הדיון על תוואי כביש 2 נפתח מחדש?

dctgdctg

Member
הדיון על תוואי כביש 2 נפתח מחדש?

לאחר שנראה שנבחרה באופן סופי החלופה הלא נכונה, האם יש סיכוי לפתיחת הנושא?
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001148093[/URL]
יישובי עמק חפר לכחלון: לא להרחיב את כביש 2, אלא לסלול כביש חדש ממזרח לו
טוענים: פער של 2 מיליארד שקל בעלויות וסכנה בטיחותית; המתכנן ונציג האוצר הודו כי חלופת ההרחבה נחותה מבחינה תחבורתית
 
האם עמק חפר זה גוש דן שהוא זקוק בכלל לשלושה או ארבעה

כבישי אורך מהירים ומרובי נתיבים ברצועת שרוחבה פחות מ-20 ק"מ?
הרי כביש 6 כבר הורחב לשלושה נתיבים.
את כביש 4 בין חדרה לרעננה מתכננים להרחיב ולמחלף ובחדרה אף למנהר.
כביש 2 עד חבצלת כבר הורחב לשלושה נתיבים.
בקצב הזה עוד מעט כבישים 2, 2א/20, 4 ו 6 יתאחדו לכביש אחד עם 50 נתיבים לכל כיוון.

השאלה לגבי מה לעשות עם כביש 2 (עוד נתיב או כביש חדש) צריכה לקחת בחשבון גם את התוכניות לגבי כביש 4.
אם יסללו כביש חדש בין גבעת אולגה לאביחיל וכביש 9 יחובר לכביש הזה, האם באמת יהיה צורך להרחיב את כביש 4 בעמק חפר?

נכון, בעבר החליטו החלטה מוטעית, אבל לאור המצב הקיים היום והתוכניות שכבר נמצאות בצנרת של "נתיבי ישראל", צריך לבחון את הנושא הזה בספקטרום רחב יותר.
 

dctgdctg

Member
כבישי האורך שעוברים בעמק חפר לא ממש משרתים את עמק חפר

הם כבישים ארציים.
ובכל מקרה לא מדובר על הוספה של כביש אורך, אלא על העתקה של כביש 2 לתוואי מזרחי יותר.
את נתיבי איילון כבר לא יאריכו צפונה משפיים, אז בכל מקרה אנחנו מדברים רק על 3 כבישי אורך. וכן - ראוי ששלושתם יהיו מרובי נתיבים וממוחלפים לכל אורכם.
 
איזו העתקה? יחרשו את אותו קטע קיים של כביש 2?

יפרקו את מחלף ינאי ומחלף חבצלת? יסללו כבישי רוחב כדי לשרת את הישובים שינותקו בעקבות חרישת הקטע הקיים?

אם יחליטו לסלול כביש חדש עם 3 או 4 נתיבים, מה שיקרה בפועל זה שיהיה כביש 2 עם 2-3 נתיבים, הכביש החדש עם 3-4 נתיבים וכביש 4 עם 2-3 נתיבים, במרחק של מאות מטרים (אפילו לא קילומטרים) זה מזה.

את כביש 2 היה צריך מלכתחילה לסלול בצמוד למסילת הרכבת. הטעות הראשונית נעשתה כבר אז. לאחר מכן נעשתה הטעות החוזרת כשהחליטו להרחיב את הכביש הקיים וכבר ביצעו את ההרחבה הזו בקטע שבין נתניה לחבצלת.
אלה עובדות שאף אחד כבר לא יחרוש אותן.

אז עכשיו השאלה היא האם במדינה שרוצים שתקיים מדיניות תחבורה שמעדיפה תחבורה ציבורית על פני שימוש בכלי רכב פרטיים, יש מקום לבין 7 ל-10 נתיבים לכל כיוון (לא כולל כביש 6) לצורך תחבורה ארצית העוברת דרך עמק חפר ותחבורה אזורית שלו.
(וזאת מבלי להזכיר את כביש מעברות ומשמר השרון שמהווה הנצחה לתוואי הישן של כביש 4 בעמק חפר)
 

dctgdctg

Member
קודם כל - כן

את חלק מהכביש יחרשו וחלק מהכביש יהפוך להיות כביש גישה פנימי ליישובי האיזור.
בכל מקרה - לא ייוותרו שני כבישים מהירים מקבילים משום שהקטע המקביל מתחיל ונגמר באיזור השרון - לא יהיה שום ערך להמשיך ולקיים את שני הכבישים (2 ו2א)
 

DanielOne

New member
אני יכול להבין את האינטרס של תושבי האזור

אבל אין סיכוי שסלילה של הכביש בצמוד למסילות תהייה זולה יותר מהרחבה של כביש החוף, מה גם שהעניין הכלכלי הוא לא שיקול שלהם.
&nbsp
יש אולי כמה קטעים שמקשים את ההרחבה בשיפועים, בנחל אלכסנדר, ובתחנות דלק במסלול, אבל חוץ מזה אני לא מבים מה כ"כ מסובך, ברוב המסלול אין שום בעייה.
&nbsp
לגבי 20 צפון ממזרח, זה לא אמור לבוא על חשבון כביש 2, אלא בנוסף.
&nbsp
התכנון היה להאריך את איילון עד לפולג, ובנוסף קטע של 10 ק"מ מחבצלת למכמורת.
&nbsp
בנתיים זה נראה שהקטע בין מכמורת לחבצלת לא ייסלל, והארכה של איילון תסתיים בשפיים ולא בפולג.
 

dctgdctg

Member
אתה לא לוקח בחשבון את העלויות העקיפות

מעבר לזה שהרבה יותר זול לעבוד על שטח בתול מאשר על כביש "חי" תוך כדי הסטות תנועה, יש גם עלויות עקיפות אדירות למשק (אובדן שעות עבודה, דלק, זיהום ותאונות שייגרמו כתוצאה מסידורי תנועה זמניים שיימשכו שנים)
 
למעלה