הדבר הלוהט הבא אחרי Settlers

backdoorslam

New member
הדבר הלוהט הבא אחרי Settlers

אנחנו, בארצנו הקטנטונת, לרוב משתלשלים אחרי זנבו של העולם בכל הקשור למשחקי לוח. את Settlers גילינו הרבה אחרי שהיא הפכה כבר ללהיט בכל אירופה. ישנו משחק נוסף, לא חדש במיוחד (2002), שכובש את העולם. שמו Puerto Rico ולמרבה הפליאה גם הוא נולד בגרמניה. מדובר במשחק שדומה למעשה לסטלרס בקונספט שלו שעקרונותיו ניהול כלכלי ומסחרי של גידולי אדמות ויצואן אל מעבר לים. השחקנים סוחרים בתירס, אינדיגו(סוג צמח כחול), קפה סוכר וטבק. לא מכבר יצא משחק נוסף מאותה חברה בשם Prince of Florence, שמהווה גירסא נוספת למקור, אך בסביבה שונה לחלוטין.
 

ycyclop

New member
תיקונים

Price of FLorence יצא לפני לא מעט שנים. יש הקוראים לו סוליטר למספר שחקנים. הסיבה לכך היא בגלל מיעוט האינטרציה בין השחקנים. פרט לשלב המכרז בתחילת התור אין כמעט קשר בין השחקנים. כל אחד קובע לעצמו את הטקטיקה בתחילת במשחק ומנסה לממש אותה. קשה מאד למנוע יסום טקטיקות מסוימת והנצחון תלוי קצת בקלפים וקצת בעירנות השחקנים. נוסף לכך Puerto Rico הוא למעשה שיולב של שני משחקים: P of F ו Traders of Genua. כאשר T of G הוא הבסיס האמיתי ל-PR. משחק מסחר אינטנסיבי מצוין ומומלץ.
 

Tali Y

New member
פחות אוהבת את Prince of Florence

את המשחק Puerto Rico אינני מכירה. אולי תוכל לפרט עליו קצת (מטרת המשחק, מהלכו והאם הוא מומלץ). יש לנו את המשחק Prince of Florence ואנו משחקים בו לא מעט, אבל יש לו גם חסרונות. בתחילת המשחק יש שלב קצר של מעין מכירה פומבית, הקובע מה כל שחקן יבנה באותו תור (או איזה קלף מיוחד יקבל), וזהו השלב היחיד בו יש אינטראקציה בין השחקנים. לאחר שלב זה, כל שחקן מבצע את תורו לבד, ללא תלות בשחקנים האחרים. בנוסף, שתי אסטרטגיות משחק בינתיים הוכיחו את עצמן לניצחון - קניית מה שיותר jesters וקניית מה שיותר קלפי מקצועות (profession cards). הכי טוב הוא שילוב שתי האסטרטגיות יחדיו, אך גם כל אחת לחוד הוכיחה את עצמה. אבל בסך הכל המשחק נחמד. אשמח לכתוב ביקורת ארוכה יותר אם מישהו יבקש.
 
למעלה