי לכך .... אני מודה לך על הציון שנתת לי כאיש מחשבים ...לידיעתך כדיסלקט ויש הרבה כמוני הרבה יורת נוח לי להשתמש בשורות התפריטים מאשר בקיצורי מקשים כך ש....הבנה לקוייה הינה תואר שאבקשך להצמיד לאלו שאטומים בכדי לקבל את השונה מהם .... אני מכיר לםפחות 2 מורים שאינם אקדמאים והם מתמצאים בתחומי ההוראה שלהם הרבה יורת מכאלו שכתבו ספרים , עשו דוקטורט על הנושא וכיוצא בכך, יתרה כך , ישנו גוף התנדבותי בישראל שנקרא ידיד לחינוך ובו פנסיונרים שנכנסים ללמד ילדים מתוך נייון החיים שלהם חלקם אגב ללא תארים אקדמאים ועם זאת לדוגמא שיעורי המורשת שיעורי ההיסטוריה ועוד שיעורים שמועברים מתוך נסיון אישי הינם השיעורים הטובים ביותר אליהם יכולים ילדים לשאוף אמור לי מה עושים זקני השבט ואור לך מה יעשו הילדים בעוד כמה שנים פרס נובל ..... אני שואף לידע, לאיכות חיים, לשקט , אפילו אולי לשלום אני שואף לנכונות לקבל את השונה ממני , אני שואף לקידום האינדבידואל שלא על חשבון אידבידואל אחר כך שפרסים ...הפרס הכי גדול שאי פעם יכולתי לקבל היה לראות את הילדה שלי אומרת .... שאבא מחליט משהו כלום לא יעצור ממנו להשיג זאת הלוואי ואהייה כזו פעם ...
 

מחשבות

New member
ניכר בבירור שמעולם לא לימדת בכיתה ישראלית

אופיינית. אני בעד ענישה וחמורה. דיבורים לא מביאים לשום דבר. אני לא בעד מדינת משטרה, אבל אם ילדים ידעו שאי הכנת עבודות ואי משמעת פירושם שלושה ימים בבית ואחד ההורים מובטל מעבודה בגלל עובדה זו, נקבל יופי של מדינה מקסימה. אני גם מכיר אחד שעישן עד גיל 105 ומת רק בגיל מופלג. תחשוב מה היה קורה אילו לא עישן. והנמשל? אני בעד מורים שהוראה היא מקצועם ומקצעיותם וכמובן BA הולם בתחום אותו הם מלמדים. בחטיבה ובתיכון MA. אני כמובן שואף רק לפרס נובל. עזוב אותך משלום ואיכות חיים. במדינה השואפת לנובל כל הדברים שציינת הם דברים מובנים מאליהם עשרות שנים. אתה רק בראשית דרכך ואני רץ עם החזון רחוק קדימה.
 

Master Stav

New member
אתה טועה

אני מלמד בכיתה ישראלית ....זו לי השנה הרביעית אני לא מעניש, הילדים מתחרים בינהם מי מכין את העבודות אותן אני מבקש לראות ההורים של הילדים הלומדים בפרויקטים שלי מנסים להעביר את התחושות למקומות אחרים ולא אני נג להעניש את הילד בכך שאחד ההורים יההי מובטל מעבודה 3 ימים ...אתה חי בעולם רע מאד אם זה מה שאתה מבקש שאיפות לחוד ומציאות לחוד ....גם מורים שאינם אקדמים יכולים להיות מורים מעולים והססמא מורה לחיים הינה נכונה במקרה דנן ולגבי נובל ...לבריאות ...אני חולק עליך לא מאמין בשיטת הגזר והמקל אבל כנראה שב42 שנות חיי לא למדתי כלום ואכן אני בתחילת דרכי ואחרים ירצו עם החזון ... הילדים שלי ...יתקדמו כנראה למקומת טובים תוך כדי שהם יודעים שמכבדים אותם יודעם שהם מכבדים אחרים בגין מי שהם ולא בגין איזו תעודה או פחד ארכאי מעונשים .
 

hirshfe

New member
גם אני יכול להתערב

אמנם הילד שלי בן שלוש. אבל אנא תגיד לי איפה אתה מלמד? מתכנן ללמד בכדי שאני אדא להרחיק את הילד שלי כמה שיותר מאותו מוסד. כי אדם כמוך - שחסר טיפת כבוד לזולת, אני לא רוצה שייחנך את ילדי
 

מחשבות

New member
תתפלא, בגלל שיש לי כבוד לזולת ובגלל

שאני רוצה את טובת הזולת, אני רוצה את מה שאני רוצה. לא מבין איך יכולת להתרשם אחרת. בכל אופן, אתה יכול להרגע. אני למערכת החינוך כבר מזמן לא מתקרב. משאיר את זה לגמדי הרוח.
 

Master Stav

New member
גמדי הרוח ....

על זה נאמר .....והכוונה אליך כדי שיהיה ברור שאנשים קטנים עושים צל גדול זה סימן שהשמש שוקעת ...זה הכול !!! תתבייש לך .
 

akavishon

New member
אפשר להתערב?

