הדרך לירושלים-בני מוריס

הדרך לירושלים-בני מוריס

ספרו החדש של בני מוריס, "הדרך לירושלים" הוצאת עם עובד, אינו מחדש רבות למי שמכיר את ההיסטוריה, אולם הוא מסייע לנפץ מספר מיתוסים של התעמולה הציונית ביחס לאירועים שהתרחשו לפני ובזמן הקמתה של מדינת ישראל. מיתוסים עליה "חונכו" מספר דורות של תלמידים במערכת התעמולה החינוכית בישראל. א. המרד הערבי. בניגוד לתעמולה הציונית שניסתה לצייר מרד זה כפרץ של שנאה ליהודים, הרי" הוא התחולל בעיקר בשל הממדים הגדולים של הגירת יהודים לפלסטינה..ב1935 נכנסו לארץ למעלה מ60,000 יהודים. ערביי ארץ ישראל שמנו אז כמיליון נפש, חששו כי אם יימשך זרם זה של מהגרים, יהוו היהודים שמנו אז 350,000. רוב בארץ, ועד מהרה יכוננו בשטחה מדינה יהודית. המורדים קיוו כי במקרה הטוב יעלה בידם לגרש את הבריטים ולהקים מדינה עצמאית שהנהגתה ערבית- ולפחות ייאלצו את הבריטים לבלום את הגל הגואה של ההגירה או לצמצמו במידה ניכרת".(עמ' 40) ברור איפה מדברים אלו כי הארץ לא הייתה ריקה כטענת הציונים- חיו בה מליון ערבים. היה זה מרד אנטי אימפריאליסטי שגם כוון למנוע מהציונים להשתלט על הארץ ולנשלם. גלאב פשה כנציג האימפריאליזם הבריטי ששימש קצין בכיר בלגיון הערבי, והיה ממתנגדיו של המופתי כתב ב-1957: " לאמיתו של דבר (המופתי) היה פוליטיקאי קנאי. ואלם ביסודם של דברים היה צדק קב במטרה אליה הוא חתר-שלילת דיכוי מזוין של העם הפלשתינאי, המתנגד להגירה רבתית של יהודים בניגוד לרצונם של התושבים, אולם שיטותיו של המופתי לוחמנות קיצונית, סירוב מוחלט לפשרה ורציחות טרוריסטיות של פלשתינאים שחלקו עליו-היו לא נבונות ולא מוסריות"( עמ' 41) וממשיך בני מוריס:, אלא שהבעיה הייתה נעוצה לא רק באופיו של המנהיג המורד. אף שוודאי סבר כחוסייני וכחסידיו הפלשתינים , כי זרם המהגרים היהודים אינו מוצדק וכי יש לבלומו, חש גלאב התנגדות טבעית למדי לכל מי שקם למרוד בכתר הבריטי"( 41). משמע בני מוריס עצמו מעיד שהמרד היה אנטי אימפריאליסטי. בהמשך מספר בני מוריס כיצד הבריטים קנו את ראשי השבטים הבדווים על מנת למנוע שישתתפו במרד האנטי בריטי. אולם לא רק הבריטים ששלטו בעבר הירדן בנוסף לפלסטין, ניסו להכשיל את המרד כך גם פעלו מלכי ערב, וגם המופתי עצמו שחשש מאובדן השליטה על מרד עממי שיכול היה להפיל גם את בעלי האדמות העשיירם בארץ ובארצות ערב." בשלהי אוקטובר 1936, כאשר מלכי ערב, לבקשתו הסודית של חאג' אמין אל חוסייני, קראו לפלשתינאים להניח א נשקם ולתת סיכוי לדיפלומטיה, הגיע לקיצו השלב הראשון של המרד"( שם עמ' 47) אילו לפלסטינים הייתה הנהגה מהפכנית, מרד זה היה הופך למהפכה סוציאליסטית, אולם חוסר הנהגה מהפכנית, הפחד של מלכי ערב, השלטון הקולוניאליסטי וההנהגה הציונית , היו הסיבות לבידוד המרד, ולהכשלתו. בשלב זה עקב התמרדות ההמונים הפלסטינים פרסמה הממשלה הבריטית את דו"ח ועדת פיל, שקרא לחלוקת הארץ( כ20 אחוז לציונים) תוך טרנספר של הערבים מהשטחים שיוקצו למדינה הציונית( כרבע מיליון).