הגשת טיוטה למנחה... שאלה למחשבה

הגשת טיוטה למנחה... שאלה למחשבה

הי, אני קוראת די קבועה כאן, נכנסתי פעמיים באופן פעיל ותמיד רוצה להשתתף יותר כי מעניין לי ואני מזדהה... אז הנה, במקום לעבוד אל תוך הלילה אני נכנסת לפורום... העניין הוא כזה- המנחה שלי לא ממש עובדת טוב בשיחות שבעל פה, אף פעם אין לה סבלנות והיא תמיד רוצה משהו כתוב. האמת היא שבמקרה שלי, זה עדיף, כי אני ממש טובה בלדבר את הדוקטורט שלי, אבל קצת פחות בלכתוב אותו (ניצת הגפן- אני זוכרת שאמרת כאן משהו דומה על עצמך לפני כמה זמן ורציתי ליפול על צווארך בדמעות של הזדהות... אני לא לבד...) ולכן רצוי לעודד אותי לכתיבה. הלופ הוא כזה- בשביל שאוכל לקבל הנחיה לדוקטורט הזה, אני צריכה להגיש משהו כתוב. האמת היא שאני בשלב הכתיבה, כך שלכאורה הכל בסדר וכל שעליי לעשות הוא להתחיל להנפיק טיוטות על מנת לקבל הערות ולהתקדם הלאה... הרי זה מה שעושים לא? כך אני זוכרת (במעומעם) גם מתקופת הצעת המחקר... אבל, אני מרגישה שטיוטה עבורי הרבה פעמים היא מסמך די פנימי ואינטימי, לא כל כך מעובד, חושף תהליכי חשיבה ראשוניים, מתלבט ובודאי לא כתוב וערוך נפלא (האמת היא שזה כל פעם מאכזב אותי מחדש, כי בראש הכל נשמע ממש טוב ועל הקובץ, זה פתאום נראה קצת צולע כשמתחילים לכתוב...). העניין הוא שאני לא יכולה לסיים את הדוקטורט, לערוך אותו, לשייף אותו ורק אז להגיש למנחה כדי לקבל הערות, נכון? כלומר, אני אצטרך בשלב כלשהו לשחרר טיוטה (במקרה שלי- כמה חלקים מתוך פרק...), על מנת שבאמת אוכל לסיים אותו. אבל האם אני יכולה להגיש למנחה שלי מסמך כה לא מעובד, מלא בסוגריימים, עם התלבטויות ושאלות וללא פסקאות קישור מהודקות? ואם לא, כיצד אוכל לקבל סופסוף הנחיה על הדוקטורט ולהתקדם הלאה... וחוזר חלילה... שורה תחתונה, אני כותבת וכותבת (שזה דווקא טוב), רוצה כבר להגיש משהו להתרשמות, אבל מפחדת שבמצב הדברים כעת, הטיוטה מאוד לא מרשימה. לכן קשה לי "לשחרר" (זה חסם נפשי לחלטין...). אני מניחה שזה גם קשור למנחה עצמה והאמת היא שאני מרגישה די נוח איתה. לכן החלטתי לשים לי דדליין (ביום שני- כשחוזרים ללמד) ומה שיש לי עד אז, אני עורכת למעין מסמך רעוע מלא בשאלות שיופנו אליה ישירות על מנת לעזור לה לעזור לי. אני מגישה את צרור הטיוטות המהסס שלי, לא משנה מה ומה היא תחשוב עליי...ולא אכפת לי אם היא תתאכזב... (הרי בסוף אני כבר אוכיח לה...) העיקר שתתחיל להתרשם קצת מהטקסטים, מהנתונים ומהכיוונים... ותוכל לתת ביקורת בונה... אה וגם שאני אוכל להתייצב מולה סופסוף בלי שהיא תעשה לי תנועות מייאשות עם היד של- נו, הזמן עובר ומה יהיה, את לא מתקדמת (אבל אני כן מתקדמת, פשוט אף אחד לא רואה את זה עדיין...) בקיצור, סתם תהיתי, איך זה אצלכם? איך התחושה להגיש טיוטה, לא מעובדת, לא גמורה, לא מהודקת והאם גם אתם מתקשים לשחרר... ומה הקשר בין פרפקציוניזם לבין כתיבת דוקטורט?
 

