הגרמנים האלה

ofekkehila

New member
הגרמנים האלה

can הם קבוצה גרמנית ששריד מהם הופיע בארץ לפני כמה חודשים. מההרכבים האוונגרדים והפסיכודליים הבולטים ביותר מגרמניה ובכלל. אני אתרכז באלבום השני שלהם שמורכב מטראקים שהוכנסו כל אחד לפסקול של סרט אחר. מילות השירים באלבום זה הן באנגלית. יש לציין שבאלבום זה ישנו מגוון של מוזיקה מצדדים שונים של סקאלת הז'אנרים כשבכל טראק ישנה מידה בינונית עד גדולה מאוד של פסיכודליה מקורית. הטראק הראשון Deadlock בהחלט נותן התחלה טובה לאלבום. שיר איטי שמזכיר תהלוכת לוויה או משהו בסגנון. בטראק השני Tango Whiskyman ישנה האצה בקצב, השיר ניחן במלודיות חביבות כשבבתים האוירה היא אפלה ושמחה בפזמון.יש לשבח את המתופף Jaki Leibezeit על יצירה של חלק נכבד מהאוירה בשיר. אחריו גרסה אינסטרומנטלית ומקוצרת לDeadlock. מבחינת פסיכודליה השיר הזה עדיף על פני הגרסה המלאה. בטראק הרביעי Don't Turn The Light On Leave Me Alone שוב מודגם תיפוף גרובי. הטראק החמישי soul desert מצטיין בקצב איטי ובשירה מחוספסת. הטראק השישי mother sky משך את תשומת ליבי גם בגלל הדמיון בשם לאימא לב אטום של פינקפלויד וגם בגלל הגודל שלו- 14 דקות וקצת. השיר הזה בהחלט ראוי להכנס לפנתאון החפירות של המוזיקה הפסיכודלית. הוא מצטיין במונוטוניות אך גם ביצירת שכבות סאונד מעניינות. הטראק השביעי והאחרון הוא ללא ספק יצירה מדהימה ביופיה ובפשטות שלה. יש השפעה רצינית מכיוון הג'אז ובעיקר ווס מונטגומרי שהיה ידוע בשימוש מורחב באוקטבות. SOUNDTRACKS הוא לא האלבום הטוב ביותר של CAN אך הוא מיוחד בעיני משום שהיווה שלב קריטי בגיבוש הסאונד של הלהקה ומשום שהוא מלא במוזיקה מקורית, פורצת דרך שלא מנסה לחקות או להרשים אף אחד. זהו. תגובות והערות יתקבלו בברכה.
 

Jflyaway

New member
מסכים עם כל מילה

איזה הרכב מרתק! mother sky היה האופוס של CAN, היו המון ביצועי LIVE לקטע הזה. השפעת הג'אז על CAN באה מהרקע שלהם, רובם היו במקור נגני ג'אז (ראו ערך: סופט משין). אמרת: "הוא לא האלבום הטוב ביותר של CAN אך הוא מיוחד בעיני משום שהיווה שלב קריטי בגיבוש הסאונד של הלהקה ומשום שהוא מלא במוזיקה מקורית, פורצת דרך שלא מנסה לחקות או להרשים אף אחד" ואני אומר: BINGO ! ולכן האלבום (אף שאינו הראשון שלהם) מהווה נקודת פתיחה טובה למי שרוצה להכיר אותם.
 

Jflyaway

New member
יש קטע מעניין עם הגרמנים בסיקסטיז

ובסבנטיז. הייתה להם סצינת BEAT הגדולה באירופה (מלבד אנגליה כמובן). מדובר באלפי הרכבים, אלפי סינגלים ומאות אלבומים. הרכבי הביט הגרמנים שרו כמעט כולם באנגלית, מסיבות מובנות (אולי יום אחד אני ייכנס לדיון על זה), והחשוב ביותר: ברובם, הם היו מצויינים! ומן הביט - הסצנה קופצת ישר למה שאנחנו מכנים KRAUTROCK והשם המוזר על שום מה? על שום כינוי הגנאי של הינקים לגרמנים " KRAUT " (כרוב חמוץ.. הפופולארי כל כך בגרמניה). המעבר מן הביט לקראוטרוק מעניין - כי יש פה דילוג מסויים שאופייני בעיקר לסצינה הזו.... ה KRAUTROCK היה תערובת של SPACE ROCK עם HARD ROCK ועם אלמנטים של PROG ROCK. הגרמנים פשוט דילגו מעל לתופעת ה FLOWER POWER PSYCH (מלבד עשרות מעטות של להקות) - וקפצו ישר למתחם המתקדם. אגב - מצב דומה היה גם באיטלייה... \
 

modulo1000

New member
השפעות אמריקניות

בגלל שלארה"ב לאחר מלחמת העולם היו בסיסי צבא ובכלל שליטה בגרמניה הביא הדבר להשפעות מרחיקות לכת על המוסיקה המקומית. הביט והגראז נשמעים אמריקניים היתה גם להקת הMONKS שהיו למעשה חיילים אמריקאים שהוצבו בארה"ב שעשו גראז אדיר....וההופעה....החברה גילחו את ראשם כנזירים JFLY הכדור אליך בקשר למונקס (הנזירים)
 

Jflyaway

New member
ה"להיט" הפסיכוטי שלהם

נקרא COMPLICATION... אהבתי אותו. אגב לא להתבלבל עם להקה בריטית - גלגול פאנקיסטי של הסטרובס - שגם היא נקראה MONKS. ההקלטות של MONKS האמריקאים, ה GI'S מגרמנייה, "התגלו מחדש" לא מזמן - והציבו אותם בשורה הראשונה של הגראז' . יש אלבום מצויין שנקרא: BLACK MONK TIME - מלהיב! ממליץ לחפש אותו. ועוד הרכב גראז' מגרמניה ששווה בדיקה: THE LORDS שזכו להצלחה אדירה בסיקסטיז גם מחוץ לגרמנייה, ומזכירים מאוד את PAUL REVERE AND THER RAIDERS למי שמכיר...
 

melancholy man

New member
הגידו כן ל Can

איזו יופי של להקה ואיזה יותי של אלבום והסקירה כמובן, טובה לא פחות.
 
למעלה