( שם עמ' 48) וסיפוח השטחים האחרים לעבר הירדן. התגובה של הפלסטינים הייתה חידוש המרד, והממשלה הבריטית נאלצה לסגת מתוכניתה לחלק את הארץ ולבצע טרנספר וביטלה את המלצות וועדת פיל, בה תמכו מנהיגי הציונים. כבר מכאן ניתן ללמוד כי הקמתה של מדינה יהודית ולו בחלק של הארץ היה כרך בגרוש מסיבי של הפלסטינים תוך מניעת הקמתה של מדינה ערבית עצמאית בשטחים בארץ. מוריס גם מוסיף ששליט סעודיה אבן סעוד התנגד לדו"ח ועידת פיל, משום שראה בכך את חיזוקו של יריבו עבדאללה בעבר הירדן.. מה היה האינטרס של הבריטים בהבטחתם להקים קודם כל בית לאומי ואחר מדינה ציונית בארץ? על כך כותב גלאב פשה שחשש מהתפשטות המרד הערבי והתנגד בזמן המרד לחלוקת הארץ, עמד שאחר שינה. " ההנחה כי נוכחות יהודים בפלשתינה, היא נכס אסטרטגי לבריטים התנפצה עתה כליל( גלאב נדרש פה לטיעון בזכות הצהרת בלפור שלפיו קיומה של מדינה ציונית בפלשתינה יסייע לבריטניה להחזיק בתעלת סואץ). קודם כול, אילולי היהודים, היו הערבים ידידותיים ובכך היה מושג יתרון אסטרטגי גדול בהרבה יותר" ברור איפה מה הייתה הסיבה לתמיכת האימפריאליסטית בציונים, אך גם כי הבריטים היו מעוניינים בדבר אחד, שליטה על האזור ועל הארץ. משום כך נעו בין תמיכה בציונים לבין התנגדות למרד ערבי והבטחות חדשות לבקרים לערבים. באופן אירוני, גלאב פשה , משום התנגדותו למרד הערבי שסיכן את האינטרס של השלטון הבריטי, היה מהראשונים שהשווה את התנועה הערבית האנטי אימפריאליסטית לנאצים, הרבה לפני שעשה זאת בוש. אולם בני מוריס למרות היותו ציוני כותב:" הנוקשות וההטעיה שבהשוואותיו של גלאב בין נאציזם/פשיזם ובין תנועה לאומית אנטי קולוניאלית בעולם השלישי שעודה בניצניה "ראויה לציון( עמ' 57-8). ב. סיפור בדים אחר של הציונים הנו כי מנהיגיהם הסכימו לחלוקה ולהקמת שתי מדינות, האחת יהודית והשנייה פלסטינית, ואילולי התנגדות הערבים כך היה קורה. שאלת חלוקת הארץ עלתה מחדש בסופה של מלחמת העולם השנייה, עקב המניפולציה שעשו מנהיגי הציונים בשואה היהודית, כאשר הם מציגים עצמם כנציגי יהודי העולם , בעוד שהייתה להם אחריות ניכרת להשמדה זו עקב התנגדותם הפעילה לפתיחת שערי ארצות הברית ואנגליה, קנדה ואוסטרליה לפליטי החרב היהודים, שכן עבורם, יהודי בו לא יכלו להשתמש לפרויקט שלהם, כדברי ויצמן היה" אבק היסטורי
 
