הגנת המסמך...

דוד1000

New member
הגנת המסמך...

הגנת המסמך... א. איסור שינוי מהתנאים החשובים ביותר למנוע זיוף בנוסחה של התורה, חייב להיות ציווי מפורש של "איסור-שינוי" אפילו של אות אחת בתוך התורה, לאורך כל הדורות בהיסטוריה. ואכן התורה כותבת ציווי זה במפורש! הנה לשון הרמב"ם בהקשר לכך: "דבר ברור ומפורש בתורה, שהיא מצוה העומדת לעולם ולעולמי עולמים: אין לה שינוי, ולא גרעון ולא תוספת, שנאמר (דברים יג,א): "את כל הדבר אשר אנוכי מצוה אתכם אותו תשמרו לעשות, לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו..." (הלכות יסודי התורה פרק ח הלכה א). ב. אין רשאי נביא לחדש אפילו נביא אמת כאליהו הנביא, אין לו סמכות לקבוע הלכה מכוח נבואתו ואישיותו, ואפילו לא לשנות אות אחת בתורה! "ונאמר (דברים ל,יב): לא בשמים היא. הא למדת שאין נביא רשאי לחדש דבר מעתה. לפיכך אם יעמוד איש, בין מן האומות בין מישראל, ויעשה אות או מופת ויאמר שה´ שלחו להוסיף מצוה או לגרוע מצוה, או לפרש במצוה מן המצוות פירוש שלא שמענו ממשה; או שאמר שאותן המצוות שנצטוו בהן ישראל אינן לעולם ולדורי דורות, אלא מצוות לפי זמן היו - הרי זה נביא שקר, שהרי בא להכחיש נבואתו של משה, ומיתתו בחנק על שהזיד לדבר בשם ה´ אשר לא ציוהו, שהוא, ברוך שמו, צוה למשה שהמצוה הזאת לנו ולבנינו עד עולם, ולא אל ויכזב" (רמב"ם, הלכות יסודי התורה שם). ג. חובת הדיוק בכתיבת ספרי התורה משה רבינו כתב י"ג ספרי תורה לפני מותו, ומסרם לכל שבטי ישראל. ואותו נוסח ראשוני מועבר מדור לדור עד ימינו למעלה מ3300- שנה. וכל יהודי אומר עד היום בתפילה, בעת שפותחים את ספר התורה לעיני הקהל: "זאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל, על-פי ה´ ביד משה", כלומר: "זאת התורה" - הכוונה ל"נוסח" הכתוב בספר הזה - זה אותו הנוסח שקיבל משה לפני למעלה מ3300- שנה ונכתב על-פי ה´. ואכן, ישנה מערכת הלכות חמורה וקפדנית ביותר, המבטיחה העתקתו של ספר התורה מדור לדור בדייקנות, במשך למעלה מ3300- שנה, ללא שום שינוי או זיוף במשך ההיסטוריה. והראיה כפי שנרחיב עוד בהמשך, שספרי תורה ממקורות שונים וגלויות שונות ומבודדות במשך אלפי שנים - נמצאים היום כשהם זהים לחלוטין! הנה, כך כותב הרמב"ם (הלכות ספר תורה, פרק עשירי הלכה א): א. "נמצאת למד, שעשרים דברים הן שבכל אחד מהם פוסל ספר תורה. ואם נעשה בו אחד מהם הרי הוא כחומש מן החומשין שמלמדין בהן התינוקות, ואין בו קדושת ספר תורה ואין קורין בו ברבים..." נצטט מלשון הרמב"ם חלק מאותן ההלכות: א) שנכתב בשאר לשונות. ב) שכתבו אפיקורס או כיוצא בזה משאר פסולין. ג) שכתב האזכרות (שם ה´) ללא כונה. ד) שחסר אפילו אות אחת. ה) שהוסיף אפילו אות אחת. ו) שנגעה אות באות. ז) שנפסדה צורת אות אחת עד שלא תקרא כל עיקר, או תדמה לאות אחרת. בין בעיקר הכתיבה בין בנקב, בין בקרע, בין בטשטוש. ח) שהרחיק או הקריב בין אות לאות עד שתראה התיבה כשתי תיבות או שתי תיבות כתיבה אחת. ט) ששינה צורת הפרשיות. י) ששינה צורת השירות. וכו´. מעבירי התורה מדור לדור ידעו את חשיבותו העצומה של תפקידם, ועשו כל מאמץ כדי למסור את התורה בצורה מדוייקת. הם הצליחו במשימתם זו בצורה יוצאת מן הכלל, שהרי התורה מועתקת על-ידי בני אדם הטועים טעויות אנוש, וכיון שהתורה מכילה למעלה משלוש מאות אלף אותיות, כל העתקה של מסמך כזה מסוגלת לגרום לשגיאות, וכך בכל העתקה והעתקה, מקץ מספר שנים יש לצפות שתהיינה גרסאות רבות הנבדלות