הדרכה..

CommandeRiker

New member
הדרכה..

למישהו יש רעיון איך אני אעביר לקבוצת אנשים בני 15 את הרעיון של האבולוציה? חשבתי על משחקי פתיחה בהתחלה שימיחישו תכונות שונות ועדיפות. אבל מה עושים הלאה?
 
שוב...

"תכונות שונות ועדיפות" מסבירות את הברירה הטבעית. זה לא מספיק להסביר את האבולוציה.
 

Charles Darwin

New member
זה דווקא כן מספיק...

אם הוא היה אומר "תכונות עדיפות" זה באמת לא היה מספיק, אבל הוא נגע כאן בשתי ה"דרישות" לאבולוציה - שׁוֹנוּת ולחץ סלקטיבי. השׁוֹנוּת נובעת כאמור ממוטציות* והלחץ הסלקטיבי נובע מתנאי הסביבה. בהנתן שני התנאים אבולוציה יכולה להתרחש בלי בעיות... * ומשחלופים הומולוגיים
 

CommandeRiker

New member
עוד שאלה..

איזה תכונות מפותחות יותר אצל דורס יום מאשר ציפורים אחרות?
 

chehanov

New member
תכונות...

עיניים חדות, מהירות גבוהה מאוד... אפשר למצוא עוד, רק צריך לחשוב. נועם
 

CommandeRiker

New member
אין בעייה..

אבל זה הדרכה, ולא שיעור, וצריך למצוא דרך מעניינת...
 

echis

New member
רעיון להדרכה.

משחק להבנת בסיס האבולוציה שאני מפעיל בהדרכות שלי. על לוח מגנט (או בכל שיטה אחרת) מודבקים ציורים של עשרים בעלי חיים, נאמר זברות. כאשר מגיע אריה הוא טורף 4 זברות - אלו מוצאות מהלוח. לאחר מכן הזברות מתרבות ונולדות כמה זברות (נוספות ללוח) אחת מהן מצויידת בתכונה אשר הופכת אותה לעמידה יותר בפני האריות, נאמר, רגליים חזקות יותר המאפשרות ריצה מהירה יותר. הציור של זברה זו יהיה שונה או מסומן. שוב מגיע האריה וטורף ארבע זברות. כמובן שלזברה המהירה יש יותר סיכוי לברוח ועל כן הנטרפות הן זברות אחרות. שוב מתרבים והפעם לזברה המהירה נולד סייח קטן - מהיר גם הוא. כך שוב ושוב עד שכל אוכלוסיית הזברות הופכות למהירות. הערה חשובה - המשחק הוא הקדמה לדיון בנושא אבולוציה. הוא בא להבהיר את בסיס המנגנון ולא מנסה לדייק בפרטים ביולוגיים.
 

chehanov

New member
איך ללמד אבולוציה

יש תוכנות מחשב שמתארות את האבולוציה בצורה מצוינת. תנסה לחפש משהו בשם ביומורפות (BioMorph). וחוצמזה, תנסה לקרוא כאן: http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=/f/article/index&forum_id=1020&b=1&cat_id=309&id=180869&board=1
 

demoloc

New member
חשבתי על דרך

כמו catch phrases או צורות וביטויים למיניהם. כמו באבולוציה מידי פעם מישהו אומר משפט חדששבדרך כלל לא ניתפס ועובר על סדר היום כבדיחה לא מוצלחת (כמו מוטציה לא יעילה שגוועת במהרה) לעומת זאת פעם בכמה זמן מישהו חושב על ביטוי מוצלח שהופך עד מהרה ללהיט (כמו "חומה!") והוא מתפשט ומחליף את קודמו,או לחלופין מוסיף על קודמו כמו יצירה של איבר חדש,הוא לא נוצר בין דור,אלא כמה שלבים,(כמו : "חומה!,לבנה נפלה!" ). (זה שאימרות הנ"ל הן אופנה חולפת זה לא עקרוני,אתה\את משתמש בהם רק להעברת הרעיון) מקווה שעזרתי (;
 
למעלה