חלק ב-סוף

ב1944 התקיימו דיונים בין הממשלה הבריטית כולל שר החוץ מוין לבין שליטים ערבים ריאקציונרים ששיתפו פעולה עם האימפריאליסטים" הוסכם בין המשתתפים כי החלוקה מהווה התקווה היחידה להסדר סופי בפלשתינה. עכשיו מתקיימים דיונים נרחבים בחוגים יהודים וערבים על מידת סבירותה של תוכנית החלוקה, דיווח מוין. הוא הוסיף כי הן ראש ממשלץ ירדן תופיק אבו אל הודא והן ראש ממשלת מצרים מוצטפה נחאס פשה, "מכירים בישימותו של הסדר סופי מכוח החלוקה, אם כי אפשרי שלא יוכלו לאומר זאת בפומבי"..( עמ' 78) בסוף 1944 התיישרה העמדה הערבית הרשמית עם השקפתו של אבו אל הודא, כך לפחות סברו נורי סעיד, הפוליטיקאי החשוב בעיראק וגלב".. יתר על כן נורי סעיד ציטט בטרנספר של האוכלוסייה ערבית מתוך האזורים המיועדים לריבונות יהודית"( עמ' 79) בתקופה זו למרות הסכמתו של גלאב לחלוקה ולטרנספר לשם המשך השליטה הבריטית, דעתו על הציונים לא הייתה מלבבת:" מדי שנה בשנה, מוזנים בני הדור הצעיר של שני הגזעים בשנאה, ממין ממוקד ואלים ביותר. דבר זה חל על היהודים יותר מאשר על הערבים...צעירים וצעירות יהודים מתחנכים בבתי הספר היהודים שם הם מיישמים שיטה נאצית לעידוד שנאה בקרב הילדים. הצעיר היהודי קשוח, צר אופקים, קנאי ומר נפש כנוער ההיטלראי, המשמש דוגמה לעיצובו" ...בריטים לא יהודים שהורגלו במגעים עם יהודים אנגלים ליברלים, אינם מעלים בדעתם כי בארץ ישראל צמח זן שונה של יהודים" בפלשתינה בא תחתם דור צעיר יותר של יהודים נאצים טוטליטארים"(89). ב47 הניע עבדאללה את גלגלי החלוקה, הוא זימן אליו את אליהו ששון, פקיד המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית, אל ארמונו שבשונה בבקעת הירדן והציג לפניו את תוכניתו: המלך אמר, ,שהוא מעדיף את החלוקה של פלשתינה בינו ובין היהודים וצרוף החלק הערבי לעבר הירדן"(99) המלך דרש 10,000 לא"י כחלק מהסכמתו. כפי שהוסדר , נועדו ששון ועבדאללה שוב ב-19 לאוגוסט 1947 ששון הביא עמו רק 5000 לא"י ואת תשובת הסוכנות הציונית לחלוקה( שם עמ' 100) "ההסכם האשמי-יהודי, כותב מוריס לחלק את פלשתינה בין שני הצדדים הושג ברמה העקרונית" אולם המצב האזורי והבינלאומי עדיין לא הבשיל דיו לתכנון המבצע.חלפה שנה עד שהנסיבות הוכשרו לכך"( עמ' 100-101) ב-27 באוגוסט 1947 על סף הגשת דוח אונסקו"פ שצידד בחלוקה, שיגר פיירי-גורדון, ממלא מקום הנציג הבריטי בעמאן מברק ללונדון בו הביע את תמיכתו בהשתלטות עבר הירדן על החלקי הערבים של פלשתינה המחולקת"( עמ' 103) ב17 לנובמבר 1947 נפגשה גולדה מאיחר עם עבדאללה ומאוחר יותר ב10 למאי 1948 ועליה מסרה גולדה:, כי השיחה התנהלה על יסוד זה שיש בינינו סידור והבנה לגבי מה שהוא רוצה ומה שאנו רוצים וכי האינטרסים אינם מתנגשים. אמרנו לו כי לא נוכל לעזור לו להכניס את צבאו לארץ היות ונהיה מחויבים להחלטת האו"ם, לא נוכל לתת יד אקטיבית להפרת החלטה זאת. אם הוא מוכן להעמיד את העולם ואותנו לפני עובדה- המסורת של הידידות בינינו תימשך"( עמ' 110). החשש של שליטי ערב וביניהם עבדאללה כי הציונים ללא יקיימו את ההסכם ויפלשו לשטחים שהוקצו לערבים היא שאילצה את שליטי מדיות ערב לשלוח צבא סמלי, במיוחד נוכח ההתנגדות ההמונית בארצות ערב במיוחד לאחר שהגיעו השמועות על מעשי טבח שהציונים מבצעים. בני מוריס ממשיך ומוכיח בהמשך הספר, כי המקום היחיד בו היו התנגשויות של הצבא הירדני היחידי שהיה צבא בעל עוצמה מסוימת( כלל 11,000 חיליים וקצינים) עם הצבא הציוני הי העל ירושלים, כאשר הציונים הפרו את החלטת האו"ם של בינאום ירושלים ולא רק השתלטו על חלקה המערבי אלא החלו לכבוש את חלקה המזרחי. ובהקשר זה מנפץ הספר גם את האגדה כי הציונים לחמו מלחמת אריות של "מועטים כנגד הרבים", שכן:"היהודים היו מאורגנים יותר, יש להם חיילים מזוינים רבים יותר( צבאות ערב חסרו ציוד לחלק מיחידותיהם, ואחרות הושארו במקומן להגנת המשטרים הרעועים) קווי התקשורת שלהם קצרים יותר, מימון טוב מחו"ל והם נהנים מתמיכת שתי המעצמות הגדולות( ארצות הברי וברית המועצות) עמ' 155-156). אם נסכם, הרי מלחמת 48 הייתה מלחמה ריאקציונרית הן מצד הציונים והן מצד שליטי ערב, שתוצאותיה נקבעו מראש בהסכם בין ההנהגה הציונית למלך עבדאללה, כאשר רק לו צבא בעל יכולת לחימה. הקורבן היה בראש וראשונה העם הפלסטיני. כל השאר הן אגדות שבהן הלעיטו דוורת.
 