זו מזו באותיות, ואולי גם במילים. כמו שבאמת מצוי בספרים המועתקים, כולל אותם ספרים שלמעתיקים היה אינטרס עליון לדאוג להעתקה מדוייקת, ואף על פי כן חלו שיבושים רבים והתהוו גרסאות שונות. לדוגמא, האוונגליון, ספר היסוד של הנצרות הינו ספר קצר יחסית - מאה וארבעים אלף אותיות וגילו כאלף ותשע מאות שנה. קיימות היום מאה וחמישים אלף גרסאות לאוונגליון!! ואילו להבדיל ספר תורת משה הכפול בגודלו והכפול בגילו נשמר במלואו, בכל העדות ובכל תפוצות ישראל, ללא הבדלים של ממש. אנו רואים מנגנון שמירה נפלא, שכל אפשרות ולו הקטנה ביותר שיכולה לגרום שינוי בספר גורמת שאותו ספר נפסל, דבר המבטיח שהספר יועתק מדור לדור בדייקנות רבה וללא שום שינויים. וכך לשונו של החת"ם סופר זצ"ל: "נראה לי כשגעון מי שיאמר שבאחד מהדורות קם אחד והמציא להניח תפילין, ויצא בקרן אחד על מצחו והטעה העולם לומר זהו "טוטפות" האמור בפסוק, הלא ירגמוהו העם ויאמרו זה לא שמענו ולא ראינו מאבותינו מיום עמדנו על הר סיני ועמנו משה רבינו ע"ה ואחריו יהושע בן נון וזקנים ונביאים, מי ימלא בלבו לחדש דבר, וכן בענין סוכה וד´ מינים וכל מעשה קרבנות, מי יכול לשנות הדבר הנהוג בכל יום ויום לפני זקנים ונביאים אם לא כך ראינו בעינינו ממשה רבינו ע"ה ותלמידיו עד היום הזה..!" (חלק יורה דעה סימן שנ"ו). מכאן: אין כל אפשרות שיחדש אדם בזמן מן הזמנים פרט מסוים בכתיבת התורה או באמונה, כי אז הוא יוכחש על-ידי כל בעלי המסורה האחרים. רציפות לימוד התורה לאורך ההיסטוריה דבר נוסף: חובת לימוד התורה בתמידות, וכן רציפות לימוד התורה למעשה במשך כל ההיסטוריה של העם היהודי, ללא הפסק, בכל הגלויות - מעידה ללא ספק על אמיתות העדוּת ואמיתות אמונתם בה. לכאורה, אולי עדיף היה שאדם ישקיע זמן בלימוד התורה והנושאים העומדים ברומו של עולם, אחרי שגמר לימודי מקצוע או תארים שונים, כשאין לו חובות כספיים, וכו´? באה התורה ונותנת לנו רשימה של הלכות קפדניות במצות תלמוד תורה, באופן שלעולם לא יפסק לימוד הספר מפיהם של עם ישראל, ברציפות ובתמידות! הנה חלק מההלכות: א) מאימתי אביו חייב ללמדו (את בנו) תורה? משיתחיל לדבר מלמדו "תורה צוה לנו משה" ו"שמע ישראל", ואחר כך מלמדו מעט מעט פסוקים עד שיהיה בן שש או בן שבע, הכל לפי בוריו. ומוליכו אצל מלמד תינוקות. ב) כל איש מישראל חייב בתלמוד תורה. בין עני, בין עשיר, בין שלם בגופו, בין בעל יסורין, בין בחור, בין שהיה זקן גדול שתשש כוחו. אפילו היה עני המתפרנס מן הצדקה ומחזר על הפתחים. ואפילו בעל אשה ובנים, חייב לקבוע לו זמן לתלמוד תורה ביום ובלילה, שנאמר: "והגית בו יומם ולילה". ג) עד אימתי חייב ללמוד תורה? עד יום מותו שנאמר: "ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך", וכל זמן שלא יעסוק בלימוד הוא שוכח. ד) וחייב לשלש זמן למידתו. שליש בתורה שבכתב ושליש בתורה שבעל-פה ושליש יבין וישכיל אחרית דבר מראשיתו... ויבין במדות שהתורה נדרשת בהם עד שידע עקר המדות והיאך יוציא האסור והמותר, וכיוצא בהן מדברים שלמד מפי השמועה. (רמב"ם, הלכות תלמוד תורה, פרק א) אם כשהאדם הוא תינוק עדיין, כבר הוא מתחיל ללמוד פסוקים ראשונים, ואם כל אדם בעם ישראל חייב ללמוד תורה, לא משנה מי הוא ומה מעמדו, ומה מצב בריאותו, וחובת הלימוד בעיון והבנה היא למשך כל החיים, אין שום פלא! מדוע לאורך כל ההיסטוריה נשמרה התורה ללא זיופים, עד ימינו אנו, ולא תזדייף ולא תשתנה גם לעולם עד ביאת משיח במהרה בימינו.
 

