הגיע הזמן לעשות היכרות

הגיע הזמן לעשות היכרות

בוקר טוב הגיע הזמן שאפרט קצת על יהלי שאובחן לפני קצת יותר משבוע ע"י פרופ´ תירוש כ- pdd. יהלי היום בן שנה ועשרה חדשים. הוא החל ללכת לפעוטון בגיל שנה וחדשיים כשעד אז היינו יחד בבית. כחודש לאחר תחילת הגן (אליו, אגב, הלך מידי בוקר ברצון רב) חטף, כמו כולם, את כל הוירוסים שבעולם. אלא שאצלו כל וירוס די מהר הפך לדלקת אוזניים חריפה. וכך התחלנו תקופה של דלקת חריפה עם כל החום הגבוה והכולירות האחרות, הוא קיבל אנטיביוטיקה (כשכל פעם מנסים עליו סוג אחר) הדלקת כביכול עוברת עוברים כמה ימים שקטים ושוב פעם אותו סיפור. הגעתי למומחה אף אוזן גרון דרך הקופה (מכבי) שלא גילה יותר מדיי את אמריקה (בדיעבד) ניסה גם הוא כל מיני תרופות ובאיזשהו שלב מבלי לבדוק אופציות נוספות החליט להוציא לו את השקד השלישי המוגדל. כמו גם שלח אותי לבדיקת שמיעה שכבר בעת הביצוע שלה הרגשתי שהילד עודנו צעיר מכדי להראות לנו אם הוא שומע או סתם לא מרוכז וכאשר הגעתי לרופא עם תוצאות הבדיקה הוא טען שאין אכן להסיק מן הבדיקה דבר כי היא לא התבצעה באופן הנכון . אך בוא בעת לא מצא לנכון לשלוח לבדיקה אחרת, תוך שהוא מזהה כמות נוזלים מרשימה באוזניו של יהל. ומבלי שיבדוק בדיקת טימפנומטריה שתעיד באופן מדוייק על כמות הנוזלים באוזניים. ואני לא יודעת לבקש וכך הזמן עובר. החלטתי ללכת על משהו על דעת עצמי והפסקתי לו את מוצרי החלב תוך החלפתם במוצרי סויה, שהתקבלו עליו ברצון רב. תוך חודש נפסקו כליל כל הדלקות למיניהן. ואין מאושרים מאיתנו. בהתייעצות עם רופא נוסף החלטתי שלא לרוץ לניתוח הוצאת השקד כי אין כל סיבה מוצדקת לכך אם אין כל דלקת או קושי נשימתי כלשהו. ההפסקה של הדלקות היתה בערך לפני שלושה חדשים. ואף רופא לא מציע לבדוק את נושא השמיעה שוב! בו בזמן אני מתחילה להרגיש איחור כלשהו בהתפתחות של יהל. מבחינה מוטורית הכל בסדר אבל בהבנה ובתגובות הילד לא בסדר. היינו (וכאן קשה להתחיל לפרט) לכן אתן דוגמאות: הילד לא מצביע על עצמים, לא מביא אלינו דבר, המשהו שנשמע קצת בהתחלה כמו אמא ואבא נעלם והילד בורח מחברה של מבוגרים או ילדים ומספר מאוד מצומצם של אנשים זוכה ממנו ליחס (כשגם הוא בעיניי לוקה). לא מגלה שום רגישות מיוחדת כמו לאור, רעשים בדים אך מסרב בתוקף לגעת בפירות או ירקות. עד היום מוכן לאכול רק ירקות מבושלים או פירות מרוסקים. אין לו תנועות יוצאות דופן במיוחד אך יכול להתהלך כביכול ללא כיוון ספציפי וללא מטרה. אך עם זאת מעסיק עצמו יפה, אוהב מבחר די מגוון של משחקים ומצליח לא רע בכל שקשור במוטוריקה עדינה. כן הבחנתי שהליכתו (שהחלה מוקדם, בגיל 11 חד´) החלה להיות פחות יציבה והוא מרבה ליפול בעיקר כשהוא בוחר לרוץ. ובכל התקופה אני מתחילה כבר לזרוק לסביבה שמשהו לא מוצא חן בעיניי אבל כולם אומרים שאין מה לדאוג הילד בסדר גמור וזה כולל את בעלי, ההורים משני הצדדים, צוות הגן, טיפת חלב, רופא הילדים, חברים וכו´. וכך אני