הדרך ל טרנסאלפ 2014

skcazy

New member
הדרך ל טרנסאלפ 2014

היום עוד שלושה חודשים יהיה היום שלישי של הרכיבה בטרנס אלפ 2014 , יומיים ראשונים יכול כל רוכב כביש מנוסה לשרוד , כדי לצלוח את היום השלישי והרביעי צריך הכנות ...

לגבי הימים הבאים עדיין לא יודע ...

. אני מעלה עומס בהדרגה מטפס בהילוכים רכים יותר ומנסה לצבור מטרים ...

המצב עכשיו : ארבעה אימונים בשבוע ברצף , שניים ריצה 10K, שניים על האוכף - טיפוס בעיקר . יום מנוחה ועוד אימון ריצה קלה ...

גם שינויים קלים במשמעת אכילה וגם תשומת לב לציוד .


מי שנמצא בהכנות מוזמן להתייחס ..
 

Steven Gerrard8

New member
טוב ,יואב ,סוף סוף ....

אני מרווה שהפעם זה סופי ואכן נרשמת ולא תתחרט ....
עצה ראשונה ומיידית ,אתה הולך לטראנס אלפ ,תפסיק עם הריצה ותתרכז באופניים בלבד .
אתה (אנחנו ) גרים במקום הכי טוב לאימונים לטראנס אלפ .
תהיה רגוע ,אתה תעשה את הטראנס ובגדול .כל אחד יכול ומי שמתאמן טוב אף יהנה ויחייך בסוף .
שם הסיפור בטראנס אלפ הוא התאוששות בסוף כל יום והגעה ליום הבאה עם רגלים ''נקיות '' תנסה עד הטראנס להתאמן 4-5 אימונים בשבוע ולעשות פעמים שלוש רצפים של שלושה ימים רצוף על 2500 טיפוס על 125 קמ . בגדול שתי אימונים באמצע השבוע נניח שני רביעי של שעתיים וחצי ובהם 60 קמ על 1500 טיפוס ורכיבה בשישי שבת של 2000-3000 טיפוס בחמש שש שעות תביא אותך מוכן . ואם נסכם במספרים אז כ15 שעות שבועיות עם 350 קמ ו6000 טיפוס שבועי יביאו אותך מוכן מספיק . עכשיו קצת מאוחר להתחיל משקולות אבל אתה חייב להקשיב לגוף לנוח יומיים בשבוע ולא להשתגע . כמובן הקפדה על שתיה ,פחממות ,חלבונים וכו . אם תכננת הורדה במשקל זה הזמן .על תחכה לשבועיים האחרונים .שבועיים לפני הפחתה הדרגתית (לא לגמרי ) ובשבוע האחרון שתי אימונים קלים של שעה סיבובי רגלים .מבחינת ציוד אין הכנות מיוחדות אלא כמו תמיד אחזקה שוטפת . ההיתי שם צמיגים חדשים שבועיים לפני כדי לא להתעסק בפנצרים ובודק החלפת שרשרת עם צריך . חוץ מזה אם תרצה אשלח לך במייל תוספות ,ציודים וכו . חוזר שנית תפסיק עם הריצה היא תגרום לך עומס גדול על הגב תחתון וברכיים בנוסף לטיפוסים . ממליץ על נפח ורולינג הילס מידי פעם נגיד כל שבועיים לכיוון לקיה וחזרה שכולל טיפוס לצובה והביתה חזרה . נותן לך יום של 170 על 2500 כמעט . בהצלחה . כמה שהארכתי זה היה על רגל אחת ממש בקצרה וניסיון של שני טראנסים ...
 

Steven Gerrard8

New member
ועוד קצת בהרחבה ...


אתה צריך להגיע למצב שיש לך ברגלים יום של 125 קמ על 3000באוטומט , כלומר ב DNA מבלי למצמץ .נשמע בשמים ? לא ממש ...היו לנו ימי אימון כאלו ויותר שיצאנו אם תחושה של עוד ....זה המשוואה שאתה במצב טוב . יש את השיטה של 3/1 כלומר על כל שלושה שבועות העמסה שבוע ''קל''יותר והפחתה בעומס. תשתדל לרכב בקצב קבוע ומונוטוני בעליות . אם יש לך מד וואטים תתבית ליחס הספק משקל של 3.2 .אם תצליח לרכוב שבעה ימים בטראנס אלפ בממוצע של 3.2 תהיה בקטגוריה C המכובדת . יותר מזה מביא אותך לפאתי B פחות מזה ואתה מתקרב ל D ....תזונה - בתחנות האכלה בטראנס יש ג'לים ,בארים ,בננות ,לפעמים עוגות ודברים מלוחים . אני מחסידי הסנדביץ ופחות הבארים השאלה איך אתה רגיל . ביום ממוצא בטראנס אתה שורף בין 3500-4500 קלוריות ולנושא ארוחת בוקר וערב יש משקל רציני מאד לא פחות ממה אתה אוכל בזמן הרכיבה . מגנזיום זה משהו שאי אפשר לוותר עליו ואם היום אתה לא לוקח תתחיל לקחת כדור כל יום לפני השינה . בטראנס נתפסים שרירים שלא ידעת שקיימים אצלך בגוף . שתיה ,מלחים ,ג'לים זה טוב אבל לא מספיק תמיד . אם רכבת מעל הקצב שלך (וזה קורה לרובנו ביוםהראשון )רוב הסיכויים שתתפס ...בקיצור יש עוד הרבה דברים קטנים וגם גדולים שקצרה היריעה ואפרט לך עם תרצה בפרטי . דבר אחד בטוח ,אתה יוצא לחוויה מדהימה שאי חובה לדעתי לכל רוכב אופניים חובב עליות ולדעתי אחרי הפעם הראשונה שבא לומדים ,הפעם השנייה היא החוויה האולטימטיבית וזהו לא צריך יותר יאלה לאתגר הבא ...
 