G o v er n o r

New member
בס"ד. הרמב"ם עצמו מצא אי-סדר

בענין העתקת התורה _בכל_ הספרים שבמצרים (המאה ה-11) ונאלץ "לחתוך ענין", לפסול את כולם ולהזמין ספר מירושלים שהגיהו אהרון בן-אשר הטבריני, כתר ארם צובא, עליו החליט לסמוך. משמע, הכנת המסמך "לא עבדה" כל כך טוב. אם כ- 900 שנה אחר גבוש ה- Masoretic Text כבר משתרר ברדק, חרף כללי ההעתקה הקשוחים - אין אינו יכולים להיות בטוחים בדבר. וכמובן, הנה מדוע הראיה היחידה למעשיות המקרא היא....מעשיות המקרא. אלא מה?
 

G o v er n o r

New member
טל"ח. במקום ´משמע, הכנת המסמך "לא

עבדה" כל כך טוב´ היה צ"ל, כמובן, ´משמע, הגנת המסמך "לא עבדה" כל כך טוב´...
 

דוד1000

New member
אתה מדבר שטויות. אפילו אם זה

נכון מה שאמרת שיש שנויים בין ספרי התורה, השנויים האלה לא משנים כלל את המשמעות והבנת הנקרא, ומכאן להסיק שהיה מישהו שהשחיל ספר כזה להיסטוריה בלי האירעים שכתובים בו קרו, צריך הרבה דמיון והרבה תאוות.
 

G o v er n o r

New member
בס"ד. שני ענינים מצויים כאן בבחינה:

(א) אין לך כלל הוכחה שמעמד הר-סיני אכן התרחש. המיתולוגיות האמוניות של כל הדתות כולן כוללות ספורים דומים. (ב) גם אם לצורך דיון זה בלבד, ומבלי לקבל זאת כלל בשום הקשר אחר, אכן התרחש מעמד הר-סיני ונמסרה תורה - _אין_ שום קשר בין הנסח הכתוב שלה היום, על פי ה- Masoretic Text, לבין הנסח הקונסוננטי הקדום יותר שנכתב באלפבית פיניקי אז, ולפיכך, _אין_ ממש בדלוגים!
 