zehava d

New member
השני סנט שלי

אצלי המצב הפוך, אני הרבה יותר טובה בהעברת רעיונות בכתב מאשר בע"פ. אני חושבת שיש המון יתרונות למצב שלך, כי מאד חשוב לדעת איך להציג את הדוקטורט שלך. בכל מקרה, אני שולחת למנחה שלי טיוטות יחסית מעובדות. כלומר, זה כתוב כטיעונים שלמים, פסקאות מהודקות ככל האפשר. אבל, אני בכל זאת מתייחסת לזה כטיוטה. קודם כל, אני לא ממש עושה הגהה או קוראת כמה פעמים מה שכתבתי. דבר שני, אני לוקחת בחשבון שיש לפעמים טיעונים לא מאד חזקים, שאני אצטרך לדבר איתו עליהם בע"פ, אבל אחרי שיש לנו כבר בסיס משותף. אני לא אתעכב על טיוטה רק בגלל שאין לי תשובה להכל. המחשבה היא שהמנחה אמור לספק שלב בתהליך. אני בטוחה שלכל מנחה-מונחה יש צורת עבודה שמתאימה לשניהם. יכול להיות שזה רעיון טוב להתחיל בלשלוח טיוטות בצורת עבודה שנוחה לך ולראות איך זה יתגלגל.
 
../images/Emo60.gif (כי אין אייקון של צב) יקרה ברוכה הבאה

אני מבינה מאוד את מה שאת אומרת. אכן גם לי קשה מאוד לכתוב. ואני מוצאת את עצמי תמיד בלחץ כשצריך לכתוב וכן, אחד השיקולים העושה את הבעיה הוא "מה הוא יחשוב" "מה הוא יגיד" "זה לא טוב מספיק" וכו. את מכירה את זה כמוני, אינ מניחה וכן - לפרפקציוניזם זיש כאן משקל גדול , כנראה ולדעתי -יש כאן גם עניין של מה היחס שלך למנחה. אני מעריכה מאוד את היכולות של המנחה שלי. הוא סוג של "כל יודע" בעיניי, והוא תמיד מתנסח נפלא, וכותב המון ומפרסם המון, ואני - רק מכמות הכתיבה שלו ומיכולות הניסוח שלו - חושבת לעצמי שאני תמיד אהיה פחות טובה ממנו, ולהיות פחות טובה מ.. - זה משהו שקשה לי מאוד. אם זה פחות טוב מ.. זה לא מושלם. אבל - למרות כל ז ה- אני הרי כותבת. כי אין לי ברירה. מה שאני למדתי לעשות הוא להגיע למצב שאני כותבת , לא טיוטה, ברמה של רעיוניות ,א לא ממש טקסט מסודר, ובל היגיון ורצף, כמעט "פרק" מבחינת האופי שלו. אני גם אומרת לו מיד , כהגנה עצמית שכזזו, כנראה, שאני יועדעת שזה עוד לא מושלם ואפילו לא קרוב לזה, ושאני בעצם יודעת שיש עוד עבודה ונותננת לו לראות רק כדי שיאמר לי אם אני בכלל בכיוון. זה מחולל פלאים. גם - אני מרגיעה את עצמי ככה שבעצם - אני מוכנ הלהרבה הערות. בגם - הוא לא נותן הרבה הערות, כי הרי ברור שאם כבר שלחתי לו - זה ברמה לא רעה בכלל. וגם - ברור לי שאם אני מקבלת הערות - הן לגמרי צפויות ורלוונטיות כוו'. אני יכולה לומר לך שמהרגע שאושרה לי הצעת המחקר - לא כתבתי כלום. ז הלא אומר שאני לא עובדת בטיררוף על הדברים אבל - הגעתי למסקנה שלא אוכל לא לכתוב , כמו עם התזה, עד לרגע האחרון ואז להגיש הכל מוגמר. אז.. אני עושה לעצמי כל מיני משימות - מרצה בכל מיני מקומות , שמחייבים אותי להגיש תמסירים או מצגות או מאמרים, וכך - אני בעצם מתקדמת מעט בכתיבה.; כותבת מאמריםעל נושאים קטנים שכבר מיציתי את החקירה שלהם ואני כמובן - מעבירה אותם למנחה שלי ל"קריאה לפני הגשת מאמר" - והוא קרוא ומגיב, וכך - הוא מבין שאני עובדת מצד אחד, ומחווה את דעתו, מצד שני... בקיצור - תנסי להציב לעצמך כאלה מטלות של חייבים להגיש את X לY לצורך W והכי חשוב - כן, את חיבת ללמוד לשחרר. אין ברירה. ועדיף לעשותא ת זה לפני שדברים גמורים. כשאני הגשתי דברים גמורים , שהי הברור לי שהם גמורים - הוא הפך לי אותם שוהב ושוב ושוב בהצלחה
 