לפי מה שכתוב ברור כי לא מדובר

באנטי-אמפריאליזם. הערבים רצו להמשיך את האמפריאליזם הערבי לצד זה הבריטי, ורעיון האופנסיבה נגד מיעוט יהודי חלש היה רעיון אמפריאליסטי מטיבו. השאיפה הערבית לפשט את האמפריאליזם התנגשה עם רצון הפליטים היהודים לחיות במולדתם ההיסטורית והאופנסיבה הרצחנית של הערבים מטרתה היתה להשמיד את היהודים ע"פ מצוות המופתי. אילו היו רוצים להלחם באמפריאליזם היו נלחמים בבריטים, או בעצמם, מתברר שמי שנלחם באמפריאליסטים הם היהודים שנלחמו גם בבריטים וגם בערבים ונצחו בזכות הקב"ה שהיכה את האויב והדף אותו לכל עבר.
 

s k y b l u e

New member
שורץ היה מעדיף רצח היהודים בגרמניה

הנאצית מאשר עלייתם לארץ ישראל. מבחינה זאת אין הבדל בינו לבין המופתי הנאצי שסייע להיטלר לרצוח את יהודי הבלקן. הנהגה מהפכנית לערביי א"י? המופתי היה ההנהגה הכי מהפכנית שיש. בגלל זה הקומוניסטים תמכו בו והוציאו פיגוע טרור נגד היישוב היהודי. בואו לא נשכח שלנין כבר, טרוצקי גורש מארץ לארץ וסטאלין היה עסוק ברציחות המונים ברוסיה ולא היה לו זמן להתעסק עם הפרובינציה המפגרת בא"י. ההנהגה הציונית בתקופה זאת עשתה רבות כדי להציל את היהודים מגרמניה ולהביאם למולדתם בזמן שהקומוניסטים מכל הצבעים והריחות התכוננו לברית הגדולה עם היטלר ב-1939.
 
