הדרבי הגדול: עוד לא אבדה תקוותנו?

bister

New member
הדרבי הגדול: עוד לא אבדה תקוותנו?

4 שנים, 10 משחקים, 1456 ימים ומכבי לא ניצחה דרבי. את מאזן הדרבים הכולל כבר מזמן איבדנו, גם הכבוד העצמי לא ממש איתנו יותר, אבל הבצורת בעודה עומדת. תקופות טובות ורעות, שלנו ושלהם, משברים ושיאים, באים קטנים וגדולים, נפוחים וצנועים, אופטימיים ומיואשים ורק התוצאה הסופית נשארת זהה. האם הפעם זה סוף סוף יקרה? כמעט 4 שנים לאחר הניצחון האחרון? לכאורה יש סיבות לאופטימיות, הפועל רחוקה מלהיות הקבוצה המפחידה של לפני שנתיים. הקהל מסוכסך עם ההנהלה, ההנהלה מסוכסכת עם השחקנים והשחקנים מסוכסכים עם עצמם. הבעיה שקצת קשה ליהנות מזה ולנצל זאת כמו שצריך כשאתה נראה כמו בית שימוש. אז מאיפה אפשר לשאוב סיבות לאופטימיות? אולי מזה שאי אפשר. אולי דווקא בגלל שהדרבי הזה נראה כ"כ ג'נרי עם ההצהרות הסטנדרטיות ממסיבת העיתונאים, האמירות המסורתיות של שחקני הפועל שהם לא יכולים להפסיד דרבי, בצירוף הניצחון הסמלי והתלוש רגע לפני הדרבי, אולי דווקא הוא יהיה היוצא מן הכלל. מצד שני, אולי זו פשוט שגרה.
 

bister

New member
בינתיים עד הדרבי

וואלה עם כתבה נחמדה על דרבי עבר שהעלו ציפיות והסתיימו במפחי נפש. אמנם הכתבה משתדלת לאבחן כל אחד ואחד מהדרבים האלו מהדרבי הנוכחי אבל לא ברור אם אמורים לצאת יותר אופטימיים או פסימיים מהסקירה הזו. מה נשתנה הדרבי הזה מכל הדרבים? בשלב הזה, כולם נראים כמו עיסה אחת גדולה של אכזבה ותסכול, מלווה לרוב באיזה נגיחה סמלית של בלם הפועל.
 

TheWhiteTigris

New member
וואלה מנסים לנאחס.

לא מאמין שיש שם אחד שחושב שהפועל תפסיד למכבי, הקבוצה בעלת ההגנה המדובללת והעלובה.
 
אין שום אופטימיות

מה שמנצח דרביים זה הרבה נשמה ויכולת. ולהפועל יש את שני אלה יותר מאשר למכבי. כבר הגענו נגד הפועל בכל הוריאציות האפשריות בשנים האחרונות: א. במומנטום של 5-6 נצחונות ליגה. ב. מעל הפועל בטבלה. ג. אחרי מפחי נפש ותקווה שאולי דרבי יוציא לדרך חדשה. והרשימה עוד ארוכה... ותמיד הפועל יודעים להתעלות בשלל אלמנטים- אם זה ניצול מצבים נייחים בנגיחות כשאף אחד מהשחקנים שלנו לא מכסה את הבלמים של הפועל, אם זה המזל לטובתם שהכדור מתגלגל על הקו שער שלהם ובסוף זה גול בצד השני מאיזה חילוץ מבריק+ התקפה מתפרצת, ואם זו בעיטה חופשית שחייבת להיות מועמדת לשער העונה. לדעתי עד שלא יגיע מאמן שיידע להנחיל לשחקנים (וזה לא משנה מי השחקנים) מחויבות לקבוצה+ יכולת, הסטטוס קוו יימשך והפועל תמשיך לנצח או שאחת מהקבוצות סוחטת תיקו. הכי מעצבן זה שהתשקורת + פרשנים מעניקים להפועל את השקט המיוחל, מתעסקים בכל ה-מסביב ולא לקבוצה עצמה. זו הטעייה גדולה (ונאחס עוד יותר גדול) כי הפועל גם ביכולת חלשה יותר טובים ממכבי ביכולת ממוצעת. פעם היה לנו מס' 8 (השחקן, לא המאמן) שרק לראות אותו בחימום כבר להפועל היו רועדים הברכיים. היום פרט ליצחקי, אני לא מסוגל לראות שחקן עם פוטנציאל שיידע להכריע את הדרבי או לעשות שינוי בקצב המשחק. על המצב בטבלה שיסתבך אם נפסיד, כמובן שיש עוד הרבה מה לכתוב, אבל זה לא לאשכול הזה. מעניין איזה אוהד מכבי אמיתי באמת יהיה אופטימי. כמובן כמובן שהלוואי ומכבי תנצח. אני מייחל לזה. אבל אני רושם את מה שאני מרגיש.
 

Krishi

New member
אני באמת האמנתי! וניצחנו!

תקרא מה כתבתי בשרשור אחר פה בעמוד, אף פעם לא לאבד תקווה.

ועוד לראות את זה בתוך האיצטדיון, לחגוג עם כל הקהל הזה והשחקנים, תחושה לא נורמלית!! (לצערי הרב חחח)
 
שמח ביותר


ואוכל את הכובע...

כמה שהמשחק הזה היה חתום על תיקו, לא חשוב עכשיו עם כל מה שהיה מסביב...ניצחון זה ניצחון וזה מה שיזכרו.

נקווה להמשכיות מעתה ואילך...גם בליגה וגם במשחקי דרבי.
 

TheWhiteTigris

New member
זה נדמה לי

היה הדרבי הראשון שהאמנתי באמת ובתמים שמכבי יפסידו. נראה לי שאני מתחיל להבין איך תורת הנאחס עובדת.
 

bister

New member
לידת עכוז

זה הלך קשה. אוי, כמה שזה הלך קשה. לא שיחקנו טוב היום, אפילו רע. לא שיחקנו טוב 4 שנים. המחצית השנייה הייתה מריחת זמן מלווה במצבים מזדמנים להפועל. אבל למי לעזאזל אכפת? אחרי כמה שזה טוב, כמה שזה משחרר, כאילו 20 טון ירדו מאיתנו בבת אחת. זה לא אמור למחוק את ארבע השנים האחרונות, אבל זה מרגיש כאילו כן, מכבי אולי לא פתחה פרק חדש, אבל בדברי ימי הדרבי הסתיימה תקופה, תקופה חשוכה וקודרת, תקופה מסוייטת. היום השמש שוב זורחת, הצהוב שוב בוהק, היום החזה קצת יותר נפוח, היום ת"א צהובה. כמעט ושכחנו כמה מרהיב המראה הזה.
 
למעלה