משוש30

New member
בחצי שנה האחרונה הגשתי שתי טיוטות של

שני פרקים. בלי עריכה, בלי הגהה, בלי כלום. סיימתי, לא עצרתי לעבור על זה אפילו ושלחתי. המטרה שלי כרגע היא לכתוב לכתוב לכתוב ואחר כך לבוא לזה עם הערות המנחים ועם חשיבה חדשה, לשנות, לערוך, להוסיף ולשפר. ברגע שהעיקר כתוב השאר נראה לי עבודה קלה וקטנה יותר. לא אכפת לי בכלל שזה לא מושלם כרגע.
 

מאי261

New member
אני חושבת שזה גם תלוי במנחה

יש כאלה שמעדיפים לראות את השלבים הראשונים ממש, כדי שהם יוכלו להיות שותפים בתהליך החשיבה ולא להגיע אליך עם הערות כשבעצם כבר מאוחר מדי. יש כאלה שרוצים לראות דברים מגובשים יותר. אני הייתי מדברת על זה עם המנחה - תשאלי אותה מה היא רוצה לראות, באיזה רמת גימור, ואם זה בסדר לשלוח לה דברים מאד ראשוניים. אם את מקבלת את הרושם שלא, אז אין מנוס - אחרי שעושים את "טיוטת האפס", צריך להתחיל לעבוד על זה לתקן את זה ולהביא את זה לרמה של טיוטה ראשונה, ואז לשלוח.
 

mummy

New member
לי היה מאד קשה להגיש טיוטה לא מהודקת

בסוף לא הייתה ברירה, הזמן לחץ המנחה שלי עודדה והצלחתי לשחרר. לא בלי מאמץ. בתכלס אין שום סיבה שלא, בשביל זה יש את המנחה, ואין מה להתבייש ממנה. ממילא תהליך הכתיבה הוא ספירלי, ויש כל הזמן שינויים והידוקים וקיצוצים וחיתוכים (מניסיון, גם אחרי שמגישים יש עוד איפה לשנות
). לשחרר, לשחרר, לשחרר. אין דבר יותר קשה מזה, וגם אין דבר יותר חשוב מזה להתקדמות הדוקטורט. שיהיה בהצלחה
 
תודה לכולם על התגובות

לשחרר, לשחרר לשחרר... זה המנטרה שלי עכשיו... אחרי שדחיתי לעצמי את הדד ליין מהיום לשבוע הבא. כמובן שפגשתי במנחה שלי וישר התנצלתי (כאילו שהיא עדה לכל הקרקס שמתרחש אצלי בראש כל הזמן...). נמאס לי כבר להרגיש אשמה כל פעם שאני פוגשת אותה... בשבוע הבא אני מגישה לה טיוטה וזהו... כמו שאת אומרת- זו הדרך להתקדמות. יהיה בסדר. לפעמים כשנדמה לי שאולי השתגעתי אני נכנסת לפורום וקוראת את הדיונים ואז מבינה מחדש שלא השתגעתי, אני פשוט כותבת דוקטורט.
 

mummy

New member
בהמשך למשפט האחרון שלך

בשביל לכתוב דוקטורט צריך להיות קצת משוגעים, לא? אני עדין תחת הרושם שזה אחד הדברים הכי קשים שעשיתי בחיי. אם כי זה בהחלט מנחם לגלות שאנחנו לא לבד, ושיש עוד כמה משוגעים כמונו שחווים את זה בצורה דומה.
 
למעלה