אתה בטח מאמין גם בסינדרלה

מיקי מאוז, וסנטה קלאוס, וכמובן בהרצל כמשחרר היהודים. האנטי תיזה שלך היא להיסטוריה . העמים הכבושים הם האימפריאליזם לשיטתך והנאנסות הם הפושעים, הרוצחים הם המלאכים, בעלי ההון הם המיעוט הזקוק להגנה וכך הלאה. אתה יכול להתחרות ב 1984 ובעולם חדש אמיץ: המלחמה היא השלום, הכיבוש הוא השחרור וכן הלאה והלאה. אתה מתחיל להתחרות בחברך השוטה תומך פינושט, המגן על הפשעים של מנהיגי הציונים, אשר סייעו לסגור את שערי ארצות הברית , אנגליה ואוסטרליה, לפני פליטי החרב היהודים, שכן כל יהודי בו לא יכלו להשתמש לפרויקט הציונ יהיה עדיף בבעיניהם שימות. לקולוניאליסטים יש תמיד תמונת עולם הפוכה מהמציאות.
 
עניין של עובדה פשוטה

מאחר וליהודים לא היתה ריבונות על כל אדמה בעת שהתרחשו המאורעות, הרעיון שהם "אמפריאליסטים" הוא הזוי. לעומת זאת האמפריאליזם הערבי כמו גם הבריטי של התקופה מתועדים היטב. עובדה היא כי הערבים לא ניסו להתנגד לבריטים אלא העדיפו לנסות לנשל באגרסיביות את היהודים. ואילו היהודים, פליטים כמו גם ותיקים, נלחמו בשני הכובשים בשביל לגרש אותם מהאדמות כמו שעושה כל מתגונן מול אמפריאליסטים. אך מעטים מבין הערבים גרסו שאין להלחם בתופעת האמפריאליזם של עצמם ושל הבריטים והם לא באו לידי ביטוי. התוכנית של המופתי היתה לנשל, וכשראה שהבריטים לא מוכנים לעשות זאת עבורו, פנה לנאצים. הוא רצה לשתף פעולה עם אמפריאליזם כלשהו, ולא שינה לו כל כך אם זה הבריטי או הנאצי, במטרה לקדם את האמפריאליזם הערבי שלו.
 
אנטי היסטוריה

מאחר וליהודים לא הייתה ריבונות על כל אדמה בעת שהתרחשו המאורעות, הרעיון שהם "אמפריאליסטים" הוא הזוי." המנטרה הזו מגוחכת. על מי אתם ממצאי היסטוריה רוצים לעבוד? הרעיון הציוני כלל לא הומצא על ידי הציונים, אלא 50 שנה קודם להתארגנות הציונית, על ידי הקולוניאליזם הבריטי. על כך ניתן לקרוא באנציקלופדיה של הציונות שנכתב על ידי לא אחר מאחד מאבי הציונות סוקלוב. לבורים לא הייתה אימפריה משלהם כאשר הם יצרו מדינה כמעט זהה למדינה הציונית, והאם הם לא היו קולוניאליסטים? היסטוריה לא ממציאים לצרכי נימוקים פוליטיים, אלא יש ללמוד אותה כפי שהיא.
 