לגבי ענישה - אני בהחלט בעד לתת למורה עונש של ענישה ראויה (כמובן שלא צריך להעניש על אי הכנת שעורים או עבודה). המצב היום במערכת החינוך, הוא שהורים ותלמידים מזלזלים במורים ואת זה חייבים להפסיק. אני לא חושב שתלמיד צריך לפחד מהמורה, אך הוא בהחלט חייב לכבד אותו וחייב להיות דיסטנס בין המורה לתלמיד. המצב היום הוא, שלהורה, אין שום אחריות כלפי הילד שלו. שולחים את הילדים לבית הספר, ומשם הבעיה הופכת להיות בעיה של המורים. המצב עוד יותר חמור, שהורה, לא מגבה את המורה (ואל תתנו לי דוגמאות של מורים מטומטמים, שמחליטים החלטות טיפשיות כי יש יותר הורים כאלה ממורים כאלה). ביום, שהורה יאלץ להעדר מהעבודה כי אין לו סידור לילד שקיבל עונש - ההורה הזה ידאג שהילד שלו יתנהג כמו שצריך. בארה"ב - על בעיות משמעת יכולים להעביר את הילד לבית ספר רחוק יותר - שבו אין הסעות ואז ההורים צריכים גם לדאוג להסיע את הילדים שלהם לבית הספר - אז להורים בהחלט יש מוטיבציה לדאוג שהילדים יתנהגו כמו שצריך.
 

Master Stav

New member
מעולה ...הנה התחלה של רצון לפיתרון והגיון

איש יקר ..אני אל נגד ענישה בכל מחיר שצריך מענישים ויודע מה ...כן גם בהרחקה למרות שלרוב זהו פרס עבור אותם מפריעים כרונים מורה טוב מסוגל לרתק אליו את התלמידים ויודע מה אני אשוויץ בפרוייקט אותו אני מדריך הגיעו 2 בנות חולות ומייד אחרי השיעור חזרו לביתן ....את השיעור שלי הן סירבו להפסיד .... אני מכבד אותם מתיחס אליהם בכבוד ויש כבוד אלי , יש דיסטנס מתוך הבנה שאני המורה והם התלמידים לא בגלל שיש ביכולתי להעניש .... לגבי גיבוי מורים אני בהחלט בעד לא אתן דוגמאות טיפשיות של מורים טיפשים עוד יותר אין ספק שמערכת החינוך דהיום לוקה בגדול בחסר אבל לא הכול שחור ..... אני מזמין אותך לראות איך עובדת השיטה בלב רן בצורן אז נכון לא כולם מרוצים אבל האווירה הכללית ...יוצרת אקלים לימודי של כבוד והערכה ערכי מפתח הל"ב המוקנים בבית הספר יחד עם אופק חדש ובחירה מוקפדת של התכנים כל שכן המורים המגיעים מקרן קרב מבאים את בית הספר להיות מוביל בתחומו והילדים רואים בהגה לבית הספר זכות ולא חובה .
 

מחשבות

New member
אתה מסכים עם כולם חוץ ממני. מעניין, אבל

כולם אומרים פחות או יותר דברים בדיוק כמוני. מערכת החינוך צריכה באמת לעבוד על ערכי כבוד. אתה רואה כרגע מהיכן הכבוד הזה בא?
 

Master Stav

New member
אתה לא טורח לקרוא את שכותבים לם וחבל

כתבתי שאני בהחלט מסכים איתך שיש בעיה במערכת החינוך ואכן צריך לעבוד על ערכי כבוד השוני בגישה שלי לעומת שלך היא שאני מאמין שכבוד הוא דבר נרכש ואל באמצעים של פחד .....
 

MrCheff

New member
אתה מעליב פה אנשים

קצת לסבר את האוזן: אני אקדמאי, בעל תואר Bsc במדעים (תואר שווה למהנדס) אני עובד בתחום המחשבים למעלה מ-3 שנים. קודם לכן עבדתי למעלה מ-3 שנים במגזר הפיננסי. כסטודנט שימשתי כמדריך בבתי-ספר לחינוך ילדים למדע ובריאות. אה, כן... אני גם משחק שחמט מגיל 5, ופותר תשבצי הגיון מגיל 16. אבל, יש לי בעיה. לא ידעתי ש-F12 זה "שמירה בשם". כנראה, שאני חייב לעשות בדק בית עם עצמי. תמיד שידרו לי שאני בחור די מוצלח וחביב, והתרשמו ממני ומהיכולות שלי, אבל כנראה שאני כנראה בן-אדם לא איכותי וכנראה שההבנה שלי לקויה. אני פשוט לא ידעתי ש-F12 זה "שמירה בשם". אמא... נכשלת. אבא... פישלת. אשתי היקרה... בעלך לא כזה שוס כמו שחשבת. אני לא יודע לעשות קיצורי מקלדת שאין בהם ממש צורך.
 
למעלה