מהלכת בין דיכאון להיתפסות לדברי האחרים. עד שהגיעו מים עד נפש (תרתי משמע, מסתבר). באתי וביקשתי נחרצות מרופא הילדים שישלח אותנו לאיבחון התפתחותי. הוא נתן לי הפנייה תוך שהוא נותן גם הפנייה לבדיקת שמיעה כחובה פורמלית. וכך השתשלו העניינים, הבדיקה הראתה על ליקוי שמיעתי ועל כמות נוזלים אדירה בשתי האוזניים. עשינו בדיקת "ברה"שהוכיחה מעל לכל ספק שמדובר בליקוי שמיעתי גבוה (הגבוה ביותר שניתן לקבל כתוצאה מנוזלים) כשעל הסקאלה שבין חרש לשומע יהל קרוב יותר לחרש. לאחר שראיתי שגלגלי המערכת איטיים ודוחים את קבלתינו לאבחון התפתחותי במכון של קופ"ח (מכבי) וזאת מכיוון שרופא הילדים שלנו לא כותב מכתב חמור מספיק (כי הוא לא חושב שמשהו לא בסדר) נגמרה לי הסבלנות ובזכות פורום זה הגעתי אל פרופ´ תירוש באופן פרטי. וכפי שציינתי זו הייתה אבחנתו : פדד כיום ! השלב הבא הוא ביום חמישי בעוד שבוע-ניתוח כפתורים באוזניים להחזרת שמיעתו של המלאך. מה אומר לכם הלם זו מילה עדינה למצב בו אנו שרויים. מאז התחלנו לעשות דוקטורט בנושא ולקרוא כל דבר שקשור לתופעה. אני חייבת לומר שאחרי קביעה כה נחרצת של מומחה כזה כמו תירוש קשה לקוות שחלה כאן טעות. אך מאידך אינני יכולה לומר חד-משמעית כי אין לנו תקשורת עם הילד. יהל יודע היטב מה הוא רוצה והוא יודע להביע זאת בבירור אם ע"י עמידה ליד הדבר לדוגמא או לקיחת היד שלנו והובלתינו עד למקום המיוחל (מקרר-אוכל). הוא אינו מבין בעיקרון הוראות אבל אתמול פתאום אבא שלו ביקש שייתן לו את השעון (שעון יד שיהל לקח מן השולחן) יהל ניגש והגישו לידו של אבא. כשאני שואלת אותו רוצה לשתות, לאכול אם ירצה יענה בג´סטות שאינן מתפרשות לשתי פנים-צחוק, מחיאות כפיים והתלהבות. כששואלים אותו איפה התולעת שלו (בובה מסריחה שמהווה תחליף למוצץ) הוא הולך לחפש אותה וכשמוצא אותה לוקח אותה. הוא נענה למילים "לא" ו"אסור". יודע להביע כעס, עלבון ועוד סקאלה רחבה של רגשות. הוא ניגש לחבק אותנו מרצונו וכשמי מאיתנו בא לקחת אותו מן הגן הוא שואג משמחה ושולח ידיים שנרים אותו. הוא מזהה כשמגיעים למקום מוכר לו כמו הבית או הבית של סבא וסבתא וצוחק בקול. האוריינטציה במרחב טובה מאוד. הוא ימצא, לדוגמא, את דרכו מן האוטו לפתח הבניין (של ביתו) יפתח את הדלת ילחץ על לחצן המעלית וכו. הוא אוהב לצפות בטלויזיה ובקלטות אך אינו צופה פסיבי. הוא צוחק כשמצחיק, הוא מראה סקרנות ורוקד כשיש מוסיקה. הוא גם סלקטיבי ויבחר לצפות במה שמעניין אותו. אם לא מעניין אותו-יפנה מבטו מן המסך וימצא לו תעסוקה אחרת. לפני שבוע גם החל להחזיק צבע ביד ולקשקש קצת (תוך עידוד שלנו). נגמר לי הכוח לפרט אם כי אפשר להמשיך כך שבוע. לסיכום דבריי אלה, אני לא חושבת שתירוש היה זורק עלינו את הפצצה אם לא היה משוכנע בכך. אך אני עדיין מקווה כי לאחר ניתוח האוזניים התמונה תיראה יותר אופטימית. אשמח לשמוע אם יש כאן מישהו עם סיפור דומה. נ.ב. בחודש הבא אנו נפגשים לראשונה עם מכון מילמן המהולל.
 

