ההופעה של רוברט בלפור

nadav779

New member
ההופעה של רוברט בלפור

קצת באיחור, אבל רק עכשיו גיליתי את הפורום. מעתיק לכאן סטטוס שכתבתי בפייסבוק לאחר ההופעה:

אז... ביום חמישי האחרון הלכתי לבארבי לראות הופעה של רוברט בלפור. המחשבה שצריך להזמין כרטיסים מראש עוררה בי גיחוך, מדובר הרי באמן דלתא בלוז מצפון מיסיסיפי, אחד מהבודדים שנשארו מהאסכולה האקוסטית הישנה, רק הוא עם גיטרה, אפילו בלי להקה. בטח נהיה שם אני, הוא ועוד איזה עשרה פריקים של בלוז, יהו צחוקים.

מה רבה הייתה ההפתעה כשבבוקר יום המופע הצצתי באתר וראיתי שהכרטיסים למופע אזלו. שפשפתי עיניים. זו בטח טעות, הם משחקים אותה כדי למשוך עוד אנשים למופע. זה הרי הבארבי, הייתי שם בעשרות הופעות ובחיים אני לא זוכר שנגמר! הופעה של היהודים כשהם עוד היו בשיא, הופעות של נגנים די נחשבים מחו"ל - תמיד היו כרטיסים. ההפתעה התגברה כשהחלטתי להגיע בכל זאת. שום טעות. אשכרה - אין אפילו כרטיס אחד מיותר. המוני אנשים הצטופפו בכניסה למועדון - תיכוניסטים בני 15 ולמטה מזה, אמהות עם תינוקות על הידיים, מבוגרים בני 60 פלוס - רובם ככולם צברים למהדרין.

בסוף נכנסנו, איך לא. נאלצתי להדחף בין האנשים כדי לראות משהו. היה אדיר. גם המוזיקה, גם הקהל המגוון שהתנועע, פרגן בלבביות ישראלית ומחא כפיים. לרוברט יש מבטא דרומי כל כך עמוק שרוב הישראלים בקהל הבינו אולי מילה אחת מתוך חמש - וזה לא פגם בחוויה.

אז, חבר'ה - יש בישראל איזה blues revival ואף אחד לא סיפר לי?
 

rasta rastot

New member
תענוג וגם blues revival

בוקר טוב נדב :)
בבקשה תציג את עצמך וספר לנו איזה בלוז אתה שומע (ממש סקרנית).

אני מאוד מאוד שמחה על מה שכתבת על רוברט בלפור. במקרה אני הייתי חלק מההפקה ותאמין לי שבכל בוקר כשראיתי את מספר הכרטיסים שנוספו - גם אני שפשפתי עיינים.
אני מבינה שהוא מצויין, אני מבינה שהמוסיקה שלו מדהימה ומרגשת אותי - אבל סולד אאוט בתל אביב לבלוז מהמיסיסיפי? אני עדיין קצת בהלם..
כל יום עוד כתבה ועוד כתבה, עוד שיר ברדיו ועוד פרסום - כאילו שאנשים באמת מבינים מה עומד להגיע לכאן. והם הבינו ונהנו ושמחו והריעו וההופעה הייתה מדהימה.
בחיים לא חשבתי שאזכה לשמוע שעתיים של בלפור בהופעה חיה, ועוד פחות האמנתי כשזה יקרה בתל אביב.

בימים אלו נעשים המאמצים להביא את קיי אם וויליאמס לארץ. בלוז אחר, בלוז שונה, בלוז מעולה. אתה מכיר?
יש עוד כמה התרחשויות מתחת לפני השטח שמתרחשות במקביל שמראות בדיוק את מה שאתה אומר
blues revival !
והנה מספרים לך!
 

nadav779

New member
הי:)

נדב, סטודנט באקדמיה למוזיקה בי-ם ומורה. אני סטודנט לגיטרה קלאסית, אבל אני מנגן עוד הרבה סגנונות, והשריטה העיקרית שלי היא למוזיקה אמריקאית שורשית - שזה אומר בלוז, אבל גם בוגי ווגי, רוקהבילי, אולד טיים קאנטרי, בלוגראס, ג'אז (בעיקר מוקדם, דיקסילנד ורגטיים) ומוזיקה הוואית. לגבי בלוז - כפי שאולי הבנתם אני אוהב מאד מוזיקה אקוסטית, לכן הגיבורים העיקריים שלי הם החלוצים בתחום - בליינד למון ג'פרסון, בוקה ווייט, לייטנינג הופקינס, סאן האוס, בליינד בלייק, ג'וש ווייט ועוד רבים. אבל בהחלט גם סטיבי ריי וואהן (שינה לי את החיים), צ'אק ברי, קצת גארי מורושאר חשמליסטים. אני קודם כל פריק של גיטרות אבל אוהב מאד גם פסנתרנים כמו ריי צ'ארלס, פיט ג'ונסון וכו'.

לגבי וויליאמס - מודה שלא שמעתי עליו אבל נדמה לי שחילקו ברושורים שלו בסוף ההופעה של בלפור נכון?
 

rasta rastot

New member
בדיוק, זה קיי אם וויליאמס

הי נדב,
כן זה הבחור. הוא מנגנת גם חשמלית, גם אקוסטית ואפילו סלייד על הסיגר בוקס גיטר שהוא בנה בעצמו! הוא יגיע לארת עם מתופף שמנגן גם על וושבורד, יודע מה זה כן?
יש קבוצה שלו בפייסבוק בעברית, ויש שם עוד כמה שירים שלו, שווה לך לבדוק. הנה לך אחד:
http://www.youtube.com/watch?v=petx14LMOlM

מה אתה אומר?

ראסטה
 
למעלה