amirjak

New member
שני עינינים

1. כפי שכבר בארתי מקודם, הטעות שמצא הרמב"ם בהרבה מן הספרים הוא ברווח שהיה בין הפרשיות. תסכים איתי שניתן להתייחס לטעויות של רווחים כטעיות ממש אבל ממש קטנות. כך שאם הרמב"ם מתייחס לעניין כה פעוט ברצינות כה רבה תאר לך מה היה קורה לו היה פגם נוסף בתורה. ובנוסף כיצד ייתכן שבהקפדה כזו יהיו קיימות טעויות כלשהן בתנ"ך שניתן להתייחס אליהן כרציניות. חוץ מזה עובדה שלא נמצאו שתי ספרי תורה שבהם היו חסרים קטעים כלשהם או שבאחד מספרי התורה נמצא קטע שאין בשום ספר אחר. הטעיות היחידות שנמצאו היו בהבדלים שלא משנים את אופן הקריאה. השינויים היו בד"כ בהוספות או החסרות של האותיות "ו" או "י". 2. כל שאר הספרים של הדתות האחרות, לכל הספרים מצויות גרסאות רבות, או שקיימת הוכחה כלשהי שהסיפורים המתוארים הם רק סיפורים ולא ארעו באמת.. מסקנה : הקב"ה קיים ומשה הוא עבדו!!
 

G o v er n o r

New member
אני רואה שאתה מסרב לקרוא מאמר

שהצגתי. אני נאלץ להציגו מחדש, כיוון שלא התיחסת אליו. לענין קובלנתו של הרמב"ם שם. מכיוון שמדובר במאה ה-12 ובהעדר מחשבים, לא פשוט היה לבדוק ספר תורה ולהגיע למסקנה שנפלה בו טעות חמורה יותר מאשר סתם יתרות וחסרות. הגהת ספר תורה שלם לא יכלה להעשות בקלות ובמהירות שכן ספירת אותיות ומלים היא ענין מיגע. סביר כי הדרך הפשוטה יותר להתחיל בדיקה של ספר שאיכותו טרם נקבעה, היתה בדיקת סיומי הפרשיות. זה מהיר יותר ואם כאן כבר מתגלית טעות אז ברור שהספר חשוד. אם סיומי הפרשיות בסדר - יש צורך בבדיקות נוספות. "עובדה שלא נמצאו שתי ספרי תורה שבהם היו חסרים קטעים כלשהם או שבאחד מספרי התורה נמצא קטע שאין בשום ספר אחר" מה הפלא? כתבי היד העתיקים ביותר הם ס"ה בני 1100 שנים, וכולם כבר על פי ה- Masoretic Text אשר גובש במאה השניה או השלישית. כדי לגלות הבדלים עליך להשוות עם כתבי יד שקדמו לגבוש ה- Masoretic Text, למשל, מגילות ים המלח. ספרי הקודש של אמונות אחרות? אף אמונה אינה נוהגת בסכלות כמו היהדות וטוענת שמספר האותיות, מספר המלים, הטיפוגרפיה של האותיות, וסיומות השורות והפרשיות הן ענין מיסטי/קבלי וקריטי. אצל כל האמונות השפויות, מיחסים חשיבות למסר הערכי עצמו ולא לספירת האותיות...
 

amirjak

New member
הרגע הוכחת את טענתי

אתה מתייחס לספירת אותיות כסכלות.. כי אין לך פשוט מושג!! עוד הוכחה שהיהדות היא דת האמת, הוכחה שיצאה דווקא ממך, הדת היהודית היא היחידה שמתייחסת לכתביה ברצינות כה רבה מאחר ולכל אות ולכל רווח ולכל מילה קיימת משמעות עצומה. לא ייתכן שהקידוש של הכתב ארע במהלך השנים, הרי מדובר בקידוש שלא קיים בשום דת אחרת... כל שאר הדתות באות להעביר מסר ערכי שהוא חלקו נכון, אולם המסר של כל דת הוא חלקי בלבד, ואילו ביהדות - בתורה קיימים כל המסרים הערכיים הנכונים.
 