מי ממציא פה בדיוק

ההתקפות האישיות שלך מוכיחות שאתה לא רק סלפן, אלא בור מוחלט בכל הקשור להיסטוריה או להבנה כללית. כל בר דעת מבין דבר פשוט שאי אפשר להפוך בו- אמפריאליזם לא יכול להיות מבוצע ע"י עם שבנוי מפליטים נרדפים שאין להם עצמאות אפילו על סנטימטר אחד. צריך להיות אוויל מוחלט לחשוב שתוכל באמצעות חזרה על שקר לשכנע שהתוקפן האמפריאלסטי הערבי-בריטי הוא קורבן והפליט היהודי הנרדף הוא האמפריאליסט. היהודים הם פליטים עד היום ומצויים בסכנת הכחדה. אין להם את השטחים העצומים של הבריטים או הערבים. באותה תקופה לא היה להם כלל שטח והם התגוננו במולדתם והחזירו חלק קטן מהאדמות שלהם בזכות שהצליחו להתגונן, לא בשל שתקפו. את שכתוב ההיסטוריה הדמגוגי והשיקרי אני משאיר לך ולשכמותך.
 
אנטי היסטוריה

"ביתם הטבעי", זאת נקודת המוצא של ההיסטרו סופיה שלך. משמע היהודים שחיו בפולין למעלה מ1000 שנים לא חיו בביתם הטבעי, אלא היו שם נטע זר. זאת התמצית של האנטישמיות, של מחציתה השנייה של המאה ה-19, שהציונים אימצו לעצמם כדי לכבוש את הארץ ולנשל את תושביה. לא במקרה הרצל כתב לא אחת כי יש לו הסכמה רבה עם האנטישמים. אם היית עובר בשנות השלושים בברלין והיית רואה כתובת גרפיטי על הקירות:" יהודים לפלסטינה", לא היית יודע האם הציונים כתבו זאת או הנאצים. האימפריאליזם אינו מילה חסרת תוכן שניתן להצמיד אותה לכל מי שמתחשק לך. האימפריאליזם של המאה ה19 והעשרים הוא האימפריאליזם הבריטי, הצרפתי, הבלגי, הגרמני, האמריקאי. אימפריאליזם ערבי בתקופה זו זאת המצאה של משרתי האימפריאליזם הבריטי שבעזרת כידוניהם התיישבו כאן הציונים. את הציונות לא היהודים המציאו אלא האימפריאליזם הבריטי עשרות בשנים לפני שהציונים הקימו תנועה קולוניאליסטית בשרות האימפריאליזם הבריטי. הדברים מתועדים היטב באנציקלופדיה של סוקלוב, מאבות הציונים שאותה כנראה כציוני מעולם לא טרחת לקרוא. אך מדוע להרחיק לכת לשם, ז'בוטניסקי שהיה ריאקציונר, אולם בניגוד לך אדם ישר, כתב את כל האמת ב"קיר הברזל" ב1923. כנראה גם אותו לא קראת, ואתה טוען שאתה יודע היסטוריה
 
יש לך ככל הנראה בעייה בהבנת הנקרא

אתה לא מבין ממש או לא רוצה להבין ממש מה שאתה קורא בספרים. עובדה היא כי האמפריאליזם הערבי חי וקיים גם היום. אפילו בישראל כל המפלגה הערביות הקוראת ליישום אמפריאליזם ערבי, למעט המפלגה המוסלמית. הטענה שלך כי הפליטים הסודנים שהבריטים הביאו הם אמפריאליסטים היא טענת כזב. הטענה שלך כי היהודים שהגיעו לישראל הם אמפריאליסטים היא כזב מכופל,בשל שאינם יכולים להיות כאלו באין להם כל אדמה. אתה חוזר על אותם דברים שכבר סתרתי. הרשימה שלך הזויה, האמפריאליזם הבולשביקי למשל לא מופיע שם. אותו אמפריאליזם רצחני של הטרוצקים. האמפריאליזם הערבי קיים ושריר, לא תוכל לכחש זאת, קשה להסתיר את גודל האדמה שבידי הערבים, השטח שישראל אוחזת בו הוא אפילו לא חצי אחוז מהשטח שהערבים ובכל זאת הערבים רוצים עוד. הם מתפשטים גם לאפריקה ורוצחים שם עמים שלמים. הם מתפשטים לאירופה ולאמריקה. מנהיגיהם מקימים ארגוני טרור במדינות תמימות במטרה להפיל את המשטרים ולהקים במקום זה משטרים ערבים כמו גם לחזק את המשטרים הערבים בבית באמצעות הפחדה וטרור, ולהגביר את האמפריאליזם הערבי ע"י סילוק והשמדת 6 מליון יהודים. הטענה כי לא היה אמפריאליזם סובייטי רצחני במיוחד בולטת בכתיבת-השקר שלך.
 
