הדרך להשיג יותר מכירות!
כל עסק מטרתו היא להרוויח. ועל מנת להרוויח צריך לשמור על כלל הבסיס של לקנות בזול ולמכור ביוקר.
הכלל הפשוט הזה גולם בחובו שני אלמנטים עיקריים:
מה העסק קונה - מלאי,שעות עובדים,תקורות ניהול ועוד.
מה העסק מוכר - שירותים,סחורות...
בסופו של דבר אם ננקה את כל האלמנטים של ניהול עסק (ניהול עובדים,תזרים מזומנים ועוד) המטרה העיקרית היא לקנות בזו ולמכור הרבה וביוקר.
הבעיה עם נושא המכירות היא שאם על ניהול העסק/חברה יש לנו יכולת התערבות מלאה, על נושא המכירות קצת קשה לנו יותר.
הסיבה לכך היא - הלקוחות או הצרכנים.
הצרכנים אינם עובדים או ספקים של החברה, ובמידה ואתם לא מונופול הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. מכיוון שכך לא מעט בעלי עסקים ו/או חברות מתקשים לנהל נושא זה.
ולמרות שהוא אולי לב העסק ( בסופו של דבר העסק הוא מכירה של ... שרותים/סחורות) והנושא מעט דיי מוזנח.
בעיה נוספת אשר יש ברב העסקים היא המיקוד העצמי של העסק בעצמו. כל הראייה העסקית ו/או המכירתית נעשית מעיניי העסק.
הדוגמא הטובה ביותר שאני יכולה לציין מניסיוני היא בחירת סלוגן ו/או לוגו. רב בעלי העסקים בוחרים לוגו/סלוגן לפי אין שהוא נראה להם.
הבעיה היא שהלוגו והסלוגן נוצרים על מנת לשדר משהו ללקוחות, ומה שחשוב הוא לדעת איך הלוגו נראה ללקוחות מה הם חושבים עליו וכיצד הם מגיבים אליו.
מדע תגובת הלקוחות למה שהעסק/חברה עושה נקרא התנהגות צרכנים.
ואתם כבר מבינים כי החיבור בין "התנהגות" ו"צרכנים" מתיחס לדספלינה מתחום מדעי ההתנהגות והפסיכולוגיה.
ואכן, פירמות רבות משתמשות בכלים פסיכולוגיים והתנהגותיים על מנת להשפיע על הלקוחות ולעזור להם לקבל החלטת קניה של המוצרים שלהם.
את הכלים ניתן לממש אם אתם חברה גדולה וגם או אפילו חובה אם אתם עסק קטן.
רב האלמנטים אינם דורשים השקעה כספית אלה הבנה של המתודולוגיה והתורה.
למי שמעוניין להעמיק בנושא, יש ספרים לרב, ואף ניתן לקרוא מאמר זה שפורסם היום בגלובס.
המון בהצלחה!
כל עסק מטרתו היא להרוויח. ועל מנת להרוויח צריך לשמור על כלל הבסיס של לקנות בזול ולמכור ביוקר.
הכלל הפשוט הזה גולם בחובו שני אלמנטים עיקריים:
מה העסק קונה - מלאי,שעות עובדים,תקורות ניהול ועוד.
מה העסק מוכר - שירותים,סחורות...
בסופו של דבר אם ננקה את כל האלמנטים של ניהול עסק (ניהול עובדים,תזרים מזומנים ועוד) המטרה העיקרית היא לקנות בזו ולמכור הרבה וביוקר.
הבעיה עם נושא המכירות היא שאם על ניהול העסק/חברה יש לנו יכולת התערבות מלאה, על נושא המכירות קצת קשה לנו יותר.
הסיבה לכך היא - הלקוחות או הצרכנים.
הצרכנים אינם עובדים או ספקים של החברה, ובמידה ואתם לא מונופול הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. מכיוון שכך לא מעט בעלי עסקים ו/או חברות מתקשים לנהל נושא זה.
ולמרות שהוא אולי לב העסק ( בסופו של דבר העסק הוא מכירה של ... שרותים/סחורות) והנושא מעט דיי מוזנח.
בעיה נוספת אשר יש ברב העסקים היא המיקוד העצמי של העסק בעצמו. כל הראייה העסקית ו/או המכירתית נעשית מעיניי העסק.
הדוגמא הטובה ביותר שאני יכולה לציין מניסיוני היא בחירת סלוגן ו/או לוגו. רב בעלי העסקים בוחרים לוגו/סלוגן לפי אין שהוא נראה להם.
הבעיה היא שהלוגו והסלוגן נוצרים על מנת לשדר משהו ללקוחות, ומה שחשוב הוא לדעת איך הלוגו נראה ללקוחות מה הם חושבים עליו וכיצד הם מגיבים אליו.
מדע תגובת הלקוחות למה שהעסק/חברה עושה נקרא התנהגות צרכנים.
ואתם כבר מבינים כי החיבור בין "התנהגות" ו"צרכנים" מתיחס לדספלינה מתחום מדעי ההתנהגות והפסיכולוגיה.
ואכן, פירמות רבות משתמשות בכלים פסיכולוגיים והתנהגותיים על מנת להשפיע על הלקוחות ולעזור להם לקבל החלטת קניה של המוצרים שלהם.
את הכלים ניתן לממש אם אתם חברה גדולה וגם או אפילו חובה אם אתם עסק קטן.
רב האלמנטים אינם דורשים השקעה כספית אלה הבנה של המתודולוגיה והתורה.
למי שמעוניין להעמיק בנושא, יש ספרים לרב, ואף ניתן לקרוא מאמר זה שפורסם היום בגלובס.
המון בהצלחה!