הדרך ל TALP 2014עליה לחרמון - TEST

skcazy

New member
הדרך ל TALP 2014עליה לחרמון - TEST

בשבת אעלה לחרמון , מדובר בחלק מההכנה ל TALP הכוונה היא לסימולציה טובה ככל הניתן לעליה אירופאית ארוכה ..

טיפים יתקבלו בברכה ( אגב - מהיכן כדאי להתחיל את הטיפוס ) זו כמובן לא הפעם הראשונה שאני עולה בשאיפה גם לרכבל עליון איזה קצב ייחשב סביר אם המטרה היא כאמור - סימולציה ..

למשיבים תודה ...
 
שאלה טובה

ביום רביעי רכבתי אל החרמון בסך הכל בפעם השלישית(השניה עם אופני כביש) ותהיתי מה טווח הזמנים הסביר לעליה. בפעם הזו רכבתי לצד שני רוכבים מהחזקים בישראל כשגם הם וגם אני מטפסים כחלק ממסלול ארוך בהרבה. בפעם הראשונה שמעתי את ההיערות הסטנדרטיות בנוסח "מה רק עכשיו הוא הגיע?" והפעם הערות בנוסח "איזה אלוף", למיטב זכרוני ההבדל בין הזמנים היה של עשרות דקות בודדות. אשמח לשמוע על זמנים של הטובים ביותר ושל החלשים.

נראה לי שסימולציה לטרנס אלפ תהיה מספר טיפוסים מכיוון שהשיפוע לחרמון מתון עד מתון מאוד אך ארוך ביחס לרזי אותה אתה מכיר היטב. אם תעשה 3 פעמים רזי נראה לי שתעשה הרבה יותר מבחינת עומס.
סימולציה דומה - אפילו קשה יותר היא העליה מיריחו לירושלים - קילומטרז' זהה עם שיפועים קשים יותר.

מדדתי 28 ק"מ מתחילת העליה בצומת רג'ר עד הכניסה לאתר ועוד 12 מקרית שמונה אם כי הספידומטר שלי לא מהמדוייקים. לגבי מזג האוויר למטה היה חמים ולמעלה קריר - די אידאלי, אחר כך בין קריית שמונה לראש פינה אכלתי רוחות פנים צד חזקות ומטמפרטורה מעל 30 מעלות וזה פקטור חשוב לגבי זמני הרכיבה.
 

odedbc

New member
טיפוס לחרמון

נקודת התחלה טובה תהיה בתחנת הדלק דור אלון שעל כביש 99, כשלושה ק"מ מזרחית לקרית שמונה, מול הכביש למעיין ברוך.
משם לרכבל התחתון 33 ק"מ, טיפוס מצטבר 1650 מ' עד לרכבל התחתון.
חזקים מסיימים בשעתיים או פחות.
בסימולציה של טרנסאלפ, תכנן שלש או אפילו שלש וחצי שעות, בכדי להשאיר רזרבה של כוח. כשעה עד מפל סער, שעה עד מג'דל שאמס, ועוד כשעה ורבע לרכבל תחתון.
 

Steven Gerrard8

New member
כמה הצעות

גירסא א -מראש פינה דרך בית המכס -צומת שיריון -בנטל -מסעדה -תחתון /עליון -מסעדה -יער אודם -ווסט -גונן -גדות וחזרה .140 על בסביבות 2500.
הצעה ב. כורסי -חד נס -בית המכס -שריון -בנטל -תחתון /עליון -מסעדה -ווסט -בית המכס -חד נס וחזרה . 75 קמ רצוף המגמת עליה בהתחלה . הצעה ג-אלונית הגושרים -חימום לגונן -ווסט -בנטל -מסעדה -תחתון /עליון וירידה לגושרים דרך נוה אטיב . הצעה ד -גומא -חימום לדפנה ועליה דרך נוה אטיב לחרמון ירידה חזרה למפל סער עליה של מסעדה -ווסט גונן -גומא . כל קומבינציה תיתן לך בין 2200 -3000 על 120-150 קמ כלומר יום טראנס אלפ . עזוב זמנים ,אתה צריך לרכוב בקצב שבא אתה מרגיד נח לרכוב יום שלם יציב ללא קריסה . אמרתי לך אם יש לך מד וואטים אז יחס הספק משקל של 3.2 זה טוב . לשם השוואה יחס כזה נותן לך בנס הרים בסביבות 25 דקות +-.יום ראשון אנחנו שם מבצעים את ''א''.
 
למעלה