doroniz

New member
נעים מאוד

פירוט מפורט ביותר. לי נראה שנקודת הפתיחה של יהל טובה יחסית - יש הרבה נקודות אור (התייחסות לסביבה, ביצוע הוראות וכו´). תמשיכי לעדכן ואני בטוח שתמצאי כאן משענת ועזרה. בהצלחה בהכל, דורון.
 

doritmor

New member
נשמע מאוד מוכר בחלק מהדברים

ואת יכולה לקבל את זה כחדשות טובות. הבן שלנו מוגדר גם הוא PDD (בתפקוד גבוה) והיו הרבה לבטים של אנשי מקצוע לפני ההגדרה. בסופו של דבר ההגדרה, לנו, עשתה טוב. אחרי שיצאנו מההלם, הוא טופל אינטנסיבית, נעזרנו בביטוח הלאומי כדי לממן הוצאות רבות (שללא ההגדרה לא היינו מקבלים). הוא הולך לגן שפתי ומצבו נהדר. לדעתי, אם היו מעבירים אותו היום אבחונים, לא בטוח שהיו נותנים לו הגדרה של PDD. אמנם נשארו סימנים לא מעטים, אבל בהשוואה לילדים אחרים, הפערים, בעיקר התקשורתיים צומצמו דרסטית. לבן שלי לא היו בעיות של דלקות אזניים ובכלל היה ועדיין ילד בריא (טפו טפו...). כן היו לו התנהגויות סטראוטיפיות (אהב לסדר דברים, בעיקר מכוניות בשיירות, לגלגל בקבוקים וכל מה שמסתובב). הוא הבן הבכור שלי , כך שלא ידעתי איך ילד עם תקשורת נאותה צריך להתנהג. האבחון שלנו נעשה קרוב לגיל שלוש. תשמחי שהאבחון שערכתם הוא בגיל כ"כ צעיר. תשתמשי בכל העזרה שתוכלי לקבל (גם כספית - לנו לקח יותר משנתיים עד שהסכמנו לפנות לביטוח הלאומי) ואני בטוחה שתצליחי לקדם אותו בצורה משמעותית מאוד. אנחנו הצלחנו... בהצלחה!
 

תירתיר2

New member
ספקות המכרסמים בליבי...

קראתי כל מה שכתבת, ואני מוכרחה לומר שיש בליבי ספקות לגבי האבחנה החד משמעית שניתנה לבנך, ע"י פרופ´ תירוש שאין לי ספק במידת מקצועיותו, אבל... אני שואלת את עצמי, ממש בתום לב, על סמך מה ניתנה אבחנה כל כך ברורה, כשברקע ישנה ירידת שמיעה? הרי ידוע היטב שירידת שמיעה גורמת לעיכוב בהתפתחות השפה, וילדים רבים מצמצמים במהירות את הפערים לאחר שמצב השמיעה משתפר. ואל נשכח, שלא מדובר בירידת שמיעה הולכתית ולא עצבית ! כלומר- ניתן לטפל בזה ! כבר ראיתי כקלינאית תקשורת מקרים דומים. אשמח אם תשתפי אותנו, כי אני ממש מבולבלת מן העניין.
 

נונינה

New member
קרן היקרה.........

אני דוקא כן נוטה לפקפק בפסיקתו החד משמעית של הפרופסור לאור הממצא הקשה בתחום השמיעה. מה שדי סביר להניח לדעתי הוא, שהמצב ישתפר משמעותית לאחר הניתוח. בין הדברים שאת כותבת יש הרבה סימנים מעודדים. תהיו אופטימים מבלי להפסיק לטפל, לברר, ללמוד וכמובן להינות מבינכם. הרבה הרבה בהצלחה.
 
