הדרכה מהי?
אני מניח שעולם ההדרכה מוכר לכולנו. מרצה בלבד אינו מדריך. יועץ בלבד אינו מדריך. מנחה - תפקיד לא מוגדר במיוחד, ניו אייג'י משהו. יש מנחה אקטיבי ויש פאסיבי. ההגדרה בעייתית. סצינת ההנחייה הטיפוסית איננה צמודה ל"לוח". הדרכה, במובן הפופולרי והנפוץ, היא הרצאה "down to earth", בגובה העיניים, מלווה בשיתוף אינטנסיבי של המודרכים, מתן אפשרות לשאלות רבות יחסית, וידוא הבנה מתמשך "אונליין" (בניגוד מוחלט להרצאה גרידא). משיטוט בפורום החדש, לא מצאתי ולו חצי דבר הרלוונטי להדרכה הקונבנציונאלית בה אני עוסק. היכן דיוני המתודיקה?, מבנה השיעור?, תקשורת עם הכיתה?, דמות המדריך?, ענייני המישוב והשיפור? למרות שהפורום טרי, לא נראה שאלו יופיעו גם בעתיד. מוזר. לעניות דעתי הפורום מתיימר מצד אחד ומפספס מצד שני. אם פיספסתי משהו ב"הגדרות" האינסטנט שלי, אל ייעלב, נראה לי שהמסר והכוונה ברורים.
אני מניח שעולם ההדרכה מוכר לכולנו. מרצה בלבד אינו מדריך. יועץ בלבד אינו מדריך. מנחה - תפקיד לא מוגדר במיוחד, ניו אייג'י משהו. יש מנחה אקטיבי ויש פאסיבי. ההגדרה בעייתית. סצינת ההנחייה הטיפוסית איננה צמודה ל"לוח". הדרכה, במובן הפופולרי והנפוץ, היא הרצאה "down to earth", בגובה העיניים, מלווה בשיתוף אינטנסיבי של המודרכים, מתן אפשרות לשאלות רבות יחסית, וידוא הבנה מתמשך "אונליין" (בניגוד מוחלט להרצאה גרידא). משיטוט בפורום החדש, לא מצאתי ולו חצי דבר הרלוונטי להדרכה הקונבנציונאלית בה אני עוסק. היכן דיוני המתודיקה?, מבנה השיעור?, תקשורת עם הכיתה?, דמות המדריך?, ענייני המישוב והשיפור? למרות שהפורום טרי, לא נראה שאלו יופיעו גם בעתיד. מוזר. לעניות דעתי הפורום מתיימר מצד אחד ומפספס מצד שני. אם פיספסתי משהו ב"הגדרות" האינסטנט שלי, אל ייעלב, נראה לי שהמסר והכוונה ברורים.