אכן היהודים שחיו בפולין היו נטע זר

זוהי עובדה. ליהודים יש מקום אחד והוא ארץ ישראל.
 
אתה לא יודע אפילו מה פירוש המילה

מנטרה. הבריטים היו ידועים בקטע של ערבוב אוכלוסיות. המחשבה שלהם היתה שיוכלו לשסות אוכלוסיות זו בזו. הם הביאו אנשים מסודן ויישבו אותם בג'סר א-זרקא. הם הביאו אנשים מאירלנד ויישבו אותם מזרחית לחדרה. האם האנשים הללו שהועברו הם אמפריאליסטים? כמובן שלא, לפחות לא לפי כל הגיון של מי שמבין בהיסטוריה. כן, לפי מי שיש הרבה פברוק בכתיבה שלו במטרה להוכיח משהו שהוא אנטרס אישי. היהודים בוודאי ניצלו את הרצון של הבריטים לתגבר את האוכלוסיה היהודית שכבר היתה קיימת ביהודים נוספים שיוכלו להוות עוד בעייה לעולם הערבי הרחב שהשתרע על פני מיילים רבים - תוצר של אמפריאליזם. האמפריאליזם הערבי והאנגלי נפגשו, והבריטים הצליחו באמצעות היהודים שהגיעו למצוא עבור הערבים מטרה. היהודים כמובן ניצלו זאת בלי קשר למימוש הבית הלאומי, אך אין זה אמפריאליזם, היהודים שאפו לחזור לביתם הטבעי אפילו לחלק קטן ממנו, בעוד היו אלו הבריטים ששאפו להשליט את האמפריה שלהם, והערבים שרצו לחדש את שלהם. לסיכום, כל בר דעת הגון מבין שאתה מנסה לרתום בצורה הזויה ע"י עיוות ההיסטוריה ושחלוף המובן של מונחים בסיסיים במונחים שיתאימו לך ולמה שאתה מנסה להציג, אבל זה לא ממש משכנע. חוץ מלתקוף לגופם של הללו שמפריכים את דברי ההבל שלך אין לך מה להציע. אחרי שמורידים את ההתקפות, נשאר רק העיוות של המונחים. הקורבן אצלך הוא התוקפן. המיעוט חסר הריבונות על כל אדמה שהיא הוא האמפריאליזם והאמפריאליזם הבריטי והערבי כאחד הם סה"כ קורבנות של היהודים. כמה פאתטי, אפילו לסלף אתה לא יכול בצורה הגיונית מינימלית.
 

NorthernStar

New member
כבר סימת לקרוא? יפה!

אני שוקלת לרכוש את הספר בשפת המקור שלו. מה דעתך? כתוב היטב? פחות טרחני ומעייף מקודמיו? אשמח לשמוע רשמים אישיים.
 
כוכב הצפון

אני תמיד מוענין בספריו דווקא משום שהוא ימני, והשקפתו מבצבצת בכתיבתו. הוא היה יכול להיות יותר קצר, ואלם הוא כדאי בקריאה. אין הוא מוסיף כמעט שום אינפורמציה חדשה, ובכל זאת הוא עוד נדבך בניפוץ המיתוסים של הציונים. שווה.
 

NorthernStar

New member
הוא גרוע מאניטה שפירא ושות'

הם מכחישי נכבה, אבל הוא לא מכחיש את קיומה. הוא חושף אותה ואז מצדיק אותה! פשיסט ולא יותר. אולי אני אקנה לי עותק משומש של הספר. באמת לא בא לי לפרנס את האדון מוריס.
 
למעלה