skcazy

New member
תודה , אגב איך נראה סדר יום אופייני ?

השכמה ... א.בקר ..הזנקה ב 9:00 ... ?
 

Steven Gerrard8

New member
פשוט מאד ומונוטוני

זינוק ב9.00 . השכמה ב6.00 .התארגנות (שירותים וכו) אירגון התיק והורדתו ללובי לאיסוף למלון הבא .7.00 ארוחת בוקר . 7.45 שירותים ושטיפת ''האינסטלציה'' . התארגנות אחרונה על האופניים ויציאה לנקודת הזינוק ברכיבת חימום קלה . סיום רכיבה תלוי באורך היום ורמת הרוכבים אז נגיד בין 14.00-16.30 . פריסה יפה ומזינה של המארגנים בנקודת סיום . רכיבה למלון . מתיחות ,מקלחת (בריכה ,גקוזי) .מתיחות ,בירה ,פיצה מנוחה עד ארוחת ערב .עצה שלי על תבנה על ה''פסטה פארטי ''של המארגנים .אי אפשר לחיות ממנה . אנחנו התארגנו עצמאית ולקחנו בכל מלון ארוחת ערב ובוקר .מושלם ! אצלכם זה בעייתי ולכן ממליץ בכל עיירה לא להתעצל ותמורת 30 יורו לאכול ערב נורמלי עם בירה טובה או אפילו במלון בתוספת תשלום סימלית . אתם מקבלים מהמארגנים ביום שבת לפני הזינוק צ'ימידאן ענק ממוספר שהוא נודד אתכם כל יום ומחכה לכם במלון הבא . מזוודת האופניים והמזוודה מהבית יחכו לכם במלון האחרון . הראל מנוסה ויסביר לכם את הנוהל בפרוטרוט .
 

nirism

New member
אתה יכול לתכנן יומיים בגליל העליון כדלהלן:

יום ראשון - גרנד פונדו חרמון
יום שני -
חלופה 1:כפר בלום/בית הלל-כפר גלעדי-רמות נפתלי-צומת עין זיתים-צפת-ראש פינה-איזור תעשיה חצור-עמוקה-דרך נוף ביריה-
ימינה לכביש 886 - נחל דישון-צומת כוח-כביש 90-צומת הגומא-כפר בלום/בית הלל (114 ק"מ)

חלופה 2: התחלה כמו מקודם והשינוי יהיה בחיבור בין "דרך נוף ביריה" לכביש 886, שם פונים שמאלה לצומת עין זיתים-ימינה לכיוון
מירון- צומת מירן ימינה-גוש חלב-צומת חירם-יראון-אביבים-צומת כח-כביש90-צומת הגומר-כפר בלום/בית הלל (136 ק"מ)

מים: רמות נפתלי, תחנת דלק "סונול" בכניסה לצפת, תחנת דלק בראש פינה, תחנת דלק גוש חלב, צומת גומא
 

YotamKa

New member
אתגרים שמתגרים

באתר בייקפאנל תמצא תיאור של אירוע שדומה לטרנס-אלפ, רק מעט יותר קשה (מתחילים לרכוב ב: 7-30, למשל),

יחד עם נקודת מבט על כל מה שקרוי 'אתגר' ולמה זה בכלל טוב.

הפרומושן הזה לא תוכנן, ולא קיבלתי שוחד עליו.
 

Steven Gerrard8

New member
מה אתה קופץ ?

משהו אמר שטראנס אלפ הוא האתגר היחידי או הכי קשה ? כל אחד והפרופורציות שלו ...אתה מכיר אותי טוב וברוך השם אתגרים לא מפחידים אותנו . ואם כבר הזכרת אז הכתבה שלך מאד מבולבלת ,לא ממוקדת ומלאה מידי בנתונים יבשים וגאוגרפים ופחות מידי בחווית ואתגר האופניים .....אם כבר ...
 

ariasdo

New member
כתבה מרשימה , Steven Gerrard אתה מספיק טוב

רוכב ומטפס גם בשביל האתגר הזה שלני עושה . חומר למחשבה .
אני עקבתי אחרי הכתיבה שלך בפיסבוק בדיווח תוך כדי הטרס -אלפ .והמסקנה מרגישים שהייתה לך הנאה גדולה .