G o v er n o r

New member
ההודעה שנמחקה תוצב מחדש בערב.

חבל שאתה נאלץ לבקש את חסות הסינר המזוהם של מרכז נטעים האימפוטנטי...
 

G o v er n o r

New member
בעדן של דיו וקלף וללא מחשבים,

הדרך המהירה ביותר להעריך כתב-יד היתה הפרשיות. ספירת אותיות ומלים ובדיקת קריא וכתיב היו מטלה ארוכה וקשה מאין כמוה. הרמב"ם אינו אומר שהכל היה בסדר חוץ מסיומי הפרשיות. סביר שזו היתה דרכו המהירה להעריך כל כתב-יד ומה שראה זעזע אותו ולכן החליט לזרוק הכל ולהביא את כתב-היד מירושלים שהגיהו אהרון בן אשר. את המאמר שדחית אני שב ומציג עבור הקוראים. הנסח אותו אנו מכירים היום, אכן אחיד ככל שניתן היה להשיג באמצעים לא ממוחשבים באלפים השנים האחרונות, ואכן ההבדלים הם רק היתרות וחסרות. עדיין, נסח "קורן" מכיל 304805 אותיות, בעוד כתב-יד לנינגרד מכיל 304850 אותיות. הפרש של 45 אותיות. וזה רק יתרות וחסרות. גלוי מכילות ים המלח שופך אור על מה שהתרחש לפני גבוש ה- Masoretic Text. אנו רואים שקבוצות שונות החזיקו בנסחים שונים. גבוש ה- MT התבצע בדרך של השוואת טקסטים והחלטת "הרוב קובע" (majority rules), אבל גם מזוג נסחים של קבוצות שהיו חזקות מכדי להתעלם מן הנסח שבידיהן. אנו גם רואים כי שם הויה עדין נכתב בחלק מהן בכתב פיניקי, כבעבר הרחוק יותר, וכי מלה זו הושארה כמות שהיא, מחמת קדושתה. הנה מגילה בה מופיע שם הויה מספר רב של פעמים, ובכל המופעים הוא כתוב באלפבית פיניקי: http://www.loc.gov/exhibits/scrolls/images/psalm-b.jpg ענין הכתב הפיניקי לבדו ממוטט את כל טיעוניך שכן הכתב הפיניקי בהיותו קונסוננטי לחלוטין לא הכיל תנועות כלל. עם אמוץ הכתב הארמי המרובע במאה הרביעית/שלישית לפנה"ס והעתקת כתבי הקדש מחדש נוספו תנועות, ופרושו שנפח הטקסט גדל בכשליש. משמע, אין קשר בין הטקסט אשר כביכול ניתן בכביכול מעמד הר-סיני, לבין מה שרואים היום (אתה שומע, בועז מצגר, כהן-שקר של הדלוגים?)
 

G o v er n o r

New member
הנה על ספר ויקרא (Leviticus) אשר

התגלה במערה 11. המגילה כתובה _כולה_ אלפבית פיניקי. לא רק שמות הויה: The biblical scrolls in general have provided many new readings that facilitate the reconstruction of the textual history of the Old Testament. It is also significant that several manuscripts of the Bible, including the Leviticus Scroll are inscribed not in the Jewish script dominant at the time but rather in the ancient paleo-Hebrew script והנה תמונת המגילה (מספר חלקים, לחפש The Leviticus Scroll). הנקודה שלי היא: יהא מקורו של הטקסט אשר יהיה (הר-סיני, או מיתולוגיה שעברה קנוניזציה): (1) _אין_ חשיבות לאותיות ולנפח הטקסט, שכן הטקסט היה באלפבית (פיניקי) קונסוננטי דל-נפח, והורחב לאלפבית ארמי מרובע תוך הוספת תנועות באופן ש"ניפח" את נפחו בכרבע או שליש. מה ש_חשוב_ הוא "המסר הערכי". (2) כל ענין הדלוגים _קורס_ לאלתר...
 
למעלה