היי לכל חבריי החדשים

משתדלת להיות אופטימית (אילולא כן היו משתלטות עליי מחשבות אובדניות יותר) מחכה יותר מכל להיות אחרי הניתוח צינוריות, לא שאני חושבת שהשינוי ייראה מיידית אך רוצה לראות התקדמות כלשהי. באשר להבחנה, לפעמים מה שמחזיק אותנו למעלה זה הספק. לא רוצה להיתפס יותר מדיי לכך, אבל זוכרת שכל רופא, גאון ככל שיהיה, עדיין לא אלוהים.
 

doroniz

New member
רופאים אינם אלוהים

כמה שאת צודקת - רופא הילדים הראשון של עומר לימד אותי על בשרי את הענין. רוצים את הסיפור?? אני זוכר אותו כאילו היה אתמול, למרות שזה היה לפני יותר מארבע שנים ומאז עברנו הרבה רופאים, טיפולים ואבחונים.
 

doroniz

New member
הסיפור על רופא הילדים

הלכנו לאבחון פרטי אצל רופא מומחה (לא תירוש) שבחן את עומר באופן יסודי. הנ"ל כתב חוות דעת ארוכה ומפורטת (בכתב יד) שבסופה משפט המחץ "חשד ל-PDD". עם המכתב הזה התבקשנו ללכת לרופא הילדים ולקבל הפניה להתפתחות הילד של קופ"ח אליה אנחנו שייכים. לא אכנס כאן לתגובת ההלם שלנו מהאבחון - זה לא רלוונטי. קבעתי פגישה אצל הרופא ללא עומר - נכנסתי אל הרופא מסרתי לו את חוות הדעת. רופא הילדים קרא והפטיר - "למה הוא לא כותב במחשב, אי אפשר לקרוא את זה". כמובן שלא הגבתי, אבל בסיימו לקרוא את חוות הדעת רופא הילדים שאל אותי "PDD, שו הדה PDD?" (הסבר: שו הדה בערבית פירושו "מה זה"). הייתי בהלם - אם הרופא התבדח איתי, אז זאת בדיחה גרועה. אם שאלתו היתה ברצינות, אז הוא רופא גרוע כי למיטב הבנתי PDD זה מושג שכל רופא צריך להכיר. הסברתי לו את המעט שידעתי באותו זמן, והוא נתן לי את ההפניה. מייד החלטתי שלאותו רופא ילדים אנחנו לא חוזרים ומחפשים רופא או רופאה אחר(ת). וכך היה - התחלנו טיפולים ביחידה להתפתחות הילד, וקשרנו קשר עם שני רופאי ילדים מעולים. אני מנסה בכל כוחי לשכוח את הרופא ההוא - אבל כמו שאתם מבינים ללא הצלחה. דורון.
 

אמא מ

New member
אני מאד מקוה שד"ר תירוש טועה

בעיני כל הסיפור מאד מוזר כי במקרה של בני לא היו מוכנים להביע דעה בנוגע לבעיה שלו ללא בדיקת שמיעה שלא הצלחנו לעשות. (זאת אחת מהסיבות שעברה כמעט שנה עד שהילד התחיל לקבל טיפול) מהתאור שלך עושה רושם שהילד תקשורתי אני מאחלת לכם ולו שיפור עצום לאחר הניתוח. בנוגע לרופאים שלא יודעים מה זה PDD ,רופאת הילדים שלנו נוהגת לשאול אותי שאלות בנושא כאשר אנו נפגשות (לא שאלות הקשורות לאבחנה אלא בנוגע למסגרות חינוך וכו´).בכנס של עמותת אפי דיבר הורה ,רופא במיקצועו, שהעיד על עצמו שלא שמע על התיסמונת. כנראה שהרופאים לא לומדים על הנושא מה גם שבעבר דיברו רק על אוטיזים. אני חושבת שיש מקום שרופאי הילדים יקבלו הדרכה מהמומחים בהתפתחות הילד ומהשרות הפסיכולוגי הן בנוגע לתסמונות ולקויות והן בנוגע למסגרות החינוכיות. נכון שאין זה מתפקידם לאבחן או לשבץ במסגרת חינוכית אבל עבור משפחות רבות הם הדמות אליה פונים ראשונה.
 
