הגשם אשם בתאונות . . . ../images/Emo35.gif
הגשם הראשון ירד כבר, הרטיב אותנו, וגרם לעיסת בוץ על הכביש. SO ? למה מאשימים את מזג האוויר בגרימת התאונות, עם רדת הגשם הראשון. למה כאשר יש תאונות בקיץ שרבי, לא מאשימים את מזג האוויר ? הרי הנהג יותר עצבני, החום מעיק עליו, האספלט בכביש רותח ו . . . אז תעזבו את מזג האוויר "לנפשו", ותתחילו להיות מודעים ואחראיים לחיים שלכם ! אז החורף "או טו טו" בפתח, וזו בדיוק התקופה להכין את הרכב לקראת החורף, עונה בשנה בה דרושה תשומת לב מירבית מאוד עקב תנאי מזג אוויר קשים לנהיגה. כאשר תנאי הנהיגה משתנים, אנו מחוייבים לשנות את הרגלי הנהיגה ולנהוג לפי מזג האויר, תשתית הכביש עומס התנועה וכד'. יחד עם זאת, אני מזהיר אתכם – אל תאשימו את מזג האוויר בתאונה ! מזג האוויר לא משתולל בכביש, הוא לא מתעלם מחוקים, ואנחנו הם אלה המחזיקים בהגה, והרגל שלנו אמורה ללחוץ פחות על דוושת הגז. החורף הגיע ... הגשם מתדפק על החלון וקר בחוץ. צאו לעבודה, או לכל מקום אחר מוקדם יותר, אל תשכחו – בחורף נוהגים יותר לאט, רכבים רבים נתקעים בדרך ורמזורים רבים "שובתים". יצאתם לדרך, נהגו רגוע, גם אתם לא אוהבים שצופרים לכם אם אתם לא "ראשונים ברמזור". נהגו בהתאם למזג האויר ותנאי הדרך – עדיף לאבד כמה דקות בעבודה, מאשר לבזבז את הזמן בהחלפת פרטים עם נהג אחר, או להמתין לגרר התקוע בפקק. אז כיצד להתכונן לחורף : מודעות : הרכב זקוק לטיפולים קבועים כדי שיתפקד וישרת אותנו בנאמנות, ובכדי שלא יגרמו בעיות בעת שנזדקק לו. רבים מאיתנו נוטים להתעלם מצורך זה ולזלזל במבצע "הכן רכבך לחורף", אולם כמו גוף האדם, גם המכונית שלנו זקוקה לטיפולים מונעים, בדיקות שגרתיות, ורענון. הגשם הגיע, הכביש רטוב, והחימום עובד באוטו. אלו הם בדיוק התנאים להחלקות בכביש ולתאונות עקב מהירות גבוהה לתנאי הדרך, וחוסר תשומת לב. כאשר הכביש רטוב, לצמיגים אין אחיזה טובה בכביש, ואז הרכב נעצר לאחר מרחק בלימה גדול, הרכב עלול להחליק, הראות פחות טובה גם בגלל האדים שעל השמשה והלכלוך הבוצי שמבחוץ. ביקור במוסך : כנסו לביקור קצר וחשוב במוסך הקבוע שלכם, גם אם אתם בטוחים שהרכב שלכם . . . אל תתנו להרגשה להטעות אתכם, תרגישו הרבה יותר טוב לאחר "בדיקת חורף" בה נבדק הרכב והוכן כראוי לתנאי נהיגה קשים יותר מהרגיל. עלות הבדיקה כמה עשרות שקלים, ומוסכים רבים עורכים אותה ללא תשלום. ואלו הן חלק מהמערכות אשר יש לבדוק לקראת החורף : צמיגים : הם המהווים את הקשר בין הרכב לבין הכביש, ומן הסתם אמורים להביא אותנו בשלום אל היעד, ולהחזיר אותנו בשלום הביתה. אל לנו לחסוך בהחלפת צמיג לא טוב, עדיף לשמוע בעצתו של בעל מקצוע. הוא אומנם רוצה להרוויח, אולם בסופו של דבר הרווח יהיה של כולנו. מגבים : המגבים עוזרים לנו לראות טוב יותר את הדרך. בחורף כאשר יש גשם ובוץ ניתך על השמשה מהמשאית שלפנינו, רצוי שלא תהיה בעיה בניקוי השמשה. מערכת חשמל : ראשית עלינו לזכור כי רצוי וטוב מאוד להדליק אורות במהלך כל השנה. מה – 1 בנובמבר אנו מחוייבים לכך על פי החוק, אולם גם בקיץ יראו אותנו טוב יותר כאשר ניסע עם אורות. יש לבדוק את תקינות המנורות, הפנסים ואת תפקודם המלא. כמו כן יש לבדוק את המצבר אשר אם חלילה לא יעבוד אנו עלולים להתקע, ולא כדאי שזה יקרה באמצע כביש סואן. זה היה צרור עצות קצר, ורצוי להשלימו מן הסתם בעצותיו המקצועיות של המוסכניק ולדאוג לתקינות הרכב ולעשות הכל כדי להגיע הביתה בשלום למשפחה האוהבת. מאמר זה מהווה המלצה בלבד, ואין לראותו כמחייב, או נכון לכל רכב, וכל נהג אמור לדאוג לרכבו באופן המתאים. בכבוד רב, ובתודה על שיתוף הפעולה,