ובקשר לאתגר בכתבה , יש לציין שבסוג הרכיבות האלו , אני לא יודע אם יש עוד רוכב בארץ שמסוגל לעשות כמו לני .
מסלול אתגר של 100 טיפוסים . צריך להיות רוכב על , וגם הרבה מאוד אימון מתאם לנושא .

אריה סדובניק
 

Steven Gerrard8

New member
תפריד בין הכתבה עצמה לבין ההשיג של לני ..

הכתבה עצמה היא רעיון טוב של יותם שהפעם לא כל כך הצליח ,מה לעשות . ההשיגים והרכיבות של לני הם אכן מרשימים בכל קנה מידה ואכן ציינתי זאת גם בפניו לא פעם וגם בקישור לכתבה בפייסבוק . אין ספק שאני את נושא הטראנס אלפ מיציתי וערן בן זוגי לשתי הטראנסים ואני כבר במהלך הטראנס ידענו שצריך לעבור ל''שלב הבא'' .כרגע התחדשתי בפריצת דיסק ועדין לומד את הנושא .ביוני בכל מקרה חוזר למורטירולו ,גאביה,סטלוויו הפעם ל''חופשת ''אופניים אם אפשר לקרוא לימים של 4000 טיפוס חופשה,אבל לא במסגרת תחרות . לני מנסה למשוך אותנו החבורה הירושלמית לאתגרים בסגנון הזה .אולי פעם יצליח .שנהיה רק בריאים קודם כל !!
 

YotamKa

New member
איזהו חכם - הלומד מכל אדם

היתה כוונה לתפוס טרמפ, לא לזלזל באירועים אחרים ומתנצל אם כך פורש.

דבריך כאן מעידים על חוסר ידע באשר לרעיון על פרסום הכתבה, מה לעשות. תברר פעם הבאה.
בקשר לפיזור - לא תמיד התוצאה טובה בעיני כולם, בינתיים לפי מדד הלייקים זה דווקא בסדר, אבל העורך מקבל גם ביקורות ספרותיות באהבה.

המטרה שלי היא שירכבו יותר ביהודה-ושומרון, ודווקא נראה לי שיחסית הצלחתי אתך, עם חריגות נועזות מקו צור-הדסה-אשתאול שאליו דבקת בימי בחורותיך.

המערכת מודה על שיתוף הפעולה. עוד תגובות רק יקפיצו הרייטינג.

הנה הקישור למי שפספס:
http://bikepanel.com/p/17190
http://bikepanel.com/p/16945
 

ItsikH

Member
זן ואמנות הרכיבה על אופנים מורה זן שאל פעם חמישה מתלמידיו "אמרו נא לי, מדוע אתם רוכבים?"
אחד ענה "אני רוכב בכדי לחסוך כסף"
"יפה, מטרה ראויה"
השני "אני רוכב בכדי לשמור על כושר"
"יפה גם כן"
השלישי "אני רוכב בכדי לשמור על הסביבה"
"נהדר"
הרביעי "אני רוכב בכדי להיות בהרמוניה עם הטבע ועם עצמי"
"נפלא"
החמישי, נבוך, מלמל "אני לא יודע, אני רוכב בכדי לרכוב"
המורה כרע על ברכיו "אני תלמידך, למדני נא"
 

ItsikH

Member
לטעמי "כל התשובות נכונות", גם ה"סתמית" וגם השאר
 
כל הכבוד ללני

אבל אין התחלה של קשר בין הנסיון הראשון של יואב לעמוד במסגרת הזמן של הטרנס אלפ לבין הCCCC שעשה לני. ראוי היה לפרסם פוסט בקישור נפרד לכתבה שגם בעייני זקוקה לעריכה.
 

YotamKa

New member
כתוב בפירוש שמדובר בפרומושן,

פלטין עושה את זה על ימין ועל שמאל.

אתה מתייחס לכללי הפורום ברצינות יותר מאשר לכללי הפרווט, לא מתאים לך.
 
אם הייתה טורח לקרא

את מה שכתבתי הצעתי להביא פוסט נפרד על הכתבה הזו(למרות כללי הפורום הקדושים) כי בעייני הטריפ של לני ראוי לפרסום ואף לדיון בפורום. אשמח לבצע זאת לכשתערוך את הפוסט שלך שבעייני ארוך מאוד, מלא בפרטים מיותרים, חסר למשל ציטוטים מלני עצמו(ולא ברור שהוא מסכים לפרסום), תסיר מספר דימויים שלא מתחברים אחד לשני ואת האג'נדה הפוליטית שלך כי מדובר כאן בגיבור ממש שעשה דברים נשגבים.

שוב כבוד רב ללני אנגלהרט האיש המדהים היחיד שמשאיר לך אבק בשניות.
 
למעלה