דורון, אני ממש לא חושבת שכל רופא

יודע מה זה PDD. זה גם מונח די חדש עד כמה שאני יודעת. לא שזה מצדיק חלילה שרופא לא ידע מה זה, אבל הרופא שבדק את הבן שלך הוא לא היחידי.
 

Diana M

New member
ספקות

נעים להכיר קרן. קראתי את סיפורך ותוך זהירות רבה לא לעורר צפיות שווא במקום כה רגיש בו אתם ניצבים כעת, אני נוטה לחשוב בדומה לתירתיר ונונינה. יתכן ויהלי אכן נמצא על רצף האוטיזם (שגם הוא כידוע מגוון מאוד) אך לדעתי לא ניתן לבצע הבחנה ברורה טרם הבהרת סוגיית השמיעה. על פי הממצאים שאת מתארת. הוא לא שומע ואם כך מדוע שתתפתח שפה? מדוע שיתקשר עם הסובבים אותו? גם התאורים שלך לגבי הנסיגה ואי היציבות בהליכה יכולים ללמד על פגיעה במערכת שיווי המשקל. יחד עם זאת נראה כי קיימים קשיים אשר יתכן ואינם תלויי שמיעה, אך לדעתי יש להמתין לראות את השינויים שיחולו בתפקודו לאחר שהשמיעה תוחזר. פרופ´ תירוש נחשב לאיש מקצוע מהשורה הראשונה ובכל זאת אין זה משנה את העובדה כי העדר שמיעה ברמה המתוארת על ידך יכולה להביא לתמונת מצב דומה.
 

ריקי 04

New member
סיטואציה בעייתית...

אחד המשפטים הכי פופלריים לשמוע מהורים: "לקח זמן עד שאיבחנו אותו כי הוא לא היה מקרה קלאסי/ כי הוא היה מאד מבלבל..." ועוד אלף וריאציות על הנושא. בעבר, המאד לא רחוק (כולל אותנו- בקיץ שעבר), הנטיה היתה לא לאבחן עד גיל 3. אין ספק שהאבחנות בגיל 3 היו מאד מוחלטות ובלי שום טעויות, השאלה היא מה קרה עם הילדים שהחשדות לגביהם בגיל שנתיים התבררו בגיל 3 כנכונות. דוגמא קיצונית: אמא לילד, בן 12 היום (היא ספרה לי את הסיפור לפני שנה), כשכבר היו בטוחים שמשהו לא בסדר רשמו אותם לתור לאיבחון בתל השומר (איבחון מאד ארוך...), הם חיכו לתור חצי שנה, ביקשו ממנה בינתיים לא לטפל בילד (כדי שידעו בדיוק מה המצב המקורי). בסופו של דבר הבן אובחן בגיל 4, ואז גם התחיל תוכנית ABA. זה גיל מאוחר, אפשר עדיין לקדם והרבה, אבל את ההזדמנות לשינויים הגדולים באמת - הם פספסו. הגילאים הקריטיים הם 2-5, בשנים האלו אפשר לעשות המון (למרות שגם עם הטיפול הכי אופטימלי בעולם כל ילד יתקדם "ביחס לעצמו", כלומר הפוטנציאל והמיקום המקורי של הילד על סקלת ה-PDD, אם לקרוא לזה ככה, די יקבעו לאיפה הילד יגיע) מה שאני בעצם מנסה להגיד זה שנכון, כשמאבחנים בגיל שנה וחצי-שנתיים, יש טעויות, אבל בדר"כ מה שנראה כמו PDD - הוא, לצערנו, אכן PDD. וכיוון שחשוב להתחיל לטפל הכי מוקדם שאפשר- וקצת תשומת לב עודפת עוד לא פגעה באף אחד, עדיף להתחיל לטפל, למרות הספקות. אם עוד חצי שנה יתברר שאכן היתה רק בעית שמיעה - אין ספק שתודו לאלוהים, ואם האיבחון כן נכון (אני כמובן מאחלת לכם שלא) אתם תודו לאלוהים שלא איבדתם זמן. רופאת הילדים שלנו (אני מצטרפת לדעה שרופאי ילדים לא מבינים ב-PDD) חושבת שלבן שלנו יש סתם איחור התפתחותי (היא גם מצאה תרוץ - על רקע אנמיה קשה בחצי שנה הראשונה) אבל לפחות מאמינה שהכי חשוב זה לטפל (לפני חצי שנה עזבתי רופא ילדים כי ניחא שהוא לא הסכים עם האבחנה, אבל הוא גם לא הפסיק להטיף לי על שאנחנו מטפלים בילד ועל העוול הנוראי שאנחנו עושים לו). חצי שנה אחרי שלנו כבר היה ברור (בגיל שנה ושמונה) ואיבחנו את בננו באופן פרטי. התעמתתי עם הרופאה במכון להתפתחות הילד (שעקבה אחריו מאז שהוא נולד, כי הוא היה פג) וכשאנחנו אמרנו שהוא אוטיסט, בגיל שנה וארבע טענה שזה בטוח שלא - ובפגישה שלושה חודשים אח"כ לא אמרה בערך כלום. היא אמרה כמה דברים: א. שפעם תבעו אותם על טעות באבחנה - ולכן הם לא מאבחנים לפני גיל 3 (שאז ה-PDD כבר זועק לשמיים...) ב. ואם אני אאבחן - מה אני כבר יכולה להציע להורים... (אם יאבחנו מוקדם - הטיפול באחריות קופ"ח - אז בואו נחכה לגנים התקשורתיים, שזה יהיה על חשבון משרד החינוך...) ג. בישיבות שלנו אני הייתי מאד מודאגת לגבי הבן שלך... (אני ממש שמחה שאת יודעת לאבחן, זה ממש עוזר לי... כשבפורומים פנימיים את מבינה מה קורה עם הילד...). אני חושבת שהמסר של המגילה הזאת הובן: מטפלים בחשד ל-PDD כמו שמטפלים ב-PDD. ותודה לאל שהיום כבר מעיזים לאבחן גם את החשדות ונותנים למשפחות הזדמנות להתחיל לטפל מוקדם (כי זה כל כך קריטי לתוצאות הסופיות...)
 

doritmor

New member
אני מסכימה עם ריקי04 במליון אחוז

גם אם אכן האבחון שגוי, כדאי לטפל ב"סימפטומים" של הPDD - יכולת תקשורתית, תקשורתי נמוכה יותר. וכ"בונוס" קשיים מוטוריים / רגשיים / ארגוניים. גם אם הרקע לכל הקשיים הוא לא PDD, הטיפול הרי בסופו של דבר לא שונה בהרבה. בכל מקרה כדאי להתחיל קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק וכל מה שצריך הכי אינטסיבי שאפשר. ועם היתרונות שההגדרה PDD נותנת. אם באמת האבחון יתגלה כשגוי, לדעתי ההתקדמות תהיה מהירה יותר. את ההגדרה אפשר יהיה להסיר, ולא יהיו שום עקבות. לכל היותר יהיה ילד "מטופל" מאוד. למרות שאני לא יכולה להגיד, אפילו היום, אחרי כל מה שעברנו, שאין לי בעיה עם ההגדרה, הרי ביומיום להגדרה אין משמעות. כן יש משמעות לקשיים הסציפים של הילד, לאיך אנחנו מסייעים לו ואיך אנחנו מקבלים סיוע כדי לעזור לו. במאמר מוסגר, אני מכירה ילדה שלא מדברת כמעט (לא יודעת על איזה רקע) היא בת פחות משנה וחצי. לא ממלמלת בכלל. אבל, רואים שאין לה בעיה תקשורתית. משהו באיכות קשר העין שלה, ביכולת שלה להעביר מסרים בצורה לא מילולית מראה שזה לא הכיוון. ההורים שלה מודאגים, ושאלו אותי "כמומחית". כמובן שהפנתי אותם לקלינאית תקשורת אבל, היום , אחרי ש"חוויתי" בעית תקשורת אמיתית ראיתי שבסה"כ, קל לדעת מתי אין בעיה (קשה לדעת מתי יש....) השורה התחתונה - למרות שקל לומר קשה ליישם - התעלמי מההגדרה, היא תעזור לך בכל הנוגע לביורוקרטיה. התמקדי במה את כן יכולה לעשות. ואת יכולה לעשות המון!!! דורית
 
מודה על התייחסותכם העניינית

בנושא הכאוב כל כך שלנו. דווקא היום אחה"צ היה אחד מאותם ימים מקסימים : יהל עשה המון דברים מדהימים בקוביות והחל לצייר על דפים (עד עתה סירב להחזיק בידו צבע). פתחנו לו גם את המחשב עם אלמו (אחרי זמן רב שלא ראה זאת כי רק עברנו דירה וכל העניין היה ארוז עמוק בארגז). יהל השתולל משמחה ושיחק כשעה עד שהחלטנו שמספיק. רק שליהל זה לא הספיק וזה נגמר בטרגדיה של בכי שהיה קשה להרגיע. להוסיף על הבכי של עייפות סוף היום. היו גם לא מעט בקשות ושאלות שלי שזכו לתגובות ברורות מצידו וחיזקו בי שוב את התחושה שהתקשורת קיימת. ועם אותן רגשות אני הולכת למיטה לחלום על ימים שזו תהיה השגרה. תודה שוב לכולם ולילה טוב.
 
גם אני מצטרפת לדעה של ריקי

היי קרן התחושות שלך של השוק והספקות והתקווה כל-כך מוכרות לי ועם זאת אין ספק שתירוש "עשה לך טובה " שהוא הוציא את השד מהבקבוק ונתן אבחנה כיון שיש כל-כך הרבה רופאים שמשאירים את ההורים תלויים ללא אבחנה חודשים ואז גם לא מתארגנים נפשית ועוברים לשלב ההתערבות הפעילה כי "אולי זה לא זה.." אנחנו סתם נמרחנו בגן אבחוני בשיבא שלא עשו כלום אבל נתנו בסוף את האבחון בגיל 3.5 וחבל על הזמן. גם אם ליהלי יש ליקוי שפתי או ירידה בשמיעה הכפתורים יעזרו לו לשמוע ולהבין את הסביבה אבל זה לא במקום טיפול ממוקד ולכן נפלא שכבר עברת משלב השוק לשלב העשייה. אני מאחלת לך שהוא יתקדם יפה וכפי שאת כותבת יש לו יכולות נהדרות כך שיש בסיס טוב לעבודה. כולנו כאן משתתפים אתך בקשיים של הספקות והגילוי אך אני בטוחה שבעזרת הרבה עבודה ובחירות נכונות תוכלו לראות שינוי מבורך ואולי אחרי הכל הוא לא יהיה בספקטרום בעוד זמן מה.בהצלחה!
 

ריקי 04

New member
על בני פחות משנה וחצי...

דורון, סתם בהקשר למה שכתבת על התינוקת שהוריה היו מודאגים ופנו אליך. הבת שלי (אחותו של המתוק שבגללו אני פה) אמרה מילה ראשונה רק בגיל שנה ושבע, ועד גיל שנתיים - כמעט לא פתחה את הפה. אבל היתה סופר תקשורתית בכל דרך אחרת, ובגיל הזה - זה מה שצריך לשפוט.
 

ריקי 04

New member
על בני פחות משנה וחצי...

דורון, סתם בהקשר למה שכתבת על התינוקת שהוריה היו מודאגים ופנו אליך. הבת שלי (אחותו של המתוק שבגללו אני פה) אמרה מילה ראשונה רק בגיל שנה ושבע, ועד גיל שנתיים - כמעט לא פתחה את הפה. אבל היתה סופר תקשורתית בכל דרך אחרת, ובגיל הזה - זה מה שצריך לשפוט.
 
למעלה