הגשם הראשון ירד כבר, הרטיב אותנו, וגרם לעיסת בוץ על הכביש. SO ? למה מאשימים את מזג האוויר בגרימת התאונות, עם רדת הגשם הראשון. למה כאשר יש תאונות בקיץ שרבי, לא מאשימים את מזג האוויר ? הרי הנהג יותר עצבני, החום מעיק עליו, האספלט בכביש רותח ו . . . אז תעזבו את מזג האוויר "לנפשו", ותתחילו להיות מודעים ואחראיים לחיים שלכם ! אז החורף "או טו טו" בפתח, וזו בדיוק התקופה להכין את הרכב לקראת החורף, עונה בשנה בה דרושה תשומת לב מירבית מאוד עקב תנאי מזג אוויר קשים לנהיגה. כאשר תנאי הנהיגה משתנים, אנו מחוייבים לשנות את הרגלי הנהיגה ולנהוג לפי מזג האויר, תשתית הכביש עומס התנועה וכד'. יחד עם זאת, אני מזהיר אתכם – אל תאשימו את מזג האוויר בתאונה ! מזג האוויר לא משתולל בכביש, הוא לא מתעלם מחוקים, ואנחנו הם אלה המחזיקים בהגה, והרגל שלנו אמורה ללחוץ פחות על דוושת הגז. החורף הגיע ... הגשם מתדפק על החלון וקר בחוץ. צאו לעבודה, או לכל מקום אחר מוקדם יותר, אל תשכחו – בחורף נוהגים יותר לאט, רכבים רבים נתקעים בדרך ורמזורים רבים "שובתים". יצאתם לדרך, נהגו רגוע, גם אתם לא אוהבים שצופרים לכם אם אתם לא "ראשונים ברמזור". נהגו בהתאם למזג האויר ותנאי הדרך – עדיף לאבד כמה דקות בעבודה, מאשר לבזבז את הזמן בהחלפת פרטים עם נהג אחר, או להמתין לגרר התקוע בפקק. אז כיצד להתכונן לחורף : מודעות : הרכב זקוק לטיפולים קבועים כדי שיתפקד וישרת אותנו בנאמנות, ובכדי שלא יגרמו בעיות בעת שנזדקק לו. רבים מאיתנו נוטים להתעלם מצורך זה ולזלזל במבצע "הכן רכבך לחורף", אולם כמו גוף האדם, גם המכונית שלנו זקוקה לטיפולים מונעים, בדיקות שגרתיות, ורענון. הגשם הגיע, הכביש רטוב, והחימום עובד באוטו. אלו הם בדיוק התנאים להחלקות בכביש ולתאונות עקב מהירות גבוהה לתנאי הדרך, וחוסר תשומת לב. כאשר הכביש רטוב, לצמיגים אין אחיזה טובה בכביש, ואז הרכב נעצר לאחר מרחק בלימה גדול, הרכב עלול להחליק, הראות פחות טובה גם בגלל האדים שעל השמשה והלכלוך הבוצי שמבחוץ. ביקור במוסך : כנסו לביקור קצר וחשוב במוסך הקבוע שלכם, גם אם אתם בטוחים שהרכב שלכם . . . אל תתנו להרגשה להטעות אתכם, תרגישו הרבה יותר טוב לאחר "בדיקת חורף" בה נבדק הרכב והוכן כראוי לתנאי נהיגה קשים יותר מהרגיל. עלות הבדיקה כמה עשרות שקלים, ומוסכים רבים עורכים אותה ללא תשלום. ואלו הן חלק מהמערכות אשר יש לבדוק לקראת החורף : צמיגים : הם המהווים את הקשר בין הרכב לבין הכביש, ומן הסתם אמורים להביא אותנו בשלום אל היעד, ולהחזיר אותנו בשלום הביתה. אל לנו לחסוך בהחלפת צמיג לא טוב, עדיף לשמוע בעצתו של בעל מקצוע. הוא אומנם רוצה להרוויח, אולם בסופו של דבר הרווח יהיה של כולנו. מגבים : המגבים עוזרים לנו לראות טוב יותר את הדרך. בחורף כאשר יש גשם ובוץ ניתך על השמשה מהמשאית שלפנינו, רצוי שלא תהיה בעיה בניקוי השמשה. מערכת חשמל : ראשית עלינו לזכור כי רצוי וטוב מאוד להדליק אורות במהלך כל השנה. מה – 1 בנובמבר אנו מחוייבים לכך על פי החוק, אולם גם בקיץ יראו אותנו טוב יותר כאשר ניסע עם אורות. יש לבדוק את תקינות המנורות, הפנסים ואת תפקודם המלא. כמו כן יש לבדוק את המצבר אשר אם חלילה לא יעבוד אנו עלולים להתקע, ולא כדאי שזה יקרה באמצע כביש סואן. זה היה צרור עצות קצר, ורצוי להשלימו מן הסתם בעצותיו המקצועיות של המוסכניק ולדאוג לתקינות הרכב ולעשות הכל כדי להגיע הביתה בשלום למשפחה האוהבת. מאמר זה מהווה המלצה בלבד, ואין לראותו כמחייב, או נכון לכל רכב, וכל נהג אמור לדאוג לרכבו באופן המתאים. בכבוד רב, ובתודה